Gå til innhold

Anbefalinger - Formel 1?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis jeg skal kjøpe et Formel 1 spill, hvilket anbefaler dere?

Det viktigste er at det er moro i multiplayer via lan - minimum seks spillere.

Det bør være realisme i spillet, så det ikke blir for "enkelt". Samtidig må det ikke være for avansert heller. Poenget er at man må kunne lære seg det forholdsvis raskt dersom man er en gjeng som skal spille en kveld. Det er ikke alle som kan sitte hver kveld og trene heller... ;)

På forhånd takk! :yes:

Endret av nowind
Videoannonse
Annonse
Skrevet

F1 Challenge 99-02. Du må "trene hver kveld" om du skal bli skikkelig god, men det er fullt mulig å ha det moro med det uansett. Du har en bråte valg når det gjelder vanskelighetsgrad, og spillerne kan bruke forskjellige hjelpemidler ut fra hvor gode de er. Det er veldig artig å kjøre lange løp, legge opp pitstop-strategier osv. Omtale finner du her på Gamer.no.

Skrevet
Har dere ikke omtalt GP4 Aasgaard?

I GP4 har man muligheten for å fylle Grid'n med AI spillere, det har man ikke i '99-'02, eller?

Nei, vi har ikke omtalt GP4. Når det gjelder AI-styrte motstandere husker jeg faktisk ikke. Det er (dessverre) alt for lenge siden jeg fikk tid til å kose meg med det spillet.

Skrevet

Gi meg adressen til dere så skal jeg sende deg min orginal, til odel og eie, så du kan anmelde det. Men da vil jeg ikke se noe under 7 tallet... :realmad:

Det er nok noe lettere å kjøre bra rett ut av boksen enn det '99-'02 er, men personlig kjører jeg heller GP4. Og jeg har kjørt mye F1 på data... :)

Skrevet

Jeg spilte GP3 mye før. Er et bra spill og det ga meg en god spillopplevelse. Ingenting er så morsomt som å gruse Skomakeren. Men det krever en del dersom man skal få fullt utbytte av spillet. Du må f.eks. kunne banene i detalj (bremsepunkt, hvilke gir man skal ha i svingene, når man skal gi gass ut av svinger...osv). Oppsettet av bilen er også ekstremt viktig (vinkel på vinger, pitstop-strategi, bakkeklaring...osv). Når man begynner å få grepet på dette så begynner det å bli skikkelig morsomt. Det er så utrolig mange detaljer i spillet - f.eks. låser du hjulene i svingene så mister du fort veigrepet fordi dekkene blir slitt, ligger du rett bak en bil i svinger så mister bilen marktrykk osv osv...På det høyeste nivået har jeg aldri klart å vinne et 100% løp (eller gjøre det bra for den del). Klarte å kvalle inn som nr 1, men jeg var sjanseløs å gjøre det bra i løpet.

Nå ble det mye snakk om GP3, men jeg antar GP4 er som GP3 - bare bedre. Jeg har ikke kjøpt GP4 pga for dårlig maskin - men nå har jeg endelig kjøpt ny PC.... :p ...kanskje jeg skal dra fram ratt og pedaler igjen.

På den annen side - ettersom dere skal spille i LAN så er det kanskje ikke så nøye å kunne alle detaljene i spillet. Så lenge dere spiller mot hverandre så er jo det viktigste å slå de andre. Jeg vet f.eks. at det for GP3 var/er mulig å laste ned oppsett for bilene for de ulike banene på nettet. Uansett så ga GP3 meg en svært god spillopplevelse og GP4 er sikkert ikke noe dårligere.

Ble litt lenger en jeg tenkte dette....F1 er kult.Uansett lykke til med F1-lan. Det høres skikkelig morsomt ut.

BF

Skrevet

@Desdichado:

Du nevner at den selges på Elkjøp. Jeg skal stikke innom en butikk og spørre, men vet du om de akkurat har begynt å selge den for 99 kroner?

Jeg fant den ikke på websidene deres. Nå tror jeg ikke de oppdateres altfor ofte heller....

Skrevet
Gi meg adressen til dere så skal jeg sende deg min orginal, til odel og eie, så du kan anmelde det. Men da vil jeg ikke se noe under 7 tallet... :realmad:

Det er nok noe lettere å kjøre bra rett ut av boksen enn det '99-'02 er, men personlig kjører jeg heller GP4. Og jeg har kjørt mye F1 på data... :)

Takk for tilbudet, men vi skulle nok klart å skaffet det selv om det var aktuelt å omtale det nå. Litt sent kanskje. ;)

Skrevet

F1 99-02 er skikkelig gøy og passer for de fleste. Både for veteraner og amatører. Grafikken er god den, og det finnes vanvittig mange mods for det.

Koster sikkert ikke mye nå for tiden.

Skrevet

nowind - Det er en stund siden det kom som billig spill, tror nok du må se i kassene til Elkjøp, Expert eller kanskje EB games. Lette litt rundt nå, men fant ingen.

Gå inn på denne siden her: www.ebgames.no

Finn telefonnummeret til din nærmeste butikk og slå på tråden til dem. De kan sikkert hjelpe deg.

mobil_brukeren - Jeg fant ikke den linken nå jeg heller, men jeg skal sjekke hva det står i readme fila når jeg kommer hjem fra jobb.

Skrevet
Jeg er nok ik no fan av formel 1, liker mye bedre "vanlige" biler, dvs nfs biler.. fin fint..

Da er det vel strengt tatt bedre om du ikke uttaler deg i en tråd hvor noen spør om hvilket Formel 1-spill de skal kjøpe.

Skrevet (endret)
okey.. men har du ikke kommet hjem enda? :p

Sovnet ser du... :!:

Ser at den er fjernet fra siden, kanskje fordi det var hele spillet som var i "patchen". De kalte den for GP 4 1/2, var på godt over 600Mb!

Hvis du kan fransk så kan du se her: Grand_Prix_4_-_2003_Super_Mod_-_By_Tij

Det var der den lå. Den hadde alt! Nye carshapes bl.a. Williams sin Amerikansk inspirerte snute.

Kanskje den kommer opp igjen?

nowind - Fint at du fikk tak i det, du kommer ikke til å bli skuffet. Det er riktignok litt vanskelig å sette opp rattet i dette spillet, men når du først får det til... Wo-hoo...

Endret av Desdichado

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...