Gå til innhold

Danner allianse mot ASUS


Anbefalte innlegg

Tja nå var det ILLE at den store fikk konkuranse av de små . med hadde det vært Intel som hadde fått denne pesen så hadde de fleste jublet  :roll:  :roll:

Dobbeltmoralens tid er ikke forbi ser jeg , dette kommer vel av at Asus er en DERE bruker selv . :roll:  :roll:  :shrug:

Helt enig..

 

Dobbeltmoralens alder er ikke over..

 

syns det bare er flott at 5 små slår seg sammen i mot 1 stor

hmm eg ville ikkje akkurat sakt at Gainward e ein av dei små....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du husker tydeligvis ikke sommeren 99 ---->? Lanseringen av Athlon 600 (SLOT A), AMD var raskest veldig lenge, de nådde også 1ghz først. Intel lå bak veldig lenge.

Det var når konkuransen kom man oppdaget at man oppdaget at Intel hadde glemmt å lage CPU. Det som har vært siden har vært en overklokkingsflopp som endte i Presscott ... :thumbup:

Hvor er 4Gig Prescott ?? som de bløffet med hele etterjulsvinteren??

 

En gullfisk har et minne på 3 sek., og svømmer rundt i bollen sin og oppdager stadig nye ting. Og noen behandler kundene sine som nettop sånne gullfisk...

Unnskyld at jeg sier det ,men dette er noe av det dummeste jeg har lest i min tid .

Hvor blåøyd og amd frelst går det ann å bli :!:

Lenke til kommentar
Du husker tydeligvis ikke sommeren 99 ---->? Lanseringen av Athlon 600 (SLOT A), AMD var raskest veldig lenge, de nådde også 1ghz først. Intel lå bak veldig lenge.

Det var når konkuransen kom man oppdaget at man oppdaget at Intel hadde glemmt å lage CPU. Det som har vært siden har vært en overklokkingsflopp som endte i Presscott ... :thumbup:

Hvor er 4Gig Prescott ?? som de bløffet med hele etterjulsvinteren??

 

En gullfisk har et minne på 3 sek., og svømmer rundt i bollen sin og oppdager stadig nye ting. Og noen behandler kundene sine som nettop sånne gullfisk...

Unnskyld at jeg sier det ,men dette er noe av det dummeste jeg har lest i min tid .

Hvor blåøyd og amd frelst går det ann å bli :!:

Vel jeg syns det var ganske korrekt beskrivelse. Det som skjedde når AMD begynte å dra ifra på frekvens var att INTEL pusha 1,13ghz P-III på markedet, denne cpu`en ble etter kort tid trekt fra markedet pga. ustabilitet.(les mer her:http://www.tomshardware.com/cpu/200008281/index.html) Man kunne også se at Intel hadde hevet spenningen 0,1 v iforhold til de andre cpu`ene. Ser veldig ut som overklokking. Deretter tok Intel å gjorde noe som var vedlig lurt i forhold til markedsføring, men dog. ikke for ytelsen. De introduserte P4, en cpu med høy frekvens men med 20 steg i pipelinen, dette medførte vestenlig lavere ytelse enn en amd cpu ved samme frekvens. Altså, ett markedføringtrikks som lurte millioner av brukere til å kjøpe intel på falske premiss, dette medførte at Intel fikk tweake og klokke og herje litt med en dårlig cpu arkitektur, og få høye hastigheter. Men nå møter p4 veggen, enorm varme og lite effektive cpu`er (i forhold til klokke frekvens), da holder jeg heller en knapp på Intel sin M cpu.

Vil du bli lurt? Kjøp Intel.

Intel inside, idiot outside.

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Du husker tydeligvis ikke sommeren 99 ---->? Lanseringen av Athlon 600 (SLOT A), AMD var raskest veldig lenge, de nådde også 1ghz først. Intel lå bak veldig lenge.

Det var når konkuransen kom man oppdaget at man oppdaget at Intel hadde glemmt å lage CPU. Det som har vært siden har vært en overklokkingsflopp som endte i Presscott ... :thumbup:

Hvor er 4Gig Prescott ?? som de bløffet med hele etterjulsvinteren??

 

En gullfisk har et minne på 3 sek., og svømmer rundt i bollen sin og oppdager stadig nye ting. Og noen behandler kundene sine som nettop sånne gullfisk...

Unnskyld at jeg sier det ,men dette er noe av det dummeste jeg har lest i min tid .

Hvor blåøyd og amd frelst går det ann å bli :!:

Vel jeg syns det var ganske korrekt beskrivelse. Det som skjedde når AMD begynte å dra ifra på frekvens var att INTEL pusha 1,13ghz P-III på markedet, denne cpu`en ble etter kort tid trekt fra markedet pga. ustabilitet.(les mer her:http://www.tomshardware.com/cpu/200008281/index.html) Man kunne også se at Intel hadde hevet spenningen 0,1 v iforhold til de andre cpu`ene. Ser veldig ut som overklokking. Deretter tok Intel å gjorde noe som var vedlig lurt i forhold til markedsføring, men dog. ikke for ytelsen. De introduserte P4, en cpu med høy frekvens men med 20 steg i pipelinen, dette medførte vestenlig lavere ytelse enn en amd cpu ved samme frekvens. Altså, ett markedføringtrikks som lurte millioner av brukere til å kjøpe intel på falske premiss, dette medførte at Intel fikk tweake og klokke og herje litt med en dårlig cpu arkitektur, og få høye hastigheter. Men nå møter p4 veggen, enorm varme og lite effektive cpu`er (i forhold til klokke frekvens), da holder jeg heller en knapp på Intel sin M cpu.

Vil du bli lurt? Kjøp Intel.

Intel inside, idiot outside.

Er vel en temmelig FREKK påstand av deg å kalle alle som sitter med en Intelmaskin for IDIOTER :mad: Dette viser vel heller nivået ditt :thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar

Litt på etterskud må jeg mene, den skulle vært ute i år.

Men jeg ønsker den velkommen, og sammen med 64bit som noen andre nevner, så blir det bra for konkurranse :)

 

skyline: "Intel inside, idiot outside."

Takk takk, jeg er visst en idiot...

 

Edit: Leifs

Endret av Fury
Lenke til kommentar
Litt på etterskud må jeg mene, den skulle vært ute i år.

Men jeg ønsker den velkommen, og sammen med 64bit som noen andre nevner, så blir det bra for konkurranse :)

 

skyline: "Intel inside, idiot outside."

Takk takk, jeg er visst en idiot...

 

Edit: Leifs

Du er ikke alene vi utgjør jo over 80% av markede , lurer på hvem som er dummest jeg :innocent:

Lenke til kommentar
Litt på etterskud må jeg mene, den skulle vært ute i år.

Men jeg ønsker den velkommen, og sammen med 64bit som noen andre nevner, så blir det bra for konkurranse :)

 

skyline: "Intel inside, idiot outside."

Takk takk, jeg er visst en idiot...

 

Edit: Leifs

Du er ikke alene vi utgjør jo over 80% av markede , lurer på hvem som er dummest jeg :innocent:

De som bare følger strømmen? Ikke ta det ille opp, jeg er selv "idiot"...

Lenke til kommentar
Takk for at du dro inn amd og intel her da snekkern.

 

Regner med du har ganske god oversikt over hvem som synger i 'hylekoret', siden det tydeligvis er de samme som whiner om intel som whiner over at de små slår seg sammen her.

Om du leser mitt første svar så er ikke amd nevnt , men jeg sa at noen av de samme som kritiserer Intel for lignende ting synest dette er greit ang Asus .

Kan dermed ikke se noe amd/intel der , det var det andre som dro inn . :p

Det jeg dro frem var dobbeltmoralen til folk , men greit å ha noen å skylde på , men ta da rett mann :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
*sniff sniff* Synes det lukter ulovlig pris-samarbeid her jeg...

Dette er ikke ulovlig. De avtaler ikke en pris seg imellom for å holde prisene høye, det de gjør er at de går samme om innkjøp fra ATI/Nvidia slik at de kan kjøpe billigere "råvarer". Når de 5 produsentene står sammen så utgjør de plutselig en meget stor kunde hos ATI/Nvidia, istedet for at de skulle forhandle pris hver for seg.

 

*Edit*

La oss håpe at vi holder oss on topic heretter. Disse "min hardware produsent er sterkere enn din hardware produsent" diskusjonene fører skjelden til noe annet enn drittkasting :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Tja nå var det ILLE at den store fikk konkuranse av de små . med hadde det vært Intel som hadde fått denne pesen så hadde de fleste jublet  :roll:  :roll:

Dobbeltmoralens tid er ikke forbi ser jeg , dette kommer vel av at Asus er en DERE bruker selv . :roll:  :roll:  :shrug:

Helt enig..

 

Dobbeltmoralens alder er ikke over..

 

syns det bare er flott at 5 små slår seg sammen i mot 1 stor

hmm eg ville ikkje akkurat sakt at Gainward e ein av dei små....

Hvorfor ville du ikke sagt det?

 

Sammenlignet med Asus så er nok Gainward små. Mulig at Gainward er stor når det gjelder rene grafikkortprodusenter, men i hardware målestokk så er det en pygme bedrift :)

Lenke til kommentar

Jeg trodde Gainward hadde visse fordeler fra Nvidia fra før. Da de oppererer på samme måte som Dell.

Forholder seg KUN til en leverandør.

 

Er jo rimelig liten vits å bosette seg hos Nvidia i gode og vonde dager om de ikke får noe igjen for det.

 

De fleste tok jo imot ATI med åpne armer når Radeon 8500/9700 kom. Og man kan si Nvidia begynnte å slite litt på det tidspunktet. Ikke minst når 9800 kom også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...