Gå til innhold

Hva er kommunisme?


Laman

Anbefalte innlegg

Kommunisme fungerer ikke i praksis, og kapitalisme er heller ikke noe særlig... Jeg synes at vi i den vestlige verden burde innføre LITT mer kommunistiske tenkemåter (med tanke på fordeling av goder) og samtidig fokusere mer på menneskelige verdier og fellesskap(Noe vi er heller dårlige på)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ideologi forblir en ideologi som forutsetter abstrakte parametere eller innhold for å fungere perfekt, uheldigsvis vil et ethvert system utnyttes av enkelte personer som har for mye makt. I et kapitalistisk samfunn så vil personer med mye penger kunne "kjøpe" det meste. USA og Irak-krigen er et perfekt eksempel på det. Dersom en fyr eller en gruppe som eier en statskanal (les: Fox news) og pumper ut propaganda som mange velgere mottar og stoler på er det enkelt å kontrollere og manipulere disse menneskene. Det er dessverre ikke slik demokratiet fungerer i praksis heller, de fleste av oss er påvirket av den informasjonen som er tilgjengelig for oss, ikke så rart at man bruker en uendelig stor sum på å drive en valgkamp i USA. Om en ikke er så kritisk på informasjonen en mottar, f.eks uten kildehenvisning er det lett å gå seg vill i den politiske jungelen. De fleste politikere er ingen overmennekser heller, de gjør stadig vekk feil, men "heldigvis" så glemmer den vanlige mann på gata ganske fort det som skjedde for et par år siden. Så lenge man har brød på bordet hverdag og de fleste har en jobb å gå til vil jeg påstå at det er irrelevant hvilket styresystem vi har. Jeg vil påstå at et hvert system vil fungere, men problemet ligger her i menneskets natur.

Lenke til kommentar
I et kapitalistisk samfunn så vil personer med mye penger kunne "kjøpe" det meste. USA og Irak-krigen er et perfekt eksempel på det.

Irak-krigen ble så vidt jeg vet utført av myndighetene.

 

Dersom en fyr eller en gruppe som eier en statskanal (les: Fox news)

Hvordan kan en privatperson eie en statskanal? FOX er vel for øvrig en privat kanal, dersom jeg ikke tar helt feil.

 

og pumper ut propaganda som mange velgere mottar og stoler på er det enkelt å kontrollere og manipulere disse menneskene.

Du er tydeligvis en av disse idiotiske sosialistene som kritiserer FOX for å være på høyresiden, mens du ikke engang nevner med ett ord alle de andre mediene som befinner seg på venstresiden. Hvorfor kritiserer du for eksempel ikke den ensrettede norske pressen, der samtlige aviser og fjernsynskanaler er pro-sosialdemokrati? Hvorfor kritiserer du ikke NRKs antisemittiske og pro-sosialistiske propaganda?

Lenke til kommentar
Hvorfor kritiserer du ikke NRKs antisemittiske og pro-sosialistiske propaganda?

Løgnene dine vil jo ingen ende ta. Hva mener du er antisemittisk ved NRK? Er det f.eks. da H.W.Steinfeldt (for øvrig med jødisk bakgrunn) fikk ganske så frie tøyler (for en journalist) debatten om norske frontkjempere (på tysk side) under andre verdenskrig? Eller er det de israelske filmene NRK har vist to helger på rad? Du er kanskje irritert over at NRK velger å vise begge sider av konflikten?

 

Du har ingenting som underbygger din påstand, ingen henvisninger, ingen kilder. Løgn og polemikk. Imens kan du sikkert kose deg med DAGEN og NORGE I DAG, de gir deg det "nyanserte" bildet du er ute etter. Og naturligvis krydret med litt MIFF på nett.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
QUOTE (ironfist @ 04/02/2005 : 22:32)

I et kapitalistisk samfunn så vil personer med mye penger kunne "kjøpe" det meste. USA og Irak-krigen er et perfekt eksempel på det.

 

Irak-krigen ble så vidt jeg vet utført av myndighetene. 

 

LOL, ok, jeg orker ikke engang å argumentere mer om det, du har tydeligvis sett Irak-krigen fra en smal brønn.

