Jump to content
Sign in to follow this  
GosSiP

Bilstereo innebygd i pc'en

Recommended Posts

Hei

jeg lurer på om det er noe mulighet for å instalere en bilstereo inn i karbinettet?

Har lenge hatt denne tanken, og vil gjerne begynne å utføre dette. Tror det kan bli utrolig fet med bilstereo inne i pc'en.

Vil gjerne ha en guide på hvordan man kan legge inn en sånnen i pc'en.

Edited by GosSiP

Vel, størrelsen går vel an å få mikket til. Hvis du setter inn en spiller med litt "trøkk" i, får du to problemer. Det ene er nok strøm, og så får du en del varmeutvikling. Det må løses.

Når deg gjelder å få plass- en bilstereospiller er jo både høyere og bredere enn en vanlig 5 1/4- toms enhet, så jeg tror det enkleste er å ta ut hele festeenheten inne i maskinen, og lage en ny.

du kan jo lage deg en ny brønn på toppen da, som er litt bredere enn de andre.. og lage en fancy overgang som ser ut som noe stein eller ettellerannet.. hadde vært tøft iaf..

Magnetisme fra bilradioen mener du? Det skal du ikke bekymre deg for, den eksisterer ikke. Høyttalerne derimot, er rene "bomber" om du plasserer disse i nærheten av en crt-skjerm.

Magnetisme fra bilradioen mener du? Det skal du ikke bekymre deg for, den eksisterer ikke. Høyttalerne derimot, er rene "bomber" om du plasserer disse i nærheten av en crt-skjerm.

Hehe... Vi tok en antenne på skolen med en sinnsyk magnet mot skjermene :p Var et par ødelagte skjermer etter at vi var innom :D

ø... høytalere på crt skjerm???

det henger jo høytalere orginalt på min ADI 17" crt...

Jada, men de er MAGNETISK SKJERMET skjønner du, i motsetning til en bilstereohøyttaler.

jeg fant en billig bilradio til 498 på biltema. Billigste jeg har funnet til nå. Den hadde grønt lys og jeg tror den kommer til så se nice ut på et svart karbinett :thumbup:

Edited by GosSiP

gjort det jeg, og kan fortelle at det ikke er å anbefale. det er fryktelig mye støy(rippel) i spenningen fra en en switchende strømforsyning, og dette gjør sitt for lydkvaliteten.

du kan evt koble opp en kondensator på 2000-20.000uf og en magnetisk skjerma spole forran strømingangen på spiller'n for å kvitte deg med noe av hummingen.

og en annen ting er at du vil få bedre resultat med en liten forsterker, da slipper du mye av plasseringsproblemene. du trenger ikke cd spiller funksjonen gjør du vel?

radio kan du bare kjøre på innline på lydkortet ditt fra en gammal radio eller noe slik.

Bilradioer/stereoer/etc. skal ha ca. 10-16V så det skal gå fett. Koplingsskjema følger som oftest med spillerne. Hvis ikke er de som oftest merka med + og GND/-