Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Teller Tysk-karakteren hvis jeg vil studere matte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du har hattt engelsk siden barneskolen, får engelsk pumpa inn i årene dine gjennom media. Mens tysk bare er ett språk man hatfult lærer på skolen. Man regner vel at du er ganske utlært i engelsk når du er blitt 17 og for den skaks skyld har hatt engelsk i alle år. Men jeg vet ikke jeg, er enig i at det er litt teit.

Lenke til kommentar
Lurer bare på om Tysk-karakterne mine fra GK og VK1 kan ha noe innvirkning på opptak hos f.eks NTNU der man overhodet ikke har bruk for Tysk?

Gikk deg opp for deg at du burde fulgt med litt mer i tysk-timene? Hadde en slik aha-opplevelse da jeg begynnte på forkurs ingeniør for en mnd siden. Prøve å ta 3MX da det siste jeg hadde av matte var på GK Elektro (i 1998/99). Hadde nok vært lurt og fulgt med litt mer i timene :)

Lenke til kommentar
Lurer bare på om Tysk-karakterne mine fra GK og VK1 kan ha noe innvirkning på opptak hos f.eks NTNU der man overhodet ikke har bruk for Tysk?

viktig: du får bare en standpunktkarakter i tysk, altså den fra VK1 (hvis det er B-språk)

 

jeg synes også det er teit at tysk-karakteren teller (akkurat nå ligger jeg å vipper mellom 1 og 2 :thumbdown: )

 

men siden det bare er 1 karakter teller den ikke så mye når du tenker på at du vill ha hat det i totalt 8 uketimer, i motsetning til matte hvor du får karakter for hver 5. uketime, skjøner du det jeg prøvde å si eller skriver jeg helt uforsålig

Lenke til kommentar
Lurer bare på om Tysk-karakterne mine fra GK og VK1 kan ha noe innvirkning på opptak hos f.eks NTNU der man overhodet ikke har bruk for Tysk?

viktig: du får bare en standpunktkarakter i tysk, altså den fra VK1 (hvis det er B-språk)

 

jeg synes også det er teit at tysk-karakteren teller (akkurat nå ligger jeg å vipper mellom 1 og 2 :thumbdown: )

 

men siden det bare er 1 karakter teller den ikke så mye når du tenker på at du vill ha hat det i totalt 8 uketimer, i motsetning til matte hvor du får karakter for hver 5. uketime, skjøner du det jeg prøvde å si eller skriver jeg helt uforsålig

Synes det er helt greit at tysk-karakteren teller jeg :-)

 

Men, det jeg synes er idiotisk er at en ikke har mulighet til å forbedre karakterer hvor en har avlagt eksamen (evt. har standpunktkarakter) fra høyere årskurs.

Vet at det i alle fall gjelder matte og engelsk.

 

SYKT!

Endret av t_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...