Gå til innhold

Bilstereo innebygd i pc'en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja jøss, ekte watt i bilspillere..

 

effekttrinnene bygger på ic'er som har mye høyere virkningsgrad en 50%. det er ikke klasse A vi snakker om her heller..

 

dessuten er de 40w'ene peak, og du vil ikke kunne holde alle kanalene på peak sammtidig, eller sælig lenge (0.1-0.5sec). det er der kondensatorene kommer inn i bildet..

 

reèlt vil vi snakke om et trekk på maks 10A. dette vil funke fett hvis man foreksempel har en BZerk, levicom, antec eller aspire psu..

Lenke til kommentar

Hva koblinger angår, bruker du ISO-kontakter. Vanligvis går disse rett inn bak på spilleren, eller så følger det med en overgang fra produsentens sære patent til ISO-standard.

 

ISO-standaren består av to relativt like plugger - begge med 2x4 ledere, og klips på toppen av kontakten. Den ene pluggen (fullkoblet) er til høyttalerne. Den andre pluggen, normalt koblet 5 av 8 ledere, er til strøm, faststrøm, jord, antennemotor og telefonmute. De tre andre lederne er ustandariserte foreløpig.

 

Antennekabel går inn på en egen plugg annensteds på spilleren.

 

Husk at spilleren trenger 12V konstant for å kunne "huske" radio-presets, EQ-presets osv.

 

 

Et sett med ISO-plugger (som du altså kobler til alle andre komponenter) koster rundt 70 kr på Biltema, og selges normalt sett separat. Du skal ha hunnplugger, forøvrig ;)

Lenke til kommentar
OK, tar poenget, men her er det snakk om et Dell- kabinett?

Hvor stor virkningsgrad mener du at ic-ene i en bilstereo har?

 

La oss se bort fra problemet med "ekte" watt..

i allefall IC'er av nyere fabrikat som fex: lm3875 eller lm2050 har god effektivitet, regner med 95% til 75%. jeg skal ikke vedde penger på det, men er temmelig sikker.

 

snakker man i tillegg om klasse D så begyner vi å bli effektive.. selv om jeg ikke har sett klasse d på annet en subbtrinn foreløbig..

 

og mitt beste bevis: Jeg har gjort det!

 

så jeg vet det er praktisk mulig. dette var med en sony 4*20w spiller riktignok, men etter din hypotese skulle den trekke ca 160w uansett, noe som vel er 13A veldig kjapt regna.. dette var på en qtech psu. det kan gjøres.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

på min pioner sak står det nu bare en 10A sikring i spilleren . så er vell ikke no problem de .. men hvist det er mye annet rart i makinen blir det det vell andre kjøtboller

 

og dell har vell ikke psu som er større en akkurat for det er i maskinen orginalt for og spare penger

 

hvorfår ikke bare kjøpe deg noen høytalere til 500 kr .. blir vell akkurat det samme vell

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...