Gå til innhold

Burde jeg slå av HT?


el_salvad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Se signatur.

 

Jeg kjører Windows 2000 Professional med Service Pack 4.

Noen som sier at viss du kjører Win2000, så burde du slå av HT for mer stabilitet? Er det sant? :roll:

 

Takler bare ikke XP, jeg hatet det hele tiden i den måneden jeg brukte det! :dribble:

Win2000 leser en HT-prosessor som 2 fysiske prosessorer. Det kan føre til en del trøbbel. At Microsoft ikke har kommet med en Servicepack som fikser dette, skjønner jeg bare ikke.

Lenke til kommentar
Win2000 leser en HT-prosessor som 2 fysiske prosessorer. Det kan føre til en del trøbbel. At Microsoft ikke har kommet med en Servicepack som fikser dette, skjønner jeg bare ikke.

For det første: se en egen thread om HT.

 

Og til stigfjel:

De værste HT feilene er vel fikset i 2k, men ikke lagt til noen optimaliseringer

Grunnen til at MS ikke har sluppet servicepack for 100% HT støtte i 2k er

a) omfattende testing påkrevet

b) markedsføring. MS vil ha folk over på XP.

Lenke til kommentar
Har satt opp mange servere med win2000 advanced server ed. og HT i bios enablet .

At det skal være mere ustabilt med 2000 workstation skjønner jeg ikke ,

hvis det ikke er dårlige applikasjoner og sharware drit som er synderen da .

Er ikke ustabilt. Men uoptimalt. As in 2 thread'er som aldri i verden burde vært kjørt på en og samme cpu blir faktisk kjørt samtidig under 2k, mens xp og 2k3srv ville kjørt kun en av de om gangen for å ikke trash'e cpu cache og lage masse bubbles i pipeline'en.

Lenke til kommentar

Sjønner ikke hva folk har imot XP. Bortsett fra at det ser ut som Legoland - at det får meg til å tenke på teletubbies - at microsoft lager det og at Bill Gates er ei klyse. Bortsett fra det siste, så går det jo å forandre ganske mye i XP. Er virkelig Win2000 såååå mye bedre? :hmm:

Endret av monodonk
Lenke til kommentar
Sjønner ikke hva folk har imot XP. Bortsett fra at det ser ut som Legoland - at det får meg til å tenke på teletubbies - at microsoft lager det og at Bill Gates er ei klyse. Bortsett fra det siste, så går det jo å tweake ganske mye i XP. Er virkelig Win2000 såååå mye bedre? :hmm:

Man kan faktisk tweake (tilnærmet) like mye i Win 2000 som i Win XP, og det med legoland, og teletubbies er faktisk et rimelig godt argument for å velge XP bort, i tillegg til at "brukervennligheten" går meg på nervene.

 

Og det at Microsoft nå prøver å presse folk over på Win XP/Win 2003 ved å "boikotte" Win 2000 gjør meg enda litt mer arg.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Har satt opp mange servere med win2000 advanced server ed. og HT i bios enablet .

At det skal være mere ustabilt med 2000 workstation skjønner jeg ikke ,

hvis det ikke er dårlige applikasjoner og sharware drit som er synderen da .

Er ikke ustabilt. Men uoptimalt. As in 2 thread'er som aldri i verden burde vært kjørt på en og samme cpu blir faktisk kjørt samtidig under 2k, mens xp og 2k3srv ville kjørt kun en av de om gangen for å ikke trash'e cpu cache og lage masse bubbles i pipeline'en.

Enig i det at det i w2k ikke er optimal utnyttelse av HT .

Og har forsåvidt fulgt med på den "andre" hw forum tråden .

Trådstarter derimot har blitt fortalt/oppfattet at det gir ustabilitet.

Det er to forskjellig ting .

Da har jo trådstarter sitt svar : ikke optimal utnyttelse av hyperthreading ,

men skal ikke medføre at maskinen blir ustabil .

Spørsmålet er om det gir noe særlige fordeler å ha det på i w2k .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...