Gå til innhold

viften går ofte på Cl56


Gega

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg sjekket nettop med everest programmet.

 

og der stod det at l2 cachen på prosessoren ikke var i bruk...Hmm den skal jo være på 2mb så der er sikkert problemet.

Men hvordan løse det???

Jeg har en G556 med 1,6 Dothan, og i følge Everest, er ikke min L2 cache heller i bruk. Står også oppgitt som et problem i programmet. Hm!

Lenke til kommentar

Hyggelig om du kan komme tilbake å fortelle litt om du finner ut noe..

Har fått en ny 60gb 7200 fra whitebox men om de løser problemet er jeg høyst usikker på..

 

Synes det er meget irriterende at viften går så ofte på en centrino som skulle være så forferdelig stillegående!!!

Lenke til kommentar

Dere som har problemer med at viften starter ofte: Står strøminnstillingene under control panel på bærbar? Står den som alltidpå vil den kjøre cpuen på fult hele tiden, slik at cpuen blir varm, og dermed vil viftene starte oftere..

 

Uansett,, viften på denne her bråker minimalt, legger nesten ikke merke til den....

 

Jeg har en CL56 fra digitalimpuls.....vifta på min går ikke spesielt ofte..... jeg har 1Gb ram og en 60gb 7200rpm disk også....

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Dere som har problemer med at viften starter ofte: Står strøminnstillingene under control panel på bærbar? Står den som alltidpå vil den kjøre cpuen på fult hele tiden, slik at cpuen blir varm, og dermed vil viftene starte oftere..

 

Uansett,, viften på denne her bråker minimalt, legger nesten ikke merke til den....

 

Jeg har en CL56 fra digitalimpuls.....vifta på min går ikke spesielt ofte..... jeg har 1Gb ram og en 60gb 7200rpm disk også....

Trur dette var mitt problem :blush:

Strøm innstillingen sto ikke på bærbar. Etter at jeg byttet så har ikke viften startet. :)

 

Takk for tipset!

Endret av kri84
Lenke til kommentar

Det er ikke alltid det skal så mye til.. hehe, men det er hva en definerer i strøminnstillingene som avgjør hvorvidt speedstep blir brukt eller ei... Ved å sette på maksbatteri og du kjører på batteri f.eks vil CPUen kjøre på minste hastighet så lenge som mulig før den evnt. øker for noen sek om det er nødvendig=)

 

Gla tipset virket :D

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...