 

QUOTE (ironfist @ 04/02/2005 : 22:32)

Dersom en fyr eller en gruppe som eier en statskanal (les: Fox news)

 

Hvordan kan en privatperson eie en statskanal? FOX er vel for øvrig en privat kanal, dersom jeg ikke tar helt feil.

 

Ok, min feil å skrive statskanal selvfølgelig, jeg mente tv-kanal og eieren av Fox news er Rupert Murdoch og et antall investorer. Les følgende link og få et bedre inntrykk av hva slags nyhetskanal Fox News egentlig er: http://www.turnoffyourtv.com/networks/foxnews/foxnews.html

 

QUOTE (ironfist @ 04/02/2005 : 22:32)

og pumper ut propaganda som mange velgere mottar og stoler på er det enkelt å kontrollere og manipulere disse menneskene.

 

Du er tydeligvis en av disse idiotiske sosialistene som kritiserer FOX for å være på høyresiden, mens du ikke engang nevner med ett ord alle de andre mediene som befinner seg på venstresiden. Hvorfor kritiserer du for eksempel ikke den ensrettede norske pressen, der samtlige aviser og fjernsynskanaler er pro-sosialdemokrati? Hvorfor kritiserer du ikke NRKs antisemittiske og pro-sosialistiske propaganda?

 

Ok, du vet ikke en dritt om meg og nå kaller du meg for en idotisk sosialist bare fordi jeg har ulike meninger som deg, dette er ganske lavmålt gjort. Dessuten nevte jeg bare det jeg ikke likte ved et kapitalistisk samfunn og har ikke skrevet et ord om hvorvidt jeg er en tilhenger av et sosialitisk styresystem eller ikke. Et forslag til deg: prøv å respektere andre som tenker annerledes enn deg, ellers kommer du ikke særlig langt her i livet.

 

Og hvis du tviler på min intelligens så har jeg en siv.ing. grad i teknisk fysikk fra NTNU og tar nå et doktorgrad i nanoelektronikk. Kan du vennligst fortelle meg hva slags utdanning du har?

Endret av ironfist
Lenke til kommentar
LOL, ok, jeg orker ikke engang å argumentere mer om det, du har tydeligvis sett Irak-krigen fra en smal brønn.

:roll:

 

Les følgende link og få et bedre inntrykk av hva slags nyhetskanal Fox News egentlig er:

Har jeg forsvart FOX? Alt jeg har sagt, er at venstresiden viser sitt sanne ansikt, som de hyklerne de er, når de kritiserer konservative medier for å drive med propaganda samtidig som de ikke engang nevner alle de venstredreide mediene, som sågar er i klart overtall. I Norge har vi for eksempel ikke en eneste avis som ikke støtter sosialdemokratiet. Det er heller ingen på venstresiden som stiller spørsmålstegn ved myndighetenes bestikkelser til mediene i form av pressestøtte. Spesielt gjelder dette NRK, som overlever på politikernes nåde. Det er selvsagt i deres interesse å fronte sosialistisk politikk, ettersom de avhenger av at disse velges inn.

 

Ok, du vet ikke en dritt om meg og nå kaller du meg for en idotisk sosialist bare fordi jeg har ulike meninger som deg,

Nei, fordi du er en hykler av dimensjoner, som mange andre på venstresiden.

 

Dessuten nevte jeg bare det jeg ikke likte ved et kapitalistisk samfunn og har ikke skrevet et ord om hvorvidt jeg er en tilhenger av et sosialitisk styresystem eller ikke.

Det var ganske tydelig ut fra det du skrev at du er sosialist. Du antyder for eksempel at Irak-krigen ble utført (på vegne) av private selskaper.

 

Og hvis du tviler på min intelligens så har jeg en siv.ing. grad i teknisk fysikk fra NTNU og tar nå et doktorgrad i nanoelektronikk.

Jeg har ikke påstått at du er uintelligent.

 

Kan du vennligst fortelle meg hva slags utdanning du har?

Nei.

Lenke til kommentar
Hva mener du er antisemittisk ved NRK?

For eksempel reportasjene i Dagsrevyen og på tekst-TV, diverse dokumentarer, etc.

 

Du har ingenting som underbygger din påstand, ingen henvisninger, ingen kilder.

Det er bare å slå på NRK Dagsrevyen.

