Gå til innhold

Hold dere unna multicom


Anbefalte innlegg

Jeg sendte en bærbar maskin til multicom for service. Dette var innenfor garantitiden.

Da jeg fikk maskinen tilbake var skjermen ødelagt. De hevdet at det var posten som hadde skadet den på vei inn til multicom. I så fall var det deres ansvar å rapportere det til posten og ordne saken selv. Det gjorde de ikke.

De reparerte heller ikke maskinen men sendte den bare tilbake.

Dette er dårlig kundeservice.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt morsomt å lese her, alltid folk(post 2-5) som klager over andre(trådstarter) som klager...og hva føre det til ?

Jo, da kommer det enda flere folk(invictus) som klager over de som klager over de som starta hele denne tråden, og som klager over sin erfaring med nevnte webshop..

 

 

Anbefaler å kikke på første link til transistorbass og lese om deg selv..og se hvilken kategori du er i.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Vel da opptil flere kommer bare slenger dritt her så kan jeg ikke akkurat skjønne hvorfor noen gidder å legge igjen erfaringer i det hele tatt. Slike erfaringer skal være for å hjelpe andre i å ta et valg angående hvilken webshop de skal bruke, og selv om enkelte har opplevd noe annet med gjeldende butikk så betyr ikke det at trådstarter lyver. Dette er totalt respektløst av de som klager på trådstarter, og hvis dere bare skal lage kvalm så kan dere like så godt finne et annet forum. Selv har jeg funnet masse nyttig informasjon under webshoperfaringer som har gjort valget mitt av butikk enklere.

Lenke til kommentar
I så fall var det deres ansvar å rapportere det til posten og ordne saken selv.

Det stemmer desverre ikke..Det er avsender(det var du som betalte for tjenesten hos posten dvs. frakten) som må fremsette kravet til posten ikke mottaker....

Men at Multicom ikke har gitt deg beskjed om skaden med en gang dem fikk den er merkelig..

Dem burde absolutt gjort det.. fått registrert skaden hos posten og gitt deg beskjed

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

Til trådstarter, mr.omniscient:

 

Kundeservice er selvfølgelig viktig, men jeg har aldri hørt om at noen har skrytt av seg selv for kjempebra "selgerservice" (dvs at man behandler selgeren bra...). Kunder er som regel snille og greie, men det veier nok ikke alltid opp for alle de som er kravstore, utspekulerte, og regelrett bitchy. Ikke at du er slik, men argumentasjonen din for å boikotte MultiCom er litt tynn...

 

Når man starter en tråd med en oppfordring som tittel, og oppfordringen kan føre til økonomiske konsekvenser for et firma, så bør man kanskje rådføre seg med en advokat først? Denne tråden har sikkert ikke så store konsekvenser for MultiCom, men det kan man jo ikke vite på forhånd, kan man vel? Du hadde sikkert ikke som mål å bli ignorert eller latterliggjort, så det må jo være et hevnmotiv eller tilsvarende for å starte en slik tråd.

 

Er du sur fordi du måtte sende dem laptop`en på nytt? Eller har du ikke sendt den tilbake? Skal du sende den når mange nok har svart på denne tråden? Hva er egentlig planen din? Prøver du å advare oss? Hvorfor skal du advare en gruppe med mennesker du ikke kjenner? Hva med å formulere deg litt anderledes i så fall?

 

Dersom MultiCom blir saksøkt av en gruppe med misfornøyde kunder, så kan man jo starte en kampanje for å boikotte dem, men selv da er det vel ikke noen god ide å starte en tråd av dette slaget.

 

Det kan jo være at du har startet en prosess hvor det kommer fram all slags underlig informasjon om MultiCom, og at det viser seg at man kanskje må ta kontakt med "TV2 hjelper deg" for å få dem til å skjerpe seg, men det er tvilsomt. MultiCom er en av de mest populære og brukte nettbutikkene for datautstyr i Norge.

 

Beklager det omstendelige innlegget. Jeg skjønner godt at du vil starte en slags kommunikasjon vedrørende problemet ditt, men tittelen på tråden burde du ha holdt deg for god for: "Hold deg unna MultiCom" er både generelt og bastant, og ditt problem gir deg ikke grunn til å være noen av delene.

 

Jeg har ikke vært kunde hos MultiCom på mange år, men forsvarer dem allikevel, i tillegg til at jeg prinsippielt er imot å bruke forumet til å lufte frustrasjoner som forsvinner mye fortere enn innleggene i forumet.

Lenke til kommentar
Da jeg fikk maskinen tilbake var skjermen ødelagt. De hevdet at det var posten som hadde skadet den på vei inn til multicom. I så fall var det deres ansvar å rapportere det til posten og ordne saken selv. Det gjorde de ikke.

De reparerte heller ikke maskinen men sendte den bare tilbake.

 

Slike saker har vi heldigvis utrolig sjelden, så denne tror jeg faktisk jeg sitter med i hodet!

 

Kan det stemme at dette var en sprekk nede i hjørnet av plastdekselet rundt skjermen (ikke selve skjermen)? I så fall ble dette umiddelbart registrert ved inspeksjon under ankomst til oss og vi tok kontakt med deg for å informere om det. Siden du ikke hadde sett noen sprekk før maskinen ble sendt måtte konklusjonen bli mulig Postskade, noe avsender selv må kreve Posten for. Resultatet ble at maskinen ble sendt tilbake med sprekken den kom inn med siden vi ikke kan dekke fysisk skade som reklamasjon uten videre.

 

Deretter ble vi kontaktet tidligere i dag om at det nå også hadde oppstått tilsvarende sprekk nede i det andre hjørnet i tiden etter du hadde mottatt maskinen. Slikt har vi aldri opplevd før, men nå åpner det seg selvfølgelig muligheten for at det kan være feilproduksjon som gjør at disse sprekkene oppstår på denne spesifikke maskinen. Det vil vi avdekke ved nøye gjennomgang så snart vi får inn igjen maskinen. Skulle det vise seg å være den minste mistanke om feilproduksjon, f.eks. feil på hengsler, spenn i plastdeksler e.l. som forårsaker dette vil det selvfølgelig bli dekket. Viser det seg derimot at maskinen f.eks. har hatt fall i gulvet e.l. fysisk belastning vil det nok neppe kunne dekkes av oss.

 

Sistevnte har du vel knapt rukket å få beskjed tilbake om fra oss. Vi satser da på å fortsette kommunikasjonen direkte på mail fremfor via forumet.

Endret av DoubleT
Lenke til kommentar

hmm. merkelig. var dette en elitegroup g553?

akkurat det samme har skjedd ehr..jeg klipper i et innlegg jeg skrev i går..

 

Hei.

 

Her skal dere få høre. JEg kalndrer ingen ved dette innlegget, men vil bare fortelle.

 

Min søster opplevde en del problemer med sin g553. (ram-brikken var ikke god)

Hun sendte den inn i orginalembalasjen. meget godt sikret.

 

Når maskinen komemr tilbake får vi vite at rambrikken er skiftet. De nevner og at de ser en fysisk skade på maskinen. Denne blir ikke gjort noe med. De regner med at ettersom det ikke var noen ytre skade på pakken, kan det ikke skyldes skade i frakt.

 

Dvs. Vi VET at maskinen var i tipptopp stand når den ble sendt herfra. Butikken sier at skaden var der når den kom fra.....men ingen ytre skader på esken.

 

dvs....ingen mulighet til å få dette reparert...

 

kjipt, ettersom maskina var ensten helt ny...

 

Noe annet dumt er at sprekken blir større og større....)

Lenke til kommentar

om du insinuerer at jeg lyver til deg, synes jeg alvorlig talt du bør skjerpe deg.

 

Jeg leser rundt på dette forumet ganske ofte, og når jeg er at noen har opplevd neseten det samme som her hjemme, er det vel klart jeg må stille spørsmål.

 

Vanskelig å fprså hva du mener med ditt innlegg.

Enten innrømmer du at nesten det samme kan ha skjedd med to...

ellers påstår du at noen i min bekjentskapskrets skal ha "diktet" opp en lignende historie for å få vår sak i et bedre lys.

 

Håper virkelig ikke du tror det siste....

Endret av KennethJS
Lenke til kommentar
merkelig. var dette en elitegroup g553?

Hendelsen jeg kommenterer over er den du refererer til her. Trådstarter er kanskje en helt annen hendelse da, eller mer sannsynlig samme hendelse bare lagt inn av en annen person.

Uhm.. Det var vanskelig å forstå den.

Hørtes litt ut som du trodde trådstarter og KennethJS var samme person?...

 

Det er ikke logisk i det hele tatt å trekke den konklusjonen, hvor fikk du den fra??..

 

Ehm..

Lenke til kommentar
merkelig. var dette en elitegroup g553?

Hendelsen jeg kommenterer over er den du refererer til her. Trådstarter er kanskje en helt annen hendelse da, eller mer sannsynlig samme hendelse bare lagt inn av en annen person.

Uhm.. Det var vanskelig å forstå den.

Hørtes litt ut som du trodde trådstarter og KennethJS var samme person?...

 

Det er ikke logisk i det hele tatt å trekke den konklusjonen, hvor fikk du den fra??..

 

Ehm..

Slik jeg forstod det, var han utrolig frekk. Akkurat det samme inntrykk jeg har av multicom og :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...