Gå til innhold

oppfinner??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men herregud er det mulig? dette lukter Jallatoplinemøkk. Du setter ikke hket til Web serveren fast med ståltråd? Nei 19" rack er det eneste som gjelder ved bedrifts installsjoner. Er ikke akkurat å anbefale å stenge en AMD inne så tett med kun psu vifte. ...Ikke retundant psu eller hot swap disker...USJ!

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å henge PC-en sin på veggen....uten kabinett. Feste hovedkorte på veggen, strømforsyning, HD....CD..osv...som et lite kunstverk. Som noen kanskje vil tenke..ja ja..hver sin smak..helt til man skrur den på og man ser at den FAKTISK funker....piper og lyser. Må da være ideelt for kjøling..så lenge rommet ikke er så varmt..*s*...anyone??

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Hei!

Korriger meg dersom jeg er på bærtur.....

Men jeg trodde en av hensiktene med et kabinett, var at det skulle fungere som et Faraday-bur. Det vil si en strømmførende ramme som alltid vil være fri fra ladning på innsiden. Dette beskytter komponentene mot statisk elektrisitet og andre ladninger som kan oppstå. Plast er som kjent ikke strømførende, Burde ikke "matboksen" i hvertfall være påmontert et slags "faradaybur" innenfor plastveggene?

Det er vel ikke tilfeldig at de fleste elektroniske "dupedingser" som forsterkere og cd-spillere har en stålkasse rundt komponentene?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-14 11:10, AKIRAx24 skrev:

Er det noen som har prøvd å henge PC-en sin på veggen....uten kabinett. Feste hovedkorte på veggen, strømforsyning, HD....CD..osv...som et lite kunstverk. Som noen kanskje vil tenke..ja ja..hver sin smak..helt til man skrur den på og man ser at den FAKTISK funker....piper og lyser. Må da være ideelt for kjøling..så lenge rommet ikke er så varmt..*s*...anyone??


AKIRA



 

Har ikke gjort det selv, men husker at Komplett Data i Larvik hadde denne løsningen for en del år siden før de la ned. Var litt kult, men blir vel litt mye støv og dritt som kommer til...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-14 11:53, MaxCPU skrev:

Quote:


Den 2002-05-14 11:10, AKIRAx24 skrev:

Er det noen som har prøvd å henge PC-en sin på veggen....uten kabinett. Feste hovedkorte på veggen, strømforsyning, HD....CD..osv...som et lite kunstverk. Som noen kanskje vil tenke..ja ja..hver sin smak..helt til man skrur den på og man ser at den FAKTISK funker....piper og lyser. Må da være ideelt for kjøling..så lenge rommet ikke er så varmt..*s*...anyone??


AKIRA



 

Har ikke gjort det selv, men husker at Komplett Data i Larvik hadde denne løsningen for en del år siden før de la ned. Var litt kult, men blir vel litt mye støv og dritt som kommer til...

 

Støvsuger er vel tingen...og en stødig hånd.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg gjør meg de samme tankene som Cueball.

Metall utjevner og avleder statisk elektrisitet, i motsetning til plast.

Men ikke bare det, det kan også beskytte omgivelsene mot stråling.

Da prosessorene kom opp i hundre MHz og derover var det snakk om skadelig høyfrekvensstråling fra CPU.

Med dagens GHz CPU'er burde denne faren ikke være mindre.

Stråling fra de ulike komponentene kan dessuten virke forstyrrende på andre elektroniske komponenter.

Metall gir i alle fall bedre beskyttelse mot alt dette.

Lenke til kommentar

DETTE ER GENIALT!

Bygge pc'en inn i en plastboks, hvorfor har ikke noen av dere case-moddere kommet opp med dette?

Man kan også få plast-pcene i forskjellige farger, som blå, rød, gul, orange, hvit, blå, grønn, gjennomsiktig, gul, svart, lyse-rød, blå, osv.