 

Imens kan du sikkert kose deg med DAGEN og NORGE I DAG, de gir deg det "nyanserte" bildet du er ute etter. Og naturligvis krydret med litt MIFF på nett.

At man må til slike mer eller mindre obskure medier for å få balansert informasjon, sier det meste om mangfoldet i norsk presse.

Lenke til kommentar
Hva mener du er antisemittisk ved NRK?

For eksempel reportasjene i Dagsrevyen og på tekst-TV, diverse dokumentarer, etc.

 

Du har ingenting som underbygger din påstand, ingen henvisninger, ingen kilder.

Det er bare å slå på NRK Dagsrevyen.

"Ok". For øvrig er det bare å se på verdensveven og i biblioteker for å finne motbeviser til objektivismen. Nærmere referanse er ikke nødvendig jmf din egen, noe uakademiske henvisningsteknikk.

Lenke til kommentar
Det er heller ingen på venstresiden som stiller spørsmålstegn ved myndighetenes bestikkelser til mediene i form av pressestøtte. Spesielt gjelder dette NRK, som overlever på politikernes nåde. Det er selvsagt i deres interesse å fronte sosialistisk politikk, ettersom de avhenger av at disse velges inn.

Dette viser bare at du vet særdeles lite om den norske pressestøtten. Den beregnes selvfølgelig ikke ut av det politiske synet til avisene støtten går til, og alle redaksjonene er helt politisk uavhengige i forhold til de som tildeler støtten.

Lenke til kommentar
Det var ganske tydelig ut fra det du skrev at du er sosialist. Du antyder for eksempel at Irak-krigen ble utført (på vegne) av private selskaper.

 

Man trenger ikke å være en sosialist for å skjønne at Irak-krigen er en olje-krig.

 

Jeg har ikke påstått at du er uintelligent.

 

Du er tydeligvis en av disse idiotiske sosialistene som kritiserer FOX for å være på høyresiden,
Lenke til kommentar
For øvrig er det bare å se på verdensveven og i biblioteker for å finne motbeviser til objektivismen.

Det er en meget lite treffende analogi. Jeg sier at du skal se Dagsrevyen og gjøre deg opp din egen mening, ikke at du skal se på en sekundærkilde som sier noe om NRK.

 

Dette viser bare at du vet særdeles lite om den norske pressestøtten. Den beregnes selvfølgelig ikke ut av det politiske synet til avisene støtten går til, og alle redaksjonene er helt politisk uavhengige i forhold til de som tildeler støtten.

Du misforstår. Det jeg sier, er at avisene tjener på å fronte sosialisme, slik at leserne stemmer på sosialistiske partier og avisene dermed beholder pressestøtten.

Lenke til kommentar
Man trenger ikke å være en sosialist for å skjønne at Irak-krigen er en olje-krig.

Jo, man må så absolutt være sosialist for å «skjønne» det.

 

Når det gjelder idioti, er det noe som meget vel kan være selvpåført. Det finnes massevis av intelligente sosialister, men mange gjør beklageligvis et bevisst valg om ikke å bruke intelligensen sin. (Jeg sier ikke at det gjelder alle.)

Lenke til kommentar

Det er en meget lite treffende analogi. Jeg sier at du skal se Dagsrevyen og gjøre deg opp din egen mening, ikke at du skal se på en sekundærkilde som sier noe om NRK.

 

La meg gjøre det enda klarere da: Skal du komme med en slik påstand må du komme med verifiserbare henvisninger. Ettersom Dagsrevyen er åpent tilgjengelig på nett burde ikke dette være noe problem. En mer treffende analogi er da muligens "Atlas Shrugged er helt klart et uttrykk for fascistisk tankegods" uten å komme med en eneste direkte referanse. Jeg har selvfølgelig sett Dagsrevyen, og ettersom du kommer til en helt annen konklusjon er det ikke for mye forlangt å be om konkrete eksempler. At du unnviker det forstår jeg utmerket godt

 

Du misforstår. Det jeg sier, er at avisene tjener på å fronte sosialisme, slik at leserne stemmer på sosialistiske partier og avisene dermed beholder pressestøtten.

Nå er det ganske så bred enighet om pressestøtte her i landet. Og du undervurderer nok redaksjonenes journalistiske integritet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...