Gå til innhold

«Half-Life 2» i gisseldrama? (VGnett)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror Vivendi skyter seg i begge føttene med denne saken. Her har de en enorm kundemasse som er pint til det ytterste ved å vente på spillet, og så truer de med å utsette en ferdigversjon i et halvt år! ET HALVT ÅR!! Jeg håper inderlig de skjønner at forespørselen er så stor at de ikke kan utsette mer nå. Valve bør også få sin rettighet til å selge HL2 over Steam, det kommer uansett til å være kjempemange som kjøper spillet i butikk.

Lenke til kommentar

Nå har Vivendi seriøst sett for mye på gisseldramaene i Irak. Hva skal de gjøre etter 6 månder da, dele HL2 plata i 2, filme det hele og sende det til en nyhets stasjon? Da kommer jeg seriøst til å gå grøn, rive av meg T-skjorta og lege Hulken i kontorene til Vivendi, så stikker jeg en liten tur innom Gabe som venta så lenge med å sende en RC til gisseltakerne :p

Lenke til kommentar

Jeg tror Vivendi prøver å kjempe en håpløs kamp her. De er nok redde for at deres bransje skal bli overflødig og øsnker å sette et eksempel.

 

Men jeg synes at Valve med all rett skal få lov å distribuere spillet sitt på denne måten. Hvorfor? Med tanke på hvor dyrt det er blitt å produsere spill nå, er det viktig å kunne kutte ned på kostnadene og få en mer effektiv distribusjon. Dersom en større andel av inntektene går direkte til utvikleren av spillet, vil kanskje spillbransjen bedre sin lønnsomhet. Kanskje det til og med vil føre til billigere spill.

 

Det har jo nemlig den siste tiden vært snakk om at spillbransjens lønnsomhet ikke er så bra da utviklingskostandene er skutt i været pga den avanserte og tidkrevende teknologien som benyttes under utviklingen. Da sier jeg at jeg heller ønsker å sponse utvikleren i stedet for å sponse de som trykker det. Til tross for at jeg liker å ha esken med manualen osv..

 

Så dersom det blir utstatt pga Vivendi nå, synes jeg at flest mulig skal kjøpe spillet over Steam dersom det bli mulig da.. :)

 

 

EDIT: Nei til boikott av HL2! Ja til boikott av Vivendi! :w00t:

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...