Gå til innhold

Hvordan tjene penger på PC'n ?


joTAN

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som har tanker om /peiling på /forslag til hvordan en skal kunne tjene penger på en PC? Har OK maskin, stabilt bredbånd og masse tid.. (stort sett

alltid hjemme p.g.a. alvorlig sykdom.)

 

Kunne være artig å høre om eventuelle muligheter, gode ideer osv.

OBS! Dette er ment som et seriøst spørsmål! Trenger noe fornuftig å gjøre

samt gjerne noen ekstra kroner...

 

joTAN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh..problemet er jeg ikke er spesiellt kreativ eller datautdannet. DA hadde alt vært lettere! Krever dog ikke verken status i jobb eller GOD lønn...

 

Utdanning: noe historie, (DH, samtids), samfunnsfag.(DH) ikke ferdig

Interesser: engelsk, eng+am populærlitteratur og samfunnsforhold. Skriver rimelig klart og godt, er brukbart oppegående mentalt, VET litt om mye, men lite formell utdanning. Vel, har tenkt å prøve å endre det etter hvert. Noen forslag til (nettbasert )hjemme- utdanning som ikke er for krevende og som kan gi en hjemmebasert jobb? Vel å merke hvor inntakskravene ikke er for høye..har bare papirer fra videregående fra et par tiår siden.

 

Eller altså: et eller annet jeg kan bruke dagene mine til?

 

joTAN

Endret av joTAN
Lenke til kommentar
Hva med å begynne med noe sånt Herbalife-fjas?

var akkurat det der jeg tenkte på! men kom ikke på navnet.

Veldig bra sak det der faktisk! Har et vennepar som driver med dette og de tjener ganske fett på det. Her må man da være flink til å snakke for seg og være troverdig. Er vel en masse med slike nettverkssalg saker ute på nette som man klare å tjene på om man har tid/ork...

 

Inntresse for sport? da kan du lage analyser sette deg inn i sport/kamper vurdere odds etc. Penger å hente her om man er dyktig.. Krever da litt tid, men så er det morsomt. Sitter selv "halv-natta" og lager Baseball/NHL analyser som jeg tjener ganske bra på.

Lenke til kommentar
Inntresse for sport? da kan du lage analyser sette deg inn i sport/kamper vurdere odds etc. Penger å hente her om man er dyktig.. Krever da litt tid, men så er det morsomt. Sitter selv "halv-natta" og lager Baseball/NHL analyser som jeg tjener ganske bra på.

Jeg har en kamerat som er tennis-bookmaker i england ved siden av studiet. Jeg tror han jobber kun over nett.

 

Ellers så kan jeg tenke meg at du er flink til å skrive artikler (noe flere her har nevnt). Hvis du finner emner du interreserer deg for og som er salgbart til ett eller annet blad så tror jeg det er en del lommepenger på å skrive freelanceartikler. En artikkel belønnes ofte med en tusenlapp (eller flere om du skriver for et blad med godt salg, eller om du har lange og gode godt selgende artikler)

 

Ellers så kan jeg foreslå telefonsalg på oppdrag fra andre.

 

Eller kanskje support via telefon eller epost kan være noe?

 

Eller opprette eget firma, nettbutikk og selge f.eks varer fra Norkom, (gir sikkert litt lommepenger men er ikke noe til å bli rik av). Men du kan sikkert selge helt andre typer varer også. Jeg kjenner ei som satser på nettsalg av sysaker, border og detaljer til bunader. Det går visst ganske bra og hun tjener mer enn vanlig industriarbeiderlønn i hvertfall. Jeg tror det gjelder å finne en nisje som ikke er utarmet av konkurranse fra før. (slik som PC-komponenter fra norkom)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...