Gå til innhold

Får man gratis Mozilla Firefox?


Håvard

Anbefalte innlegg

For dere som er i skiftemodus vil jeg også anbefale å prøve Maxthon. Rask, smidig og kanonbra. :)

 

-KJ

...og ikke minst basert på IE, så man får alle sikkerhetshullene, og den dårlige rendringsmotoren med på kjøpet.

 

Firefox er ikke bare gratis, den er fri, som i fri programvare. Extensions som adblock, tabbrowser-extension og compact menu er geniale.

For den bevisste surferen er dette et svært lite problem. For nybegynneren derimot så vil dette være et problem. Men nybegynnere vil nok heller ikke laste ned nye browsere, så da er man like langt.

 

Maxthon er mitt førstevalg på PC, Firefox på Mac. Eneste negative jeg ser med Firefox er at backspace ikke fungerer som "gå tilbake".

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at Maxthon egentlig ikke er en annen browser enn Internet Explorer (IE) - er bare endel forandringer på brukergrensesnittet.

 

Så de verste bugsene til IE er i Maxthon også.

 

Sånn sett så er ikke firefox uten feil den heller, men i øyeblikket er den nok sikrere å bruke enn IE.

 

Har kjøpt Opera lisens, men har gått over til Firefox nå allikevel. Firefox er kjekt etter at du har funnet de extensionsene (utvidelsene) som passer deg. Og ja det finnes en slik utvidelse som åpner alle linker i samme vindu (bare se litt tidligere i denne tråden).

 

Btw så anbefaler jeg også søkemotor pluginen min for hw.no:

Lenke til kommentar
Husk at Maxthon egentlig ikke er en annen browser enn Internet Explorer (IE) - er bare endel forandringer på brukergrensesnittet.

 

Så de verste bugsene til IE er i Maxthon også.

 

Sånn sett så er ikke firefox uten feil den heller, men i øyeblikket er den nok sikrere å bruke enn IE.

Hva mener du her? Firefox bruker Mozilla sin Gecko-motor for å vise websider, og unngår dermed sikkerhetshullene som eksisterer i IE. Maxthon er like teit å bruke som IE, skjønner ikke at folk i hele tatt anbefaler den her.

 

Til den som sa at sider ser ut som en dass i firefox, hvilke er dette? Alt ser perfekt ut her ihvertfall.

Lenke til kommentar
Hvorfor hente ned tabbed browsing extention naar det har vear innebygget i firefox siden den het firebird

Fordi pakken med tabbed browsing extentions har mye mer funksjonalitet / innstillinger.

 

Eller mye og mye, men "det lille ekstra" i hvert fall.

 

Som tidligere opera bruker så trengte jeg de tingene sårt, men jeg husker ikke helt hva det var.

 

Og så trenger en av mouse gestures pakkene også.

 

For backspace i linux så finnes også extentions:

 

http://home.comcast.net/~jkeis10/ (har ikke testet denne - finnes helt nederst)

Lenke til kommentar

til de som mener sider ser dass ut i FF i forhold til IE...

 

det er ikke mozilla folka sin feil at de holder seg til STANDARDER fremsatt av WWW Consortium, som faktisk er de som sier hvordan HTML/XHTML/CSS skal implementeres og kodes korrekt...

 

at værden's desidert største browser ikke støtter standarder er en tragedie uten like...:thumbdown: til MS...

 

for å få en fungerende tab-browsing bør ikke "single window" brukes, jeg har iallefall aldri fått det til å fungere tilfredsstillende...

 

Bruk heller "Tabbrowser Preferences 0.6.11" - funker med Firefox 1.0 PR nå!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...