Gå til innhold

Asus v9999 noe lureri?

blackbrrd

Anbefalte innlegg

Skrevet

så at komplett hadde følgende skjermkort snart på lager:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302123&cks=SER

Asus V9999 GeForce 6800 GT 128MB DDR AGP, TV-Out, DVI, Retail

Vårt varenr.: 302123 / V9999GT/TD/128M

Tilgjengelighet: Ubekreftet 95 stk 2004-09-28

kr 3.150,-

GT 128MB DDR -> her er det noe som ikke stemmer...

GT skal da bety 16 pipelines og 256mb gddr3...

Er det noen som vet om dette kortet har 12 eller 16 pipelines? Har det gddr3 eller ddr1?

Fant ikke noe informasjon på asus sine sider...

Det her minner meg veldig om 9800 "pro" med 128bit minne historien... Hvis det er riktig lurer jeg på når de skal begynne å merke kortene forståelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde da at GT kun var navnet på GPU'en fra nVidia...GT betegnelsen sier ikke noe om resten av specsene på kortet, men det Asus kortet er høyst originalt i forhold til resten av røklas GT kort, og jeg skal innrømme jeg ikke skjønner vitsen med den kombinasjonen av komponenter...Hvorfor kunne de ikke bare satt GT prosessoren på Gamers Edition versjonen av V9999 istedet?!...men det finns altså ikke. Noen som vet om det vil lanseres noe slikt i nær fremtid?

Skrevet (endret)

MSI 6800 GT 256MB fremstår faktisk som et bedre kjøp med 256 MB DDR3 mot en kostnad på ca kr 600,- - 800,-

Endret av Zocral
Skrevet

ASUS kortet har 16 pipelines. Det at DDR3 minne mangler, svekker ikke ytelsen noe særlig. Og ikke at det har 128mb mindre minne enn et "orginalt" GT kort. Så slutt å tvil. Kortet er ekte nok, alle ASUS GT kort leveres med 16 pipes, samme med ultra. Ringte til ASUS i england for 2 uker siden og fikk bekreftet dette.

Skrevet

sikker på at den har 16 pipelines?

Superscalar GPU architecture

Delivers up to 8x the shading power of previous generation products for sreaming gaming performance.

Skrevet
sikker på at den har 16 pipelines?
Superscalar GPU architecture

Delivers up to 8x the shading power of previous generation products for sreaming gaming performance.

Ja.. det har 16 pipelines. Det du nevner i posten din har ingenting med antall pipelines å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...