Gå til innhold

Forlater forumet i protest.


Arctic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først vil jeg si at å gi advarsel for en halv kb for stor avatar, eller en halv linje for lang signatur er tull. Hvis noen moderatorer gjør dette, må det rapporteres til en annen moderator, men helst forumstyret (hvis noen er tilgjengelige der nå... ting tar til tider tid der).

 

Jeg gir aldri advarsel for for stor avatar eller for lang signatur. Jeg fjerner avataren eller signaturen, og sender brukeren en PM om hvorfor dette er gjort. Ei heller gir jeg advarsel for feilpostinger, dårlig emnefelt eller omgåelse av tre ords regelen. Det skal heller ikke foregå forskjellsbehandling, og nye brukere, selv om de er forpliktet til å lese retningslinjene, får gjerne litt mer snill behandling når de gjør noe galt, enn en erfaren bruker som kanskje har pådratt seg noen advarsler allerede.

 

Det skal en del til før en bruker får advarsel, og hvis noen moderatorer er litt for glade i å trykke øke advarselsknappen, så må det gis beskjed om til en annen moderator. Gjerne en man stoler på, hvis man har en "favorittmoderator" vel å merke. På den måten vil en slik henvendelse bli tatt mer seriøst, enn om man selv sender moderatoren en PM.

 

Vi moderatorer har lenge etterlyst retningslinjer for hva som er riktig avgjørelse i de fleste saker. Det er nå skrevet ett forslag (ligger på vårt intraforum). Disse retningslinjene er på langt nær så strenge, som det enkelte av moderatorene er.

 

Vil ikke henge ut noen av mine medmoderatorer. Vil bare at slike ting skal tas opp med en annen moderator, så de aktuelle moderatorene får en liten innføring i våres retningslinjer.

 

PS : Synd at Arctic forsvinner. Håper du finner veien tilbake til forumet etterhvert.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å holde oversikt over alle moderatorer, og hvis det stemmer at folk får tildelt advarsler for en avatar på en kB eller 7 for mye, eller en linje for mye i signaturen, så vil jeg gjerne ha slikt rapportert per PM så fort som mulig. Slikt skal ikke skje, og vi prøver så langt som mulig å gjøre folk oppmerksome på mindre grove overtramp gjennom PM-er. Det hender riktignok at folk da klikker i fistel og skjeller ut moderatoren, og det styrker ikke den personens sak for å si det slik.

 

Moderatorer kan også ha dårlige dager, og det er ingen hemmelighet at feil blir begått praktisk talt daglig. Ting som ikke burde ha blitt tolerert slippet gjennom, og ting slipper gjennom som burde ha blitt stoppet. Vi prøver likevel å gjøre en så god jobb som over hodet mulig basert på at dette faktisk er en frivillig, ubetalt jobb. Det er også forskjellig hva moderaatorer anser som grove overtramp, og det er vi klar over at er et problem, og vi jobber derfor med klarere retningslinjer for moderatorer, og ikke minst med å oppfordre moderatorer til å rådslå seg med andre før man gjør ting i tvilstilfeller.

 

Hvis det stemmer at enkelte moderatorer virkelig ikke er egnet til moderatorjobben vil jeg også gjerne ha en PM om dette med en detaljert beskrivelse på hvorfor man i så fall mener det, med så mange linker til inkriminerende oppførsel som over hodet mulig. Da skal jeg ta en nærmere titt på saken, og gi tilbakemelding om hva vi eventuelt vil gjøre med saken.

 

Mvh,

Magnus

Forumadmin

Lenke til kommentar

Er så utrolig enig med at folk som ikke er aktive her får svi.

Det hender veldig ofte.

 

Kverulering er vel det mest hyppigste.

liten feil og 5 henger seg på vedkommende.

 

Er jo feil det, i et forum skal man være åpen og hjelpsom.

Kanskje man vil kverulere når det er en idiot som driter seg ut, men når det en person som lurer må han/hun få lov til dette.

 

Dessuten har det blitt klager ifra enkelte konservative mennesker som mener OFF TOPIC - SØPPEL har for mye skrot og piss.

Hva så? det sier jo seg selv. Skal være litt tull på den delen. Det er jo en poplør del av forumet. Og moderatorer stenger tråder i hytt og pine.

 

Folk i dress kan ikke dette med småpjatt.

Trenger nemlig ikke bare diskutere gb og hertz.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...