Denne mannen erklerer jeg som et ikke-erklert-geni-helt-til-nå! Også kom han opp med denne ideen helt fra løse luften, på ett av bildene burde det ha vert ei fin (10eer) dame, i bikini, som gir ham blomster!

-Jeg er jo en 52 år gammel guttunge, sier den glade veterinæren og gliser igjen, med litt snus som har rent ned på de symetriske fortennene som har sett bedre tider. Hva får en man av hans kaliber til å gjøre noe slikt? jeg vet med sikkerhet, at ikke mange 52 åringer har kommet opp med noe slikt før,

muligens endel yngre menn, som har videreført ideen med bygging av pc inn i både bil, stress koffert, skrivebord, vegger, akvarium, kjøleskap, frysere og en som hadde en pc'e montert inn i en handle vogn, noe som gjorde den "mobil" .

Men alle de unge menneskene er høye på amfetamin og andre sataniske stoffer, og de går bare inn for å gjøre ****skap, hva bryr vel en ordentlig og seriøs nettside som Dinside.no seg om dem?

I dems verden er det bare Arvid Børretzen, som har tatt PC-en ut av kabinettet, og han gjorde det, ved å sette den inn i en plastboks, montert med ståltråd,

hvist jeg kunne spurt denne mannen ett spørsmål, foruten, hvordan vi kan redde verden fra amerikanerne, hadde det blitt:

-hva foregikk i hodet ditt på den tiden du fikk ideen?

var det guttunger, på byskogen skole, iført trange skinn vester, eller var det noe mer kreativt, som amd cpuer som hopper over ett gjerde, som sauer som dysser deg i søvn?

Vel, jeg håper vi får se mer av denne mannens kreative ideer i fremtiden, hvem vet, jeg håper selv det blir noe som sjokkerer verden mer enn noensinne..

 

AB+

Lenke til kommentar

Og btw, jeg har sett langt mere kompakte løsninger enn denne. Opfinsom er den heller ikke. Bare ta en titt på Overklokking.no's casemod sider:

 

Kompakt modell nr.1

Kompakt modell nr.2

------##--------

Kompakt modell nr.1

Kompakt modell nr.1

------##--------

Scanner! nr.1

Scanner! nr.2

------##--------

Ikke så kompakt, men dog samme idé som Børrezten

nr.2

------##--------

Kofferten :smile:

------##--------

A4 ark server nr.1

A4 ark server nr.2

 

Ja... det var vel de jeg fant som var minst like "oppfinsome" som børretzen's idéer.

Lenke til kommentar

Han sier at det blir bra luftingi den derre plastingsdingesen...det er bare bullshit.

At en 1ghz amd cpu med orginalvifte og i en liten plastboks uten noen form for ventilasjon bortsett fra vifta i strømforsyninga sjelden kryper mye over rom tempratur har jeg vansklig for å tro.

 

Jeg har 5 kabinett vifter og en alpha 8045 kjøler...og jeg sliter med å få cpuen under 30 grader (ocet 1,33ghz amd). Derfor tviler jeg meget sterk på at han klarer det

Lenke til kommentar

Hahaha, er du misunnelig på luftgjennomstrømningen?

Er kanskje vanskelig og forstå for de som tror masse vifter automatisk senker temperaturen :roll:

Jeg har selv hadd et lite kabinett med 1 vifte på CPU og 1 i PSU, hvor luftemp i kabinett aldri var mer en 1 grad over romtemp. Hvordan jeg fikk det til, er en hemmelighet :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


amd_guru skrev (2002-05-14 22:58):

Quote:


Den 2002-05-13 23:49, olsen skrev:

cluet er jo at de tar lite plass, og kan stables i høyden.


 

Så du tror den 52-åringen har flere pc'er han skal stable?
:lol:

 

 

Han skrøyt jo av at han laget en slik matboks-pc på 1/2 time, så jeg regner med at han har noen å stable.

 

Disse boksene er laget for å kunne stables.

 

tror ikke en stresskoffert er så stødig i høyden.

 

Men at det var så oppfinnsomt er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...