Gå til innhold

Hvem er billigst? Rema VS LIDL. 2 Tester, 2 utfall


Anbefalte innlegg

Her ser dere 2 tester som er foretatt for hhv Dagbladet og VG. I Dagbladets test er Rema 1000 på 3.plass, mens Lidl er den store vinneren.

 

I VG er norske butikker billigst, med Rema 1000 i spissen. Hvordan forklarer man det?

Kommer det av at testene er basert på forskjellige varer, eller er Dagbladet kjøpt og betalt av Lidl, og VG kjøpt og betalt av Rema 1000?

 

Testen fra VG

og testen fra Dagbladet....

:hrm:

 

Enda en test....

Endret av [Atomic_Bomberman]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jo selvsagt med kva slags varer dei to avisene sattset på å samenlikne. Er det ein test for småbarnsfamilier går det vell mykje i bleier og melk. Er testen rettet mot studenter går det nok mykje i frossen-pizza og nudler.

 

Er alt etter kva slags varer dei forskjellige personene er utte etter. Ingen butikker er billige på absoultt alt.

Lenke til kommentar

Men legg merke til hvordan VG presenterer de forskjellige prisene

 

Der Rema er billigst, vises priser på begge to, samt hvor mye man tjener på å hande hos Rema

 

* En vanlig en-kilos gulost koster hos Rema 49 kroner. Hos Lidl koster den billigste varianten 67 kroner.

 

* De billigste kjøttpølsene betaler du 28 kroner for hos Rema. Lidl krever hele 41,13 kroner for kiloen.

 

* Billigste kjøttdeig koster 35 kroner kiloen hos Rema. Lidl har den dyreste kjøttdeigen blant alle lavpriskjedene, 57,80 kroner pr. kilo.

 

* Laks i skiver koster mer enn dobbelt så mye hos Lidl som hos Rema. Rema tar 39,20 kroner pr. kilo. Hos Lidl må du betale 87,60 kroner for en kilo. Billigst er varen imidlertid hos Rimi. Der får du laksen til 35 kroner pr. kilo.

 

Men der Lidl er billigst, blir de avspist med dette:

 

Lidl er billig på en del hygiene- og husholdningsprodukter, som vaskepulver, shampo og tannbørster.

 

Dette viser vel at VG`s tester ikke er objektive i det hele tatt. Møkka-avis :(

Lenke til kommentar

Har nå sett litt bedre etter i vg's mat kalkulator. Lidl er billeg på frukt/grønt, hygeniske artikkler samt meieri-produkt. Så bruker du mykje av desse produkta lønner det seg nok å handle på Lidl. Men det kan aldrig bli heilt nøyaktig når dei samenlikner vare mot vare, du får det du betaler for. Billige produkt er billege men du må også forvente ein noke høgare svinn prosent på dei varene i forhold til dyrare varer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Eh, koster kjottdeig 35kr/kg kos REMA?????

Dvs. 14kr for en 400g pakke??? Det tror jeg ikke noe pa, siden jeg har vaert pa REMA en del over de siste arene (ikke sa mye i det siste) og da var det laveste 20kr, altsa 50kr/kg.

Noe annet som jeg stiller meg skeptisk til er: "De billigste kjøttpølsene betaler du 28 kroner for hos Rema. Lidl krever hele 41,13 kroner for kiloen."

Sammenligner de stk pris mot kg pris her???

 

Nar jeg tar en titt pa Matkalkulatoren deres, sa star det at kjottdeig er 33,33kr/kg hos Rimi. Ehm... det koster 25kr for en 400g pakke. Det er 62,5kr/kg...

 

Tror VG rett og slett driver med noe fusk her. Enten det eller sa sammenligner de salgspriser fra norske butikker med vanlige priser hos Lidl....

 

Na har jeg faktisk sjekket Rimis nettside, og sikkert og visst, sa er denne kjottdeigen til 33,33kr/kg pa TILBUD.

 

Idiotiske journalister altsa...

Lenke til kommentar

Det er noen som kjører lange strekninger for å spare 3-4 kroner og en femtiøring på enkelte varer. De er gjerne innom 4-5 butikker for å kjøpe den varen den enkelte butikken har tilbud på. Slike kunder er ofte sure, stygt kledd, og ufrisert. De vil ikke betale for posene, og de tviholder på småpengene.

Lenke til kommentar
Med andre ord, om du handler litt forskjellig så er det revnende likegyldig hvor du handler, prisen vil bli omtrent den samme. Hvis man da ikke bestemmer seg for å handle noe på Rema og noe på Lidl, men det vil tatt masse tid og krefter og jeg ville ihvertfall ikke orket det.

Trodde dere kommunister gjorde akkurat dette..? :p

Bare kødda! :D Kona er vaskekte kommunist, og hun handler der det er billigst, selv om vi må innom 4 butikker for å få det vi trenger!! :no:

 

Quote alexf:

Det er noen som kjører lange strekninger for å spare 3-4 kroner og en femtiøring på enkelte varer. De er gjerne innom 4-5 butikker for å kjøpe den varen den enkelte butikken har tilbud på. Slike kunder er ofte sure, stygt kledd, og ufrisert. De vil ikke betale for posene, og de tviholder på småpengene.

Nåja,, min kone er alltid ulastelig kledt selv om hun alltid er i sparemodus, og gjerne sender brukte poser med meg når jeg skal handle... hehe :D

Lenke til kommentar
Polarbastard: Jeg er av den oppfatning at et tap på kr 30 på varekjøp er en fair pris for tiden man sparer på å tape disse kronene.

 

Men - Er man i handlemodus , så er man i handlemodus :)

Helt enig med deg! Jeg driter i pengene så lenge jeg slipper å stå "timevis" i kø! Og dessuten sparer man ikke mye når man må bruke bil mellom de forskjellige varehusene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...