Gå til innhold

x 800xt problemer.

franke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har et problem når jeg spiller blir hele skjermen bare masse farger. Det skjer under 3dmark også har den nyeste driveren instalert. Håper noen kan hjelpe meg. :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du klokket kortet noe? Kan du forklare litt nærmere hvordan disse fargene er. Høres ut som du har artifacts, spesielt ettersom det kommer i 3dmark. Dette skyldes av at kortet blir for varmt. Har du kabinettvifter?

Endret av FosFat
Skrevet

Det går bra en liten stund så blir hele skjermen full av farger å jeg ser ingen ting. Jeg må slå av maskina manuelt. Jeg har ikke klokka maskina og jeg har flere vifter. Skjerm kortet fungerer hos min kamerat.

Skrevet (endret)
Det går bra en liten stund så blir hele skjermen full av farger å jeg ser ingen ting. Jeg må slå av maskina manuelt. Jeg har ikke klokka maskina og jeg har flere vifter. Skjerm kortet fungerer hos min kamerat.

for lite strøm.... Eller så er skjermkortet for varmt..?

Endret av Prebo
Skrevet

Franke, Du må være mer spesifikk. Hvilket kort har du. Hvilken maskinvare har du. Hvilken driver bruker du: grafikkort, Gart, Bios, hovedkort. Overklokker du? Når skjer det at alt blir farger? Hva er temperaturen i kabinettet og gpu? Directx? Er rommet ditt iskaldt (kan påvirke dårlige kondensatorer-i tilfelle forsvinner problemene etter pc-en varmes opp). Som sagt; fortell alle detaljer du kommer på. Så skal jeg og andre komme med tips.

Skrevet
Franke, Du må være mer spesifikk. Hvilket kort har du. Hvilken maskinvare har du. Hvilken driver bruker du: grafikkort, Gart, Bios, hovedkort. Overklokker du? Når skjer det at alt blir farger? Hva er temperaturen i kabinettet og gpu? Directx? Er rommet ditt iskaldt (kan påvirke dårlige kondensatorer-i tilfelle forsvinner problemene etter pc-en varmes opp). Som sagt; fortell alle detaljer du kommer på. Så skal jeg og andre komme med tips.

w0rd

Skrevet

Abit-nf7 med nye drivere

xp 2500

2*twnmos 3200 ddr-dimm 512 mb m/winbond

prosessoren ligger på 40 grader og har den nyeste Directx, rommet mitt er kanskje 20 grader. Skjerm kortet er PowerColor Radeon X800XT PE 256MB GDDR3 AGP, ATI X800XT PE, Backbag Limited Ed

Skrevet
Er bildet låst eller forandrer pikslene seg. Hører du en lyd som går igjen og igjen (sound-looping)?

bildet forandrer seg og spillet går men hører ikke noen lyder av kortet annet av viften.

Skrevet
Om "agp arperture size" står på 256 MB i bios, sett den på 128. dette løste et heller enormt artifacts-problem hos meg.

skal prøve nå.

Skrevet

Nå skjedde det med det samme jeg slo på pc i bios det var masse firkanter mad farger. Unskyld at jeg poster så mange ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...