Gå til innhold

Kiss DP1500: spiller ikke AVI eller mp3 filer...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt en KISS DP1500 i forrige uke. Problemet er at jeg ikke får spille AVI filer (DivX o.l), eller mp3 filer. Eneste jeg kan se på tv'en er bilder... Jeg får opp listen over filmer, men når jeg velger film jeg vil se, så hopper den tilbake til åpningsvinduet... og så låser deg seg helt. Jeg må dra ut stikkontakten og begynne på nytt. Jeg har i tillegg fjernet firewall på Windows WP. Eneste jeg lurer på er om nextgentel har en firewall på sin ruter, noen som vet noe om det???

 

Synes det er merkelig at jeg har lov til å se bilder, men ikke høre på musikk eller se film. Noen som har hatt den samme erfaring, go har en løsning på dette...?

 

MVH

Helge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg vet ikke om jeg har siste firmware, men jeg kjøpte spilleren for 2 dager siden, så jeg regner med at det er den siste firmwaren er den som står på KISS sine websider (versjon 2.8.5). Vet du om jeg kan sjekke dette på noen måte?

 

Vet du hva som kan være grunnen til at det bare fungerer med bilder, men ikke mp3 filer eller filmer?

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Har funnet ut at det er den siste firmwaren jeg har på maskinen, men allikevel så hjelper det ikke. Har også prøvd å bytte nettverkskabler, til ingen nytte.... Jeg har også hatt problem med å se originale DVD filmer i det siste, men fant ut at hvis jeg tok vekk nettverkskoplingen, så fungerte det... :nei::nei::nei:

 

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå----

Lenke til kommentar

Det einaste eg kan foreslå da er at du sender den i retur til der du kjøpte den. For dette er ikkje slik den maskinen skal oppføre seg. Prøvde å finne ut litt meir på kiss sine sider men ikkje lett å navigere seg fram der. Håper det er andre som har denne maskinen som kan hjelpe deg. For har lenge lurt på å kjøpe meg ein kiss spiller da den gamle er snart 6 år. Men no er eg veldig usikker.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet med min spiller. Problemet med min var at DHCP-serveren min gav spilleren den samme IP`en som en av PC`ene. Burde i grunnen sluttet å virke helt, men klarte å vise små bilder, alt under ca 2MB. Så jeg skiftet fra dynamisk til statisk IP adresse... nå virker den helt greit :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...