Gå til innhold

fUnc sUrface 1030


Passasjer

Anbefalte innlegg

fUnc - focused on fUnctionality.

Det er slagordet til den nå litt aldrende musematten fUnc sUrface 1030. Matten kjøpte jeg fra microplex.no. Da hadde jeg lyst til å prøve noe annet en Steelpad 4S. Steelpad 4S er laget i aluminium, fUnc er laget i plastikk.

 

Produktet:

Matten er som sagt laget av plastikk. Den har 2 sider, en grov side og en litt glattere side. Jeg har kun brukt den glatte siden. Matten ligger i en gummibase som holder matten på plass og gjør at den ikke sklir. Matten har en lav profil, omtrent like lav som Steelpad4S. Det følger med en liten lednings-klips, som man setter fast på i gummibasen. Man tar så ledning og lager en sirkel, og setter den inn i klipsen. Voila, nå slipper du ledningstrøbbel! Det skal også nevnes at matten kommer i en utrolig flott boks av en eller annen type metall. Veldig stilig!

 

I bruk:

Jeg testet matten med Logitech Mx510 og med følgende spill:

*Counter-Strike 1.6

*Doom3 (SP)

*Unreal Tournament 2004

 

Counter-Strike:

Jeg merket en litt forskjell fra Steelpad 4S. fUncen var glattere, raskere og mer behagelig å bruke. Jeg gikk aldri tom for plass. Dog ble jeg ingen bedre spiller av å bruke fUncen, særlig ikke da jeg hadde brukt Steelpad 4S, som er en veldig god matte, før. Men fUncen var som sagt glattere,raskere og mer behagelig å bruke.

 

Doom3:

I et singleplayer spill som dette, er det ikke så ekstremt viktig med supermatter og supermus. Men jeg merket som før en økning i glid, komfort og reaksjonstid. Grunnet dens lave profil og gode glid, kunne jeg sitte lang tid uten å få vondt i armen.

 

Unreal Tournament 2004:

Her var det forskjell. fUncen, med sin utrolige fart, hjalp meg med å få "det lille ekstra." Fraggene kom som snø om vinteren. Siden reflekser teller mye i dette spillet, var det en fordel at matten er ekstremt glatt.

 

func-large.jpg

 

Konklusjon: Kjempematte! Denne er absolutt en av de aller beste. Den fåes for 195 kr hos komplett.no. Rating: 9/10

Endret av Mongo FuRY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må innrømme at pengene folk nå tjener på folks fragge-glede/ønske kommer på stadig mer overraskende fronter (tenker på den flasken med påfylling av antifriksjonsmiddelet), tviler på at den flasken koster mange kronene i innkjøp... Men noe sted må jo bedriftene håve inn, samme med Elkjøp, Lefdal og lignende butikker og for eksempel TV-apparater vs diverse kabler. Det er kablene de tjener noen ordentlige prosenter på :p

 

Vil ellers bare fylle på med godord - jeg liker også func-musemattene veldig godt, og vil samtidig oppfordre de som enda ikke har gjort det til å legge deres erfaringer inn i produktguiden/prisguiden.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Kjempe test :)

Har denne matten selv, men begynte å slite litt på årene, så jeg kjøpte en steelpad 4D (som egentlig er prikklik fUnc, bare litt forskjell i gliden, og ser ikke så fin ut som fUncen), denne, solgte jeg igjen, sammen med MX500'n min, når jeg fikk Razer Viperen :)

Nå venter jeg bare på Razer eXactmat, samt å teste den her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...