Gå til innhold

Half-Life: Valve vs Vivendi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Woohoo , det var det de ventet på , nå kommer ikke HL2 før september 2005 :thumbup:

Leste mesteparten, og jeg ER veldig god i engelsk, men likevel skjønte jeg ikke en DRITT av alt denne møkka!

Hva i H****TE dette har med HL2 å gjøre?

Hva betyr det om Valve saksøkte Vivendi for noe dritt for TO år siden?!

Kan noen vennligst forklare hva alt dette virr-varret betyr?

Utsettes HL2 ENDA MER?!

Lenke til kommentar
[iC' date=20/09/2004 : 21:05]
Woohoo , det var det de ventet på , nå kommer ikke HL2 før september 2005  :thumbup:

Leste mesteparten, og jeg ER veldig god i engelsk, men likevel skjønte jeg ikke en DRITT av alt denne møkka!

Hva i H****TE dette har med HL2 å gjøre?

Hva betyr det om Valve saksøkte Vivendi for noe dritt for TO år siden?!

Kan noen vennligst forklare hva alt dette virr-varret betyr?

Utsettes HL2 ENDA MER?!

Er det INGEN som kan forklare meg dette?!

Lenke til kommentar
[iC' date=20/09/2004 : 20:05] Kan noen vennligst forklare hva alt dette virr-varret betyr?

Vel... veldig kort fortalt;

 

Valve har saksøkt Sierra for brudd på kopirettigheter. Hovedsaken er at Sierra har distributert Valve produkter (les: spill) på internettkafeer rundt om, og dette mener Valve er brudd på Sierra's begrensete lisens på Valve spill.

 

Senere har Valve også føyd til kontraktsbrudd på ikke-utbetalte royalties og utsettelse av CS:CZ så det ikke kom ut i den berømte holiday season... :roll:

 

Vivendi har svart med ett motsøksmål:

-De mener Valve prøver å omgå allerede inngåtte distribusjonsavtaler for Valve spill ved å bruke Steam.

Så pga. det (+ andre ting ikke oppgitt) vil Vivendi ha eierrettighetene til hele Half-Life konseptet, navnet osv...

 

Også er det litt skittkasting i begge retninger da... (men dette er tross alt "the american way"... :p )

Lenke til kommentar

Det skal være en høring den 8. oktober, så da får vi nok mer informasjon om saken.

 

Det som også står er dette:

On Friday, when asked if Valve was still intent on making Half-Life 2 available to gamers via Steam, regardless of what was determined on October 8, Lombardi replied, "Yes."
Noe som betyr at Valve kommer til å gi ut Half-Life 2 over Steam når de ønsker det uansett hva som skjer i høringen den 8. Endret av aschj
Lenke til kommentar

Hvis alt går rett vest, og VUG bestikker dommere osv. kan jo utfallet bli at Valve ikke kan distributere via Steam i det hele tatt lengere, og at Vivendi plutselig eier hele HL konseptet... det kunne jo påvirke HL2... :ermm:

 

Nå tror jeg ikke dette skjer... men worst case scenario...

 

Sierra og VUG vil også at retten skal tvinge Valve til å lage ett spill til for de:

 

Interestingly, and in spite of the ongoing legal dispute, Sierra/VUG still wants to work with Valve in the future and is asking the court via filings to force Valve to work with it on whatever is next in the development pipeline. It asks the court, in filings, "for a declaration that Sierra and VUG have the right to a fourth engine license pursuant to the terms of...the 2001 Agreement."

 

 

Og VUG vil også at HL2 ikke skal distributeres via Steam i det hele tatt:

 

In court filings, Sierra/VUG says that the current distribution of Half-Life 2 via Steam exceeds the scope of the current software publishing agreement between the two parties. It is apparently seeking the court's assistance in compelling Valve not to use Steam as an avenue of distribution.

 

Men Valve står på sitt på dette punktet:

 

On Friday, when asked if Valve was still intent on making Half-Life 2 available to gamers via Steam, regardless of what was determined on October 8, Lombardi replied, "Yes."
Lenke til kommentar
Og nei, denne saken har ikke umiddelbar innvirkning på HL2-utgivelsen, men det betyr da ikke at den er uinteressant? :)

Nå driter jeg loddrett i hele HL2, men at den ikke har en reel virkning på HL2 er feil. Dersom dommer i møte den 8 oktober bestemmer seg for å gi Sierra medhold i sine punkter så kan dere glemme å se HL2 med det første. Da kan ikke Valve bare velge å gi det ut via steam.

 

Men på en annen side, spillet er sikkert ikke fedrig utviklet enda... :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...