Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighet på Bluecom


Anbefalte innlegg

Har bestilt og fått ei 2Mbit linje hos bluecom.

Tror jeg sliter med hastigheten, når jeg bruker speedometeret på speedometeret ligger jeg mellom 350 - 800 i snitt. Det høyeste jeg har vært oppe i er 1100.

Jeg ringte Bluecom og klaget, da sa de at denne målingen ikke var god nok. De anbefalte meg å bruke tptest.se istedet.

Når jeg bruker denne ligger TCP hastigheten på mellom 350 og 800, mens UDP hastigheten ligger på mellom 2000 og 2100.

 

Så til spørsmålet, kan man ikke forvente mere enn 350 - 800 når man har en 2 mbit linje?

Hva er egentlig forskjell mellom TCP og UDP?

 

Arnt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TCP inneholder fra/til i tillegg til selve datapakken. Om pakken ikke kommer frem så sendes det en melding om dette til avsender slik at den forsøkes sendt på nytt !

 

 

UDP inneholder selve datapakken, men denne sendes ikke på nytt dersom den ikke kom frem. Egnes godt til audio/video streaming over nettet...

Lenke til kommentar
Så til spørsmålet, kan man ikke forvente mere enn 350 - 800 når man har en 2 mbit linje?

Selvsagt ikke, men og finne ut hvorfor kan ta tid.

Det finnes et utall muligheter så man må begynne og systematisk teste og feilsøke, mange ser ut til og tro at slikt fikses med noen tastetrykk.

Kanskje man må ha en montør til og gå over linja fra stolpe til stolpe, kansje et defekt linjekort, jordfeil hos naboen eller f.eks din billige trådløse telefon fra syden som støyer ned linja.

Som du ser er mulighetene svært mange.

Lenke til kommentar
Var montør som var og koblet opp. Har prøvd å koble PC'en direkte i modemet, utenom ruteren. Akkurat samme hastighet.

Ellers veit jeg ikke hva jeg skal gjøre for å feilsøke.

Koble modemet rett i inngående linje før splitter og prøv andre kabler er noe du bør prøve, lån deg et annet modem hvis mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...