Gå til innhold

Spørsmål om linux vs Windows


rmacvest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke hogg av meg hode for det jeg sier nå men.

 

som jeg har forstått så tar Fluxbox og Blackbox Window manager mindre systemressurser enn det GNOME og KDE gjør. når man har en så kraftig maskin som det jeg har ser jeg virkelig ikke vitsen i å kjøre Fluxbox, da jeg ikke synes at GNOME tar så forferdelig mye ressurser heller.

Jeg hogger av deg hode for den. Sjønner du ingenting? Jeg har en rimelig bra maskin jeg også(2,4, 512ram), så da kan jeg ikke kjøre fluxbox pga det tar for lite ressurser? Nei, hallo i luken. Las ikke du det slime mold og rafael nettopp skrev?

 

å kjøre Fluxbox som Window manager på en 2.8 GHZ er nesten som å installere DOS på en 2.8 GHZ.

:ohmy: Trodde du hadde komt over dette stadiet...*oppgitt*

Lenke til kommentar
ikke hogg av meg hode for det jeg sier nå men.

 

som jeg har forstått så tar Fluxbox og Blackbox Window manager mindre systemressurser enn det GNOME og KDE gjør. når man har en så kraftig maskin som det jeg har ser jeg virkelig ikke vitsen i å kjøre Fluxbox, da jeg ikke synes at GNOME tar så forferdelig mye ressurser heller.

 

å kjøre Fluxbox som Window manager på en 2.8 GHZ er nesten som å installere DOS på en 2.8 GHZ.

Det er en smakssak! Jeg kjører Fluxbox på min xp2100+. Ikke at det er no monster av en maskin, men den har ingen problemer med å kjøre KDE eller Gnome, så det er ikke derfor jeg bruker Fluxbox. Jeg bruker det fordi jeg føler meg hjemme der, rett og slett. :)

Lenke til kommentar

det er jo dere som ikke skjønner noen ting da. hjælpe meg, jeg sa ikke at de som har over 1.5 GHZ ikke kunne kjøre Fluxbox, jeg sa bare at hvis man har 1.5 GB eller over, så ser JEG (les JEG nøye) ingen vits i å kjøre det. jeg sa min mening, dere må da vel få gjøre som dere vil.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Med mindre man har <256MB ram så betyr det lite hva slagsgrafisk miljø man velger. Ser at mange mener de små og lette er generelt raskere enn KDE/GNOME, men jeg har til gode å registrere noe merkbar forskjell i responsen fra den ene til den andre lenger. Gamle KDE 2.X var dog litt sirup av og til. Bruker selv KDE og er fornøyd med det.

 

Kulhetsfaktoren er vesentlig høyere med fluxbox, et viktig moment for 1337 folka.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
det er jo dere som ikke skjønner noen ting da. hjælpe meg, jeg sa ikke at de som har over 1.5 GHZ ikke kunne kjøre Fluxbox, jeg sa bare at hvis man har 1.5 GB eller over, så ser JEG (les JEG nøye) ingen vits i å kjøre det. jeg sa min mening, dere må da vel få gjøre som dere vil.

Greit greit, men måten du skrev på kunne tolkes som at du kjørte Gnome fordi du hadde kjapp hardware, og ikke fordi du likte det.

Lenke til kommentar
Godt sagt wil, er ingen hensikt i å ha ubrukt minne.

Kan ikke du gå og trolle et annet sted, vær så snill.

 

Og til wil: Jeg bruker fluxbox, før det så brukte jeg blackbox.. Og jeg kan fint kjøre både KDE og Gnome, men jeg velger allikevel å ha fluxbox, fordi jeg liker den, men kde og gnome er langt ifra stygt, det er ikke det jeg sier. Jeg sier bare det at fluxbox er ganske stilig, og det er derfor jeg bruker det, akkurat som at du synes at kde/gnome er stilig. Mange jeg kjenner bruker fluxbox, og deres system er mer enn gode nok for å kjøre kde og gnome, men de velger fluxbox fordi de synes det ser bedre ut.

 

Du må slutte å hisse deg opp hele tiden, du må skjønne at folk reagerer når du skriver sånne ting. Hva slags windowmanager/desktop man bruker er en smaksak, og jeg ville ikke reagerte på at noen med p4 eller AMD Xp osv. hadde brukt fluxbox,fordi det er en smaksak. :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg sa min mening

En enkel femstegs plan for å vinne enhver debatt:

 

1. Si kontroversielle ting

2. Få mange opprørte svar

3. Si "jeg sa bare meningen min" (så slipper du å begrunne)

4. ???

5. Profit!!

 

Alternativt, hvis punkt 3. ikke hjelper, kan man til nøds ty til et punkt 3.5:

 

3.5. Si "er det ikke ytringsfrihet her, kanskje??"

Lenke til kommentar

Jeg kjører GNOME (2.6, når fc3 kommer blir det 2.8 *gledeseg*) på min 650 mhz pc med 384 mb ram. går finfint det - har gjerne 4 stk fullstappede (4-9 programmer) skrivebord, uten å merke noe særlig. Eneste som tar frustrerende mye ram er egentlig OO sin stavekontroll, og eneste som trekker nok av cpu er epiphany med masse flash/gif-animasjoner av windows-server-reklamer....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...