Gå til innhold

Hjelp! PC-en stopper opp under gameplay!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig for meg å si, da du helt sikkert ikke har samme hovedkort og bios som meg, men du må se etter ting som Health, System Health, Hardware Monitor, etc. Bare se gjennom alle menyene.

Skrevet

Finner ikke noe på CD'n eller i BIOS.. Aner ikke hva temperaturen min er..

Når jeg kjenner fysisk er det ikke varmt i det hele tatt i forhold til hva min gamle PC ble... og den kjørte ALT (tross for at den var 2-3 ganger dårligere)

Skrevet

Når det blir 60 grader i Harddisken din, da bør du kjøle ned litt. Under 60 er ikke noe kritisk. Et bra program for å finne temp på disk, HDD Health! :thumbup:

Jeg la forresten to kjøleelementer oppå kabinettet en gang. Tempen sank med 1 før den fortsatte å stige.

Skrevet

En liten oppsummering av problemet og av ting jeg har testet ut.

Problem: Datamaskinen slutter å reagere under spill, plutselig henger den seg og lyden blir hengende. Ikke får jeg gått tilbake til Windows, og det eneste jeg kan gjøre er å skru av strømmen!

Det har faktisk også hendt et par ganger nå de siste gangene at maskinen bare har skrudd seg av og startet på nytt istedet for å henge seg. Jeg er forvirra!

Tiltak gjort:

- Reinstallert skjermdriverene og de nye catalyst driverene.

- Installert SP1 til Windows 2000 Pro

- Satt opp spenningen til RAM'en med 0.10 i BIOS

- Forsøkt å finne temperaturen til PC'n uten hell (Jeg finner det ikke!)

Resultat: Det eneste som har skjedd etter alle disse tiltakene er at jeg får spilt en halvtime istedet for 10 minutter, ellers ingen effekt.

Skrevet

Ok, har installert SP4 og DX 9c på nytt.. jeg fikk spilt ca 20 minutter før den skrudde seg av og restartet PC'n.. Virker som problemet med at den henger seg er borte, men vet ikke om jeg er mer fornøyd med at den skrur seg av.. hehe..

Gjest Slettet+3124
Skrevet (endret)
En liten oppsummering av problemet og av ting jeg har testet ut.

Problem: Datamaskinen slutter å reagere under spill, plutselig henger den seg og lyden blir hengende. Ikke får jeg gått tilbake til Windows, og det eneste jeg kan gjøre er å skru av strømmen!

Det har faktisk også hendt et par ganger nå de siste gangene at maskinen bare har skrudd seg av og startet på nytt istedet for å henge seg. Jeg er forvirra!

Tiltak gjort:

- Reinstallert skjermdriverene og de nye catalyst driverene.

- Installert SP1 til Windows 2000 Pro

- Satt opp spenningen til RAM'en med 0.10 i BIOS

- Forsøkt å finne temperaturen til PC'n uten hell (Jeg finner det ikke!)

Resultat: Det eneste som har skjedd etter alle disse tiltakene er at jeg får spilt en halvtime istedet for 10 minutter, ellers ingen effekt.

Det blir som jeg har sagt tidligere i denne tråden, du har de samme problemene som jeg har. Nøyaktig like faktisk. Så jeg er sikker på at det er noe som er "galt" med HD'en din !! Glem tempraturen den er normal. Begynn heller å fokusere på hard disken din i stedet !!

PS: Jeg har en ny HD på vei i Posten pga de samme problemene som du har, det er noe som heter garanti vettu ! ;)

EDIT: Har en Seagate Barracuda 8MD cache 7200rpm S-ATA som er problemet.

Endret av Slettet+3124
Skrevet

Q. "Every time I play games with other people over the network, my computer will freeze up, and then it will restart. Why is this happening?"

A. This can happen if your computer's temperature is too high from heavy processor activity; gaming actually makes a computer hotter than just about any other form of network application. Some gamers recommend removing your system's case and trying that for awhile. It may not eliminate the crashes, but you should be able to play much longer between restarts... if heat is in fact your problem.

Another source of computer restarts may be the sound system. Try playing with the sound turned off to see if that makes a difference. Your audio drivers may need updating, or the game may simply be incompatible with your audio setup.

The third possibility to consider is excessive memory usage. Perhaps a component of your system has a "leak" that uses up all of the memory, and the operating system will almost always "hang" when it runs out of memory. While you are playing a game, look at the Windows Task Manager (or equivalent on other operating systems) to see if your memory consumption keeps growing. Usage typically increases after booting and when new applications are started, but this should stabilize in a minute or two.

One more possible culprit is the driver for your video card. There may be a "bug" in the video device driver causing the system crash. These problems are difficult to prove conclusively, but the organizations that produce video drivers often make updated versions available for free that fix such problems. You need to determine the make and model of the video card from the specs that came with the system or by searching the manufacturer's Web site.

.......bare en liten greie jeg fant på nettet. kanskje jeg skulle teste ut mye av det, selvom jeg egentlig har testa det meste der..

Hva tror du om det de sier om lydkortet?

Skrevet
Glem tempraturen den er normal. Begynn heller å fokusere på hard disken din i stedet !!

PC'n min har jo fungert glatt som bare det før jeg bytta hovedkort og prosessor.. hvordan kan HD'n bli påvirket av dette? :ermm:

Gjest Slettet+3124
Skrevet

Jeg har en problem maskin selv, har hatt masse problemer med den. Inkl reboot og at den henger seg under spilling. Har bytta lyd kort i fra onboard lydkort til eksternt lyd kort, bytta rammen 3 ganger, nytt skjermkort. Og JA jeg var frustert, men så viste deg seg at det var HD'en som var problemet her, hele tiden.

Har man en ny HD så tenker man jo ikke på den, fordi den er jo ny den også, så pleier jo HD'ene å holde i flere år og.

Mitt tips til deg er sjekk HD'en din, antaglig så er det den som er problemet her.

Gjest Slettet+3124
Skrevet (endret)
Glem tempraturen den er normal. Begynn heller å fokusere på hard disken din i stedet !!

PC'n min har jo fungert glatt som bare det før jeg bytta hovedkort og prosessor.. hvordan kan HD'n bli påvirket av dette? :ermm:

Jeg er ikke noen datatekniker, men alle her inne forteller deg om alle mulige problemstillinger med feks: temp, ram osv men ingen nevner HD'en som en mulig feil kilde.

Jeg bytta pc for 3 mnd siden, den gamle ble bytta ut pga hd problemer, den var nær 4 år gammel. Hvem hadde i sin villeste fantasi forestilt seg at den nye HD'en i den nye maskina var også defekt ? :cry:

Som jeg sa du har de samme problemene som jeg har.

Endret av Slettet+3124
Gjest Slettet+3124
Skrevet
Jada, skal det.. men kan de HD problemene oppstå ved bare å bytte prosessor og hovedkort? var det jeg prøvde å få fram her :p

Faktisk så er det vel mulig det :whistle: Vi snakker tross alt om datamaskiner her ;) Det er mulig at din HD er på vei til å ta natta, eller at den ikke funker så bra sammen med nytt hovedkort.

Skrevet

Frank 1 - Vi nevner ikke HD av den enkle grunn at da ville problemene hans vært på alt han foretok seg av skriving til og fra den disken. Som han faktisk sier i en post tidliger opp til deg så ville ditt problem vært løst dersom du hadde lagt inn SOF2 på C: istedenfor D: (som du har trøbbel med). Har du i det hele tatt prøvd det?

Alt er mulig i dataverdenen, men at hans HD er defekt tviler sterkt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...