Gå til innhold

Half-Life: Valve vs Vivendi

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men på en annen side, spillet er sikkert ikke fedrig utviklet enda... :!:

:roll:

Det er ferdig utviklet. Om de ikke kan gi det ut på Steam er ikke akkurat noe problemer angående lanseringen. Vivendi Universal vil da lansere det også, men Valve vil tape en del på det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet
Og nei, denne saken har ikke umiddelbar innvirkning på HL2-utgivelsen, men det betyr da ikke at den er uinteressant? :)

Nå driter jeg loddrett i hele HL2, men at den ikke har en reel virkning på HL2 er feil. Dersom dommer i møte den 8 oktober bestemmer seg for å gi Sierra medhold i sine punkter så kan dere glemme å se HL2 med det første. Da kan ikke Valve bare velge å gi det ut via steam.

Men på en annen side, spillet er sikkert ikke fedrig utviklet enda... :!:

vel, half life 2 blir utgitt etter planen, men de som har tenkt til å skaffe det via steam kan da bare glemme å få cyberhendene på det med det aller første..

kjipt, synes tanken bak steam er utmerket.

hvordan fungerer egentlig opplegget siden at vivendi er så mye imot det ?

får vivendi mindre penger hvis man velger å kjøpe spillene over steam kontra hvis man kjøper det i butikken ?

Skrevet
hvordan fungerer egentlig opplegget siden at vivendi er så mye imot det ?

får vivendi mindre penger hvis man velger å kjøpe spillene over steam kontra hvis man kjøper det i butikken ?

Ja. Vivendi tar betalt for printing, pakking, utsending og reklame de gjør for spillet når de gir det ut i butikkene.

Men siden dette ikke blir tilfelle når personer kjøper spillet gjennom Steam, så har ikke Vivendi rett til å kreve penger for noe de ikke bidrar i. Derfor krever Vivendi nå penger for spill som blir solgt gjennom Steam.

Skrevet

At utvikleren og utgiveren er i tottene på hverandre til årets mest forventet spill er ikke akkurat gode nyheter.

DVS, at sjefene. (de som sitter på all makta her) krangler om hvem som eier rettighetene til Halflife konseptet. Hvis dette blir skikkelig amerikansk så kan en dommer stoppe utgivelsen av all Halflife relatert materiale til tvisten er løst. (Les stoppe at HL2 kommer i butikkene)

La oss håpe dette ikke skjer, la oss bare håpe det kommer snart =)

Skrevet
At utvikleren og utgiveren er i tottene på hverandre til årets mest forventet spill er ikke akkurat gode nyheter.

DVS, at sjefene. (de som sitter på all makta her) krangler om hvem som eier rettighetene til Halflife konseptet. Hvis dette blir skikkelig amerikansk så kan en dommer stoppe utgivelsen av all Halflife relatert materiale til tvisten er løst. (Les stoppe at HL2 kommer i butikkene)

Du må ikke si sånt :cry:

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Skrevet

Nå driter jeg loddrett i hele HL2,

Er det ikke denne veien man vanligvis driter da?

Men hvis du har andre preferanser så.....

Quintilian

Skrevet (endret)
Men på en annen side, spillet er sikkert ikke fedrig utviklet enda...    :!:

Det er ferdig utviklet. Om de ikke kan gi det ut på Steam er ikke akkurat noe problemer angående lanseringen. Vivendi Universal vil da lansere det også, men Valve vil tape en del på det.

Oh, the irony... :roll:

Auda, tråkket jeg deg på tærne nå eller? "it's a figure of speech ffs"...

Endret av Desdichado
Skrevet (endret)

Dersom du driter i HL2 så kan du lik så godt la være å poste her. :hrm:

Endret av TCi
Skrevet
Nå handler vel dette vel så mye om Sierra/Vivendi og Valve som det gjør om HL2, men for all del, jeg skal ikke tråkke dere på tærne jeg...

*sigh*

Skrevet (endret)

Tviler på en dommer vil stanse utgivelsen av spillet da dette bare vil føre til store økonomiske tap for begge parter. Det er nok både Valve og Vivendi innforstått med også. Blir vel heller krangel om de potensielle inntektene som HL-konseptet har.

Endret av Kenny000
Skrevet

Dersom du driter i HL2 så kan du lik så godt la være å poste her. :hrm:

Hvorfor det?!

Folk som hater HL2 må da få akkurat like stor rett til å si sin mening som folk som elsker det!

Like ubetydelig for folk å høre av andre de ikke kjenner "åh, jeg gleder meg til HL2!" eller "jeg håper virkelig HL2 ikke kommer!"

Skrevet
[iC' date=21/09/2004 : 17:22] Har jeg sovet over noe viktig info?

Hvem i huleste har bekreftet at HL2 er ferdig?!

Valve mener spillet er ferdig og har levert det til Vivendi.. Så snart de godkjenner det så har vi det innen kort tid.

Hvorfor det?!

Folk som hater HL2 må da få akkurat like stor rett til å si sin mening som folk som elsker det!

Like ubetydelig for folk å høre av andre de ikke kjenner "åh, jeg gleder meg til HL2!" eller "jeg håper virkelig HL2 ikke kommer!"

Skjønner egentlig ikke vitsen med det. Selfølgelig skal alle si sin mening, men hvorfor legge seg bort å et forum for Half Life når du ikke liker det. Blir litt dobbeltmoral spør du meg.

Skrevet

*My bad* som det heter, jeg så ikke at dette var det dedikerte forumet for HL2, jeg trodde jeg svarte i Diskuter artikler forumet.

For dere som venter på HL2 så håper jeg at det går sannhet i "den som venter på noe godt venter ikke forgjeves".

Skrevet
*My bad* som det heter, jeg så ikke at dette var det dedikerte forumet for HL2, jeg trodde jeg svarte i Diskuter artikler forumet.

Helt greit det :)

For dere som venter på HL2 så håper jeg at det går sannhet i "den som venter på noe godt venter ikke forgjeves".

:yes:

Skrevet

Tviler på en dommer vil stanse utgivelsen av spillet da dette bare vil føre til store økonomiske tap for begge parter. Det er nok både Valve og Vivendi innforstått med også. Blir vel heller krangel om de potensielle inntektene som HL-konseptet har.

Nei , jeg TROR heller ikke dette skjer. Håper det heller ikke. Men det KAN.

Dette er tross alt i et land som har et rettsystem som slipper ut mordere og gir penger til mennekser som søler kaffe på seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...