Gå til innhold

Kommende "jedi" spill?


Anbefalte innlegg

[iC' date=20/09/2004 : 17:15]
men toern var en hyggelig overraskelse må jeg si.

Heh, Det er det som er den store diskusjonen inne star wars universet for tiden...

At George Lucas (reggisøren av alle SW filmene) har dritt på sin egen legg med å gjøre det å lage tre nye filmer...

De er greie som filmer, men det er en del ting som er alt for "moderne" til å passe inn som Star Wars!

Blant MANGE andre: I de tre nye filmene sloss jediene og sithene kjempe fort, med hopp og sprett og tjo og hei.

Men i de gamle filmene, er slossinga mye mer "stiv"!

Altså, dette er jo fordi at de tre nye filmene er mye gamlere, men de foregår jo i mye senere tid enn de nye filmene!!!

Det er teit synes jeg...

Men det er jo bra filmer (de nye) men det blir litt sånn "tjene-mere-penger" konsept med å gjøre slikt!

En slik oppfatning fikk jeg faktisk også når de to nyeste Matrix filmene kom...

 

EDIT: Oj da! Dette var en typisk off-topic post! :p

Helt enig med deg der om matrix. De kunne spart seg for å lage de to siste. Jeg synes eneren var nok jeg. Men så kommer jo selvfølegelig toeren og skal ødelegge hele gleden ved matrix. Den var jo litt kul første gangen med alle spesial effektene men så ble jeg jo lei. Og så kommer treeren også. Det værste med slike teite forsøk på å tjene penger på en slik dum måte er jo at folk faktisk sluker agnet totalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

#1: Jedi Knight 2 og Jedi Academy innehar begge fantastiske slåssesytem som gjør de til fabelaktig morsomme spill i MP på f.eks. lan

 

#2: Jeg synes Episode 1 og 2 er fabelaktige filmer. Får frysninger i scener der man ser c-3po og r2d2 møtes for første gang etc. Aksepterer at noen ikke liker filmene, men hvordan går det ann å ønske at de ikke skulle bli laget. Bare kampen mellom Obi-Wan og Darth Maul gjor alt verd det.

 

#3 *Magnus*, jeg trur ikke rollespill i Kotor-klassen er helt tingen for deg

Lenke til kommentar
Blant MANGE andre: I de tre nye filmene sloss jediene og sithene kjempe fort, med hopp og sprett og tjo og hei.

Men i de gamle filmene, er slossinga mye mer "stiv"!

Altså, dette er jo fordi at de tre nye filmene er mye gamlere, men de foregår jo i mye senere tid enn de nye filmene!!!

Det er teit synes jeg...

Ok, dette blir veldig offtopic post, men jeg skjønner rett og slett ikke hva du skal fram til. Ville du virkelig ha foretrukket like sløv slossing i de nye filmene bare for at det skal bli 'korrekt' ?

Forøvrig har lucas arts begrunnet dette med at de gamle filmene besto av gamle jedier og sith's og unge utrente gutter, derfor ble det sløv slossing.

Ehm... Yoda i episode 2?

 

Han må da kunne karakteriseres som "gammel", men han spretter rundt som hyperaktiv sprettball når han begynner å slåss

Lenke til kommentar
Blant MANGE andre: I de tre nye filmene sloss jediene og sithene kjempe fort, med hopp og sprett og tjo og hei.

Men i de gamle filmene, er slossinga mye mer "stiv"!

Altså, dette er jo fordi at de tre nye filmene er mye gamlere, men de foregår jo i mye senere tid enn de nye filmene!!!

Det er teit synes jeg...

Ok, dette blir veldig offtopic post, men jeg skjønner rett og slett ikke hva du skal fram til. Ville du virkelig ha foretrukket like sløv slossing i de nye filmene bare for at det skal bli 'korrekt' ?

Forøvrig har lucas arts begrunnet dette med at de gamle filmene besto av gamle jedier og sith's og unge utrente gutter, derfor ble det sløv slossing.

Ehm... Yoda i episode 2?

