Gå til innhold

Er det kult å være "kul"?


SupremeX

Anbefalte innlegg

Drikking er gøy. Jeg drikker ikke for å være "kul", men fordi det er en artig sosial aktivitet. Jeg kan storkose meg uten alkohol også, og tar gjerne en munkholm i stedet for pils når situasjonen tilsier det.

 

Røyking bedriver jeg ikke. Har snust litt på fylla, for å ha prøvd det. Det var okei nok det, forsåvidt, men har ikke gjort det til en vane. Har vel kanskje snust fem priser hittil i år? Gjør vel ikke stort.

 

Festing er jo gøy, med eller uten alkohol. Kall det gjerne en sammenkomst - poenget er at sosialisering er bra. Hva som er "fest" får jo være opptil hver enkelt å bestemme.

 

Knul*ing hadde vært spennende å prøve en gang. Er seriøst klar for en dame, men ikke på grunn av sex. Altså; sex er fett nok det liksom, sikkret, men det blir liksom en expansion-pack til dama, som man må skaffe først.

 

Dop? Det driver jeg ikke med. Ikke faen. Hva andre gjør får bli opptil dem å bestemme, men spør noen meg, så sier jeg klart i fra: NEI!

 

Drite i skolen? Det gjør jeg ikke. Skolen har prioritet, jeg har satt meg nokså klare grenser for hva som er for dårlig, hva som er akseptabelt, og hva som er bra. Jeg bryr meg om fremtiden min.

 

Og hvem jeg går sammen med... tja? Etter at jeg begynte på videregående ser man jo mer hvem som er hvem. Jeg har mange venner i mange leire, noen mer bekjente, og noen ordentlig gode venner. Like barn leker best, ser det ut til, og det stadfestes i større grad nå enn tidligere. Folk begynner å ta egne valg og stå for det de mener.

 

Det gjør jeg også, mener jeg. Jeg har i det minste et bevisst og rasjonelt forhold til det! =)

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Like barn leker best, ser det ut til, og det stadfestes i større grad nå enn tidligere. Folk begynner å ta egne valg og stå for det de mener.

 

Det gjør jeg også, mener jeg. Jeg har i det minste et bevisst og rasjonelt forhold til det! =)

Den er jeg med på!

Man ser veldig godt hva enkelte står for når man blir eldre. Jeg har bare begynt. :ermm:

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men jeg ser faen ikke noe galt i å jobbe i kassa på rimi, eller noen andre butikker for den sakensskyld!

Sier du det samme om de som jobber på platekompaniet, hifi klubben osv osv?

Patetisk å diskriminere slik, for dere er absolutt ikke noe bedre enn de som dere klager over.

Greit nok det med dophue, alkiser og det der, men å gjøre narr av folk som faktisk jobber, selv om de ikke er verdens mest betalte dataingenører som ALLE her på forumet sikkert skal bli, blir for dumt.

 

 

 

Men det var jo bare min mening.

 

 

 

 

 

Edit: skrivefeil blant all agresjonen min ;)

Endret av Post_Mortem
Lenke til kommentar

Jeg røyker, gjør det meg kul? - Nei, det er en idiotisk uvane jeg enda ikke veit hvorfor jeg begynte med.

 

Jeg drikker, gjør det meg kul? - Nei, drikke med måte er en fin bil, dessuten så blir en litt annerledes (i positiv retning), men det betyr da vel ikke at jeg gjør det for å være kul?

 

Jeg fester, gjør det meg kul? - Kanskje, jeg treffer jo nye mennesker, og de får lage sin egen mening om meg og min personlighet.

 

Jeg har hatt sex, gjør det meg kul? - Hvordan i all verden har du fått for deg at man blir kul av det?

 

Jeg går ikke på skole, gjør det meg kul? - Nei, handler om behov, og ikke minst, prioriteringer. I 9. og 10. klasse.. Jeg har aldri hatt det så morsomt i skoletiden siden jeg gikk det, jeg kom inn på det grunnkurset jeg ville inn på, og var i grunn veldig fornøyd med ungdomskolegangen min. Jeg ble aldri likt av lærerene, ofte pga min kveruleringstrang, og fordi jeg sjeldent rakk timene.

 

Jeg henger sammen med dophuer, gjør det meg kul? - Nei, så lenge jeg slipper å være med på dritten de tar i seg, og ikke lar teite ting gå utover meg, så henger jeg gjerne sammen med dