Gå til innhold

100stk Taiyo Yuden 8x DVD+R til kr. 949,-


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger igjen ei ny bunke med plater. Og jeg har lyst på 8x plater, og som alltid er det kvalitet som står i fokus hos meg.

 

Har sett på disse (YUDEN000T02) platene, da jeg har en bestilling med 10% rabatt tilgode hos PxP.

 

Dette skal vel være veldig gode plater, og prisen på 9,49,- pr. plate + frakt er vel ikke helt forkastelig?

 

Det rimeligere alternativet mitt er eProformance DVD+R 8x (PRODISC-R03-003) som jeg kjøpte 200stk av hos NorwayDisc ved forrige innkjøp (den gang var det 4x platene). Disse 8x platene koster 6,47,- pr. stk.

 

Hva gir mest kvalitet for mine sårt tjente kroner?

 

Noen som har andre plater å anbefale? Skal være DVD+R, brennes på NEC 2510 i 8x med BRA kvalitet.

 

OC-Freak: Du må gjerne svare, selv om du føler deg innhabil, jeg stoler på deg!

 

Edit: Lagt til mediatyper i ( )

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig TY fan selv jeg, men et billig alternativ jeg nok hadde valgt er That's Write 4x DVD+R 4,7GB 100-pack Cake Box på Komplett (395kr) eller Datakjeden (434 kr men du slipper porto).

That`s write dvd+r i spindel har jo alltid vært ricoh, så mtp pris/kvalitet mener jeg at vi har en vinner her.

Om platene kan brennes på 8x på din Nec 2510 vet jeg dog lite om.

Lenke til kommentar

RICOH brant jeg på 6x med min NEC 2510.

 

Edit:

Gerrard: Takk for tipset, har bare kjøpt That's Write i DVD-cover fra komplett.no og fikk da OPTODISC, så hadde egentlig lagt That's Write død, spesielt siden komplett.no ikke skriver media-id. Men 3.95,- pr plate gjør det jo veldig aktuelt, og er det Ricoh fremdeles er det jo bare å hive seg over. Aldri fått coaster med de platene, og de leses greit i stand alone'en min også.

 

Eneste negative er at komplett er veldig dyre på DVD-cover, men kanskje de lønner seg å splitte bestillingen uansett ;)

 

- Nå venter jeg bare OC-Freak, EspeN og kanskje noen til sine erfaringer og tips.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Ka døkk masa etter. :p

 

Jo du skal få et ærlig svar ;)

 

TY som pxp selger er etter mine tester meget bra som forventet - men de er desverre ikke så gode som plextor TY 8x +R av en elller annen grunn. Blir dårlig lesbarhet når de er brent på 16x - ikke at det blir noe problem for deg da siden du ikke har 16x brenner.

 

Vil nok anbefale de printaber da disse har et ekstra lag på toppen med beskyttelse som kan være lurt og kan komme godt med.

 

eProformance er ikke mye dårligere de heller - men vil nok tro at TY er bedre, som prisen også tilsier.

Lenke til kommentar

Takk, takk. :thumbup:

 

Oppsummert ser det da slik ut.

 

4x RICOHJPNR01-002: kr. 3.95 / plate (That's Write 100pk - Komplett.no)

8x YUDEN000T02: kr. 9.49 / plate (printable kr. 9.99 / plate ) (TY 100pk - PxP.no)

4x PRODISC-R02-000: kr. 5.16 / plate (EProformance 25px - NorwayDisc.no)

8x PRODISC-R03-003: kr. 6.47 / plate (printable kr. 7.56 / plate) (EProformance 25px - NorwayDisc.no)

 

Siden jeg skal ha minst 200 plater, ser det nesten ut som jeg skal gå tilbake til Ricoh. De brenner jeg i hvertfall på 6x, selv om 8x frister mer siden jeg har en stor og støgg backupjobb foran meg...

 

Ka dokker trur ?!

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Takk, takk.  :thumbup:

 

Oppsummert ser det da slik ut.

 

4x RICOHJPNR01-002: kr. 3.95 / plate (That's Write 100pk - Komplett.no)

8x YUDEN000T02: kr. 9.49 / plate (printable kr. 9.99 / plate ) (TY 100pk - PxP.no)

4x PRODISC-R02-000: kr. 5.16 / plate (EProformance 25px - NorwayDisc.no)

8x PRODISC-R03-003: kr. 6.47 / plate (printable kr. 7.56 / plate) (EProformance 25px - NorwayDisc.no)

 

Siden jeg skal ha minst 200 plater, ser det nesten ut som jeg skal gå tilbake til Ricoh. De brenner jeg i hvertfall på 6x, selv om 8x frister mer siden jeg har en stor og støgg backupjobb foran meg...

 

Ka dokker trur ?!

 

:w00t:

Jeg ville som sagt også valgt That's Write 100pk ja :dribble:

Lenke til kommentar

Ikke for å skremme deg John Richard men jeg må sitere brukeren "tl" fra tråden om produsentinfo for dvd plater her på forumet:

 

Varning: Notera att "nya" That's Write 4x DVD+R 25x cakebox (spindel) är OPTODISK OR4, inte ricohjpnr01! 

De "That's Write 4x DVD+R 4,7GB 25-pack Cake Box" som komplett.no nu säljer är av denna typen (varenummer 121576), och det ser ut som det var exakt det personen funderade på att köpa...

Misstänker att andra som säljer billiga That's Write i cakebox också har samma (skräp) media, som That's Write tidigare bara hade i DVD Cover versionen

 

Jeg kjøpte en slik spindel på Datakjeden i dag og dette var fortsatt RICOH :w00t:

 

Ricoh.png

 

Jeg tror dette var en del av et nytt parti da de enda lå fremme

 

Men siden du har kjøpt 4 stk 100 spindeler er det kanskje litt kjedelig hvis disse skulle være optodisc?

 

Jeg vet ikke om 100 pakkene KAN være Optodisc, men dette er en risikovurdering du må ta selv.

Du kan jo prøve med en epost og spørre, men vanligvis er de lite behjelpelige med slik info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...