Gå til innhold

Skjermkort til cs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I CS, som er et gammelt OpenGL-basert spill, har nV vært sterkest lenge. På kort nyere enn Radeon 9800/FX 5900, tror jeg ikke man merker noe forskjell i det hele tatt, selv om nV-baserte kort fremdeles er sterkere i OpenGL.

 

Konklusjon: nV er sterkest i CS. ATi er like sterk/sterkere i det meste annet.

Lenke til kommentar

ATI-tilhengere mener at ATI er best.

Nvidia-tilhengere mener at Nvidia er best.

 

Hva som er hva, er ikke lett å si. Jeg kan bare basere mine meninger på egne erfaringer, og det er at Nvidia eier ATI hardt i opengl, spesielt i CS. Byttet nettopp tilbake fra Radeon 9800PRO til Geforce 3 ti200, for å kunne spille CS. Skal aldri mer kjøpe ATI for gaming.

 

Og før dere som er wannabe pro-elite hardwareidioter... Jeg vet hva tweaking og skjulte options på skjermkort er...

Lenke til kommentar
ATI-tilhengere mener at ATI er best.

Nvidia-tilhengere mener at Nvidia er best.

 

Hva som er hva, er ikke lett å si. Jeg kan bare basere mine meninger på egne erfaringer, og det er at Nvidia eier ATI hardt i opengl, spesielt i CS. Byttet nettopp tilbake fra Radeon 9800PRO til Geforce 3 ti200, for å kunne spille CS. Skal aldri mer kjøpe ATI for gaming.

 

Og før dere som er wannabe pro-elite hardwareidioter... Jeg vet hva tweaking og skjulte options på skjermkort er...

Veldig rart da at de fleste (ink. meg) kjører CS med steady 100 fps med ATI kort.

(host brukerfeil hark)

Lenke til kommentar

Det er ingen myte at nVidia takler CS bedre enn ATI... det er selvsagt ikke umulig å få 100FPS med ett ATI kort, men det er alikevell nok av folk som ikke klarer det, meg inkludert (okei, kan ha noe med AA/AF settings, og det faktum at jeg bruker våpenmodeller som er opptil 5MB store :D )

 

Jeg ville iallefall ikke ha bytta fra 9800Pro til GF3Ti200 for å spille gamle 1.6 i dag...ettersom CS:Source er rett rundt hjørnet...og da eiger ATi kort Nvidia kort...

 

også er ATi så mye bedre på "alt" annet utenom CS (ja det er faktisk en verden utenfor CS, jeg ble overraska jeg også :p ), der det meste går på D3D...

Lenke til kommentar
... Byttet nettopp tilbake fra Radeon 9800PRO til Geforce 3 ti200, for å kunne spille CS. Skal aldri mer kjøpe ATI for gaming....

Da er det enten du, eller noe annet i systemet som var noe galt med. Har aldri hatt problem med CS verken med 9600XT eller 9800pro. Har til og med de gyldne 100FPS hele tiden.

Lenke til kommentar
ATI-tilhengere mener at ATI er best.

Nvidia-tilhengere mener at Nvidia er best.

 

Hva som er hva, er ikke lett å si. Jeg kan bare basere mine meninger på egne erfaringer, og det er at Nvidia eier ATI hardt i opengl, spesielt i CS. Byttet nettopp tilbake fra Radeon 9800PRO til Geforce 3 ti200, for å kunne spille CS. Skal aldri mer kjøpe ATI for gaming.

 

Og før dere som er wannabe pro-elite hardwareidioter... Jeg vet hva tweaking og skjulte options på skjermkort er...

Nvidia er bedre i opengl spill ja(doom3,counterstrike++) og ati er bedre på direct3d spill (cs:source,halflife2++)

 

 

Men når det gjelder 9800pro og opp, skal du ha stabilt 100fps i et gammelt spill som cs. Særlig med tanke på at mitt 9600pro kjører 100fps konstant.

Lenke til kommentar
ATI-tilhengere mener at ATI er best.

Nvidia-tilhengere mener at Nvidia er best.

 

Hva som er hva, er ikke lett å si. Jeg kan bare basere mine meninger på egne erfaringer, og det er at Nvidia eier ATI hardt i opengl, spesielt i CS. Byttet nettopp tilbake fra Radeon 9800PRO til Geforce 3 ti200, for å kunne spille CS. Skal aldri mer kjøpe ATI for gaming.

 

Og før dere som er wannabe pro-elite hardwareidioter... Jeg vet hva tweaking og skjulte options på skjermkort er...

Veldig rart da at de fleste (ink. meg) kjører CS med steady 100 fps med ATI kort.

(host brukerfeil hark)

(host idiot hark)

Lenke til kommentar

/OFF TOPIC

 

ATI har litt problemer med opengl driverne sin, meeen det å få 100hz/100fps i cs er ikke akkuratt noen heksekunst.

Og hvis du bytter Radeon 9800PRO til Geforce 3 ti200 for å spille cs er det på tide at du sjekker ut denne web siden før du surver på at kortet ditt er dårlig.

 

Trikset er at 60hz er standard for openGL spill i windows.

ATI har ikke lagt til så du får 100hz som standard i driverne sin, men det har nVIDIA gjordt. Så jeg tror jeg slenger meg på denne (host brukerfeil hark).

 

/ON TOPIC

Geforce for folk som ikke gidder å lære seg ting.

ATI for teh h4x.

 

Føler at dette er på vei til å bli en intel vs amd tråd.

Lenke til kommentar
ATI-tilhengere mener at ATI er best.

Nvidia-tilhengere mener at Nvidia er best.

 

Hva som er hva, er ikke lett å si. Jeg kan bare basere mine meninger på egne erfaringer, og det er at Nvidia eier ATI hardt i opengl, spesielt i CS. Byttet nettopp tilbake fra Radeon 9800PRO til Geforce 3 ti200, for å kunne spille CS. Skal aldri mer kjøpe ATI for gaming.

 

Og før dere som er wannabe pro-elite hardwareidioter... Jeg vet hva tweaking og skjulte options på skjermkort er...

Veldig rart da at de fleste (ink. meg) kjører CS med steady 100 fps med ATI kort.

(host brukerfeil hark)

(host idiot hark)

Det var et konstruktivt innlegg du. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...