Gå til innhold

noen kur for bæd sektors på h.disken min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

irriterende å ha en harddisk som funker bare halvveis... en del av den funker ikke som den skal så hvis jeg legger programmer på et skada område funker ikke programmet.. er det noen måte jeg kan fikse dette på? hadde win 98 før og der var det scandisk men finner ikke det i xp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter nå chkdsk (kan gjøres fra commando modus, skriv "chkdsk /?" for info (commando modus starter du ved å gå til start->kjør->cmd))

Du vil finne feilsjekk under egenskaper->verktøy om du høyreklikker på disken i utforsker.

Skrevet

Eller Norton Utilities, men dette er et program en må betale for.

Chkdsk/den innebygd i windows klarer jobben.

Fikk du forresten fikset problemet mådderbitsj?

Skrevet

Prøv dette først:

Start->Kjør Skriv inn cmd og trykk OK

Skriv inn følgene i i vinduet som kommer opp

chkdsk c: /f/r

Det er mulig du vil få beskjed om at sjekk vil kjøres neste gang du starter windows, om det er c: som du vil feilsjekke.

Er det andre disker enn c: kan du legge til "/x" i slutten av linjen (samt at du selvsagt må endre c: til rett stasjon t.d. d:). Windows vil da bryte alle åpne koblinger til den partisjonen/disken.

Merk: Om du har partisjonert/delt opp disken i flere deler må/bør du sjekke alle de forskjellige delene, slik at du får sjekket hele harddisken.

Skrevet

Jeg hadde en IBM-disk med bad sektors. Jeg løste problemet ved å la den ødelagte delen stå ualokert mellom to partisjoner. Det fungerte greit, men ville nok bytta disken.

XenZor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...