 

Han må da kunne karakteriseres som "gammel", men han spretter rundt som hyperaktiv sprettball når han begynner å slåss

*kremt*

 

Strong with the force he is yes :yes: Use the force he does when he bounces like a ball.

 

Han bruker "kraften" når han sloss og er veldig skrøpelig ellers, han er jo et par hundre år gammel. Han bruker ikke "kraften" unødig og derfor bare når han må sloss. Derfor blir han som en 14 årig hormonbombe som hopper rundt.

 

Synes det er ganske så logisk jeg ;) Noen som er enige eller??

 

 

EDIT: Du ser feks når han tar opp saberen så bruker han ikke hånda han bruker kraften til og ta den fra beltet med. Og jeg vet at det høres usansynlig dumt ut med kraften men slik er da det norske språket :p

Endret av Lurre
Lenke til kommentar
Jedi Academy var en patetisk unnskyldning for en oppfølger, jeg venter fortsatt på en skikkelig oppfølger til JK2.

word!

 

JK2 var en verdig oppfølger av JK, flott grafikk, drivende story og bra implementering av Force Powers som gikk i tråd med storyen.

JA derimot hadde syltynn story, og et force power system som fortonte seg latterlig. (Eks: Man kunne velge å oppgradere "Grip" tidlig, på den måten kunne man løfte fiender og slenge dem utfor stup lenge før man kunne bruke "Pull" til å dra pistolen ut av hendene deres.. Latterlig)

Det ble reklamert med stor valgfrihet.. Jada, valggrihet til å velge bort noen oppdrag (lite interessant), til å velge mellom to superskriptede sekvenser (jippi) og til å bestemme skin på karakteren din (joda, dødsgøy)

Hva med: Valgfrihet til å trene seg god i spesielle ting på akademiet? eller at mange handlinger styres valget dark /light (flott implementert i JK) istedet for den ene lille handlingen? Eller spesielle egenskaper basert på karaktervalg (noe som kunne gitt mer lyst til å spille gjennom det flere ganger)

 

JA kunne vært en middelmådig expansion pack, men det blir altfor drøyt å selge det som en oppfølger.

 

En ting jeg hater med begge spillene forresten er at Force "Rage" er noe man kan skrur av og på.. Sinna/Ikke Sinna liksom.. skulle heller vært sånn at etter mye kamp, (og kanskje lav helse) så kom Sinnet langsomt krypende.. DET hadde vært noe for en ordentlig oppfølger

 

sorry hvis jeg tar i her.. det er bare det at Jedi Academy provoserte meg noe så inderlig etter at Jedi Outcast virkelig var et kongespill

Endret av joac
Lenke til kommentar

1#At George Lucas (reggisøren av alle SW filmene).....

 

2#Når jeg tenker etter, så er vel Star Wars spillene noen av de ENESTE "film-til-spill" spillene som faktisk ER bra i forhold til filmen og historien rundt den!!

Man kan tenke på Enter The Matrix, Harry Potter, James Bond, Judge Dredd, LOTR spillene, osv..

Men det er jo bare et fåtall av de som så vidt holder seg over "middels" linja!

 

1# George Lucas har ikke regissert alle filmene. Den eneste han regisserte var Star Wars A New Hope. Men han har selvfølgelig skrevet historien i alle 6 (opprinnelig 9) filmene.

 

2# De aller fleste star wars (og star trek) spill har blitt slaktet. Som nevnt i en tidligere post finnes det svært mange sw spill, og noen få har fått gode kritikker, men jevnt over er det svært dårlige spill som kun kjøpes pga star wars tittelen. Hadde bare alle filmprodusenter gjort som disney hadde alt vært bra. Som følge av mange dårlige disney spill har de satt inn en kvalitetskontroll ved hvert eneste spill som skal ha noe med disney co å gjøre. Spill som er for dårlige blir ikke lansert.

 

Som du antyder er de fleste filmbaserte spill dårlige, og der er jeg stort sett enig med deg men, James Bond Goldeneye til N64 er klassiker.

 

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
Blant MANGE andre: I de tre nye filmene sloss jediene og sithene kjempe fort, med hopp og sprett og tjo og hei.

Men i de gamle filmene, er slossinga mye mer "stiv"!

Altså, dette er jo fordi at de tre nye filmene er mye gamlere, men de foregår jo i mye senere tid enn de nye filmene!!!

Det er teit synes jeg...

Ok, dette blir veldig offtopic post, men jeg skjønner rett og slett ikke hva du skal fram til. Ville du virkelig ha foretrukket like sløv slossing i de nye filmene bare for at det skal bli 'korrekt' ?

Forøvrig har lucas arts begrunnet dette med at de gamle filmene besto av gamle jedier og sith's og unge utrente gutter, derfor ble det sløv slossing.

Ehm... Yoda i episode 2?

 

Han må da kunne karakteriseres som "gammel", men han spretter rundt som hyperaktiv sprettball når han begynner å slåss

*kremt*

 

Strong with the force he is yes :yes: Use the force he does when he bounces like a ball.

 

Han bruker "kraften" når han sloss og er veldig skrøpelig ellers, han er jo et par hundre år gammel. Han bruker ikke "kraften" unødig og derfor bare når han må sloss. Derfor blir han som en 14 årig hormonbombe som hopper rundt.

 

Synes det er ganske så logisk jeg ;) Noen som er enige eller??

 

 

EDIT: Du ser feks når han tar opp saberen så bruker han ikke hånda han bruker kraften til og ta den fra beltet med. Og jeg vet at det høres usansynlig dumt ut med kraften men slik er da det norske språket :p

Helt enig.

 

EDIT: Håper vi får se mer av Yoda i combat modus i 3ern også! :yes:

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil bare si at "KoToR" er best!!

Ut ifra mange ting det :yes: Men det jeg vil legge vekt på er den nyskapene måten å styre rollekarakterene dine. Det er da bare en suveren måte.! Og alt det med spells og forces, det rocker så *****..!!!! Grafikken er da ikke å klage på!

 

Med "KoToR II" vil dette bli bare bedre! Etter trailerne å dømme, så synes jeg resultatet er bra, men man kan aldri vite om en oppfølger blir noe bra da.! Vi får vente til desember, så finner vi ut svaret..!!

 

Jedi Knight serien suger så innmari mye ****.. Herregud for noen dårlige spill!!! SW: KoToR slår alle spille nedi støvlene så fryktlig å det..!! Skjerp dere...

 

Men etter dokumentaren som er på DVD Trilogy'en, av Episode III spillet, så ser det veldig tøft. Spesielt at de har hatt med han som er med å korigrafere "light saber" slåssingen i filmene...

 

-------------------------------------------------------

 

Hat eller elsk meg., sier bare det jeg har på hjertet.! :devil:

Lenke til kommentar
Med "KoToR II" vil dette bli bare bedre! Etter trailerne å dømme, så synes jeg resultatet er bra, men man kan aldri vite om en oppfølger blir noe bra da.! Vi får vente til desember, så finner vi ut svaret..!!

 

Jedi Knight serien suger så innmari mye ****.. Herregud for noen dårlige spill!!! SW: KoToR slår alle spille nedi støvlene så fryktlig å det..!! Skjerp dere...

Vet ikke hvor du har Desember fra, men KoTOR II kommer ihvertfall ikke før tidligst 11. Februar

 

PC og Xbox versjonenes utgivelsesdato.

 

Og det usaklige innspillet du kommer med på slutten kan du virkelig spare deg for.

Noen liker JK-spillene fordi det er mer hardcore-action, man har full styring av lightsabre'n blandt annet. I KoTOR Kan man lene seg tilbake og nyte showet. Her er alt en smakssak. Og sånn er det med den saken.

Endret av Djevlen
Lenke til kommentar
Husker det første Star Wars spillet jeg spilte, det var  til nintendo og man styrte Luke Skywaker og i 2d enda til. Så spilte jeg et til en slaks PC der var man den størst krigeren i hele star wars: Yoda

Husker du hva det spillet het?? :dribble: Kunne man spille Yoda i "combat mode" ??

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...