Gå til innhold

RPG spill .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

BEgynner å like RPG spill nå, men har ikke så mye peiling på hvilket spill som er bra innen den kategorien. Trenger noe realistiske spill. Ikke sånne som er i en helt annen verden. Ikke noe pistoler fra nå tiden, men fra middelalderen. Grafikk er viktig, og historien er mer viktig, for innlevelse er noe av det beste med spill. Skal for det meste spille singel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Neverwinter Nights

Kunne ikke ha sakt det bedre selv :thumbup:

Du får jo også med 2 ecpansions til spillet, om du kjøper delux utgaven (tror jeg) noe som bare er konge.

Du kan også kjøpe Sacred, selv om jeg ikke har testa det ut.

Neverwinter Nights 2 er på vei, om noen år, og det samme med Dragon Age ;)

Skrevet

Divine Divinity og Beyond Divinity. Rangerer dem milevis over Neverwinter Nights. Hvis du kan leve med isometrisk 2D i alle fall (noe jeg strengt tatt synes fungerer langt bedre enn 3D-en i NwN).

Skrevet

Driter i grafikk og hvordan kameraet funker i RPG spill, bryr meg mest om gameplay og story. Så lenge jeg klarer å spille det er det bra nok for min del, noe jeg følger NwN oppfyller med glans.

Du kan jo endre kameravinkleringen i NwN. Last ned camera hack, er lovlig ja, og endre på kamerastyringen som du ønsker.

Skrevet

Ser du bort fra grafikken kan diablo 2 med expansion pack være tingen får de for 100kr stykk (kjøp tre spill for 299) på space world. Historien er konge kul og hvis du synes hack and slash er kult så er dette garantert et spill du kommer til å like.

Skrevet

Divine Divinity og Beyond Divinity er dårlige spill etter min smak. Jeg hadde 80 fantastiske timer med Neverwinter Nights, det spillet er helt rått! Det er garantert på en topp10 liste over de beste spill jeg har spilt.

Skrevet
Divine Divinity og Beyond Divinity er dårlige spill etter min smak. Jeg hadde 80 fantastiske timer med Neverwinter Nights, det spillet er helt rått! Det er garantert på en topp10 liste over de beste spill jeg har spilt.

Dårlige spill faktisk. Det var sterke ord. Noen grunner til at jeg mener begge disse spillene er bedre rollespill enn NwN (ja, jeg har prøvd NwN mye også):

- Bedre hovedhistorie

- Bedre sidehistorier

- Bedre musikk (viktig for stemningen)

- Mer detaljerte og troverdige omgivelser

- Bedre ferdighetssystem

- Mye god humor

Neverwinternights er ikke et dårlig rollespill, det er ikke hva jeg sier. Men det er ikke på langt nær så fantastisk som en del vil ha det til heller.

Skrevet

Dårlige spill faktisk. Det var sterke ord. Noen grunner til at jeg mener begge disse spillene er bedre rollespill enn NwN (ja, jeg har prøvd NwN mye også):

- Bedre hovedhistorie

- Bedre sidehistorier

- Bedre musikk (viktig for stemningen)

- Mer detaljerte og troverdige omgivelser

- Bedre ferdighetssystem

- Mye god humor

Neverwinternights er ikke et dårlig rollespill, det er ikke hva jeg sier. Men det er ikke på langt nær så fantastisk som en del vil ha det til heller.

Hoved historien til NwN er bare kjempe, er den beste jeg noen gang har sett i et RPG spill. Grunnen er fordi den er så veldig detaljert. Om du gidder å plukke opp de mange bøker som finnes utover hele spillet og faktisk leser dem, kalles innlevelse, så får du se at NwN har en historie man ikke har sett maken til.

Sidehistorier, om du da mener side quests, har NwN en god del av det. Om du roter litt rundt, snakker med alle rundt omkring i spillet, så finner du utrolig mye sidehistorier.

Personlig liker jeg ikke at det drønner musikk for full spiker når jeg er inne i en mørk skog. En svak musikk, som ikke tar alle lyd effektene bort, skaper meget godt stemning i hele spillet. Blant annet inne i den skogen der du skal redde den "spiriten". Musikken der var bare helt knall. Lav, litt monoton, mens diverse lydeffekter kom kjempe godt frem pga musikken skapte grunnlaget.

Desverre har ikke NwN et slikt detalje nivå som kanskje det burde ha hadt. Mer "roling" i terenget skulle det vært. Men det er lett å lage MODs til det, så det finnes flere timer gameplay om du bare bruker google litt.

Skjønner ikke hva du mener med ferdighetssystem :blush:

Men humor, hvor har du vært? NwN er stappfull av humor om du bare velger de rette ordene. Ble blant mye annet truet med "a noose around your neck" vis jeg ikke begynte med å følge ordrer. Dette tok da sef ned nivået mitt fra snill til slem ;)

Så for å konkludere litt her så er NwN et slikt fantastisk spill vi skal ha det til. Kjøper du NwN har du mange timer god spilling, om du tar ALT, da mener jeg ALLE questene.

Og når du er ferdig med det, gå til biowares hjemmesider, last ned CEP og siste oppdatering, google litt og fin alle de kjempe gode Modulene som andre har laget. Tror ikke noen andre RPG spill i dag kommer opp i en slik lang spilletid som NwN. Tror om du laster ned alle de gode modulene som finnes der ute, og spiller gjennom dem, så sitter du vel fremdeles med NwN den dagen du fyller 80

;)

Skrevet

Jeg vil jo også anbefale Wizardry 8, god historie, masse områder å utforske og et meget bra ferdighetssystem. Du kan velge å sette sammen en gruppe på opptil seks personer, og personlighetene er ganske forskjellige. Det er også en rekke NPC du kan plukke opp underveis også.

Det gjør spillet annerledes enn NWN, der du tusler rundt alene eller i følge med en hjelper hele spillet.

Skrevet

Hoved historien til NwN er bare kjempe, er den beste jeg noen gang har sett i et RPG spill. Grunnen er fordi den er så veldig detaljert. Om du gidder å plukke opp de mange bøker som finnes utover hele spillet og faktisk leser dem, kalles innlevelse, så får du se at NwN har en historie man ikke har sett maken til.

Det med bøker og lignende hadde du ikke nevnt om du hadde gitt Divinity-spillene en reell sjanse. Det er nemlig langt mer av slikt der. Spiller du begge spillene og leser novellen som følger med Beyond Divinity får du et inntrykk av et levende og storslagent univers fullt av historie. Det formerlig kryr av bøker, scrolls og annen informasjon du kun får glede av om du gidder å lese/utforske.

Sidehistorier, om du da mener side quests, har NwN en god del av det. Om du roter litt rundt, snakker med alle rundt omkring i spillet, så finner du utrolig mye sidehistorier.

Jeg snakket ikke bare om kvantitet, men også om kvalitet. Jeg har heller ikke sagt at det er dårlig med det i NwN, jeg sier derimot at jeg mener Divinity-spillene er bedre på dette feltet.

Personlig liker jeg ikke at det drønner musikk for full spiker når jeg er inne i en mørk skog. En svak musikk, som ikke tar alle lyd effektene bort, skaper meget godt stemning i hele spillet. Blant annet inne i den skogen der du skal redde den "spiriten". Musikken der var bare helt knall. Lav, litt monoton, mens diverse lydeffekter kom kjempe godt frem pga musikken skapte grunnlaget.

Jeg har da heller ikke sagt at det skal være drønnende musikk (i noen tilfeller kan det selvsagt gjøre seg). Divinity-spillene briljerer på stemningsskapende musikk. Faktisk den beste spillmusikken jeg har hørt i et spill, uansett sjanger. Ikke fordi den gjør så mye ut av seg alltid, men fordi komposisjonene underbygger stemningen helt strålende.

Skjønner ikke hva du mener med ferdighetssystem  :blush:

Hvordan karakterene utvikler seg når du går opp i grader osv. Igjen: Jeg sier ikke at det er dårlig i NwN, men jeg liker alle mulighetene i Divinity-spillene bedre.

Men humor, hvor har du vært? NwN er stappfull av humor om du bare velger de rette ordene. Ble blant mye annet truet med "a noose around your neck" vis jeg ikke begynte med å følge ordrer. Dette tok da sef ned nivået mitt fra snill til slem  ;)

Du må nesten lese det jeg skriver. Jeg skrev ikke at det ikke fantes humor i NwN, men jeg mener det er mer god humor i DD og BD.

Som du kanskje ser har jeg aldri sagt at NwN er et dårlig spill. Det mener jeg ikke at det er, men jeg mener at det likevel ikke er så godt som mange vil ha det til, og jeg mener at det ikke klarer å henge med Divine Divinity og Beyond Divinity. At du faktisk kan mene at DD og BD er direkte dårlige spill er for meg en stor gåte. Det kan du gjerne få utdype litt.

Skrevet

Det at et spill er i 2D er ikke så gærent når det gjelder strategi og RPG. Det er ikke bedre enn 3D. Historien er utrolig viktig, men grafikken av detaljer gjør at man lever seg bedre inn i historien. Derfor leter jeg etter ett bra 3D spill. JEg har spilt mange RPG av 2D. Nå vil jeg prøve 3D

Skrevet

Respekterer andre syn meget godt (beklager om det ikke virker sånn :blush: ) og hadde jeg had penger nok til det skulle jeg nok ha prøvd både det ene og det andre av RPG spill, er bare den beste sjangeren som finnes.

Om du vil vurdere MMORPG spill er Runescape også meget bra (synes jeg) og koster 5$ i månden om du vil bli member. Verd å prøve.

Aner ikke hvordan sacred er, ble skuffet i demoen, synes systemet virket klumpete og litt harskt i det totalt. Ligner mye på Geneforge i kamera styring, i alle fall på demoen :p

Skrevet (endret)

Jeg spilte demoen til Dungeon Siege Legends of Aranna, det så utrolig bra ut. Sånn liker jeg spillet, bare at det var monstre jeg sloss mot. Skulle vært litt mer realistisk. Jeg har først oppdaga nå at det blir helt umulig å finne et RPG som sloss mot andre mennesker. Total war er vel det nermeste spillet jeg fant, som da egentlig ikke er RPG, men mer et strategi spill.

Endret av Hestetun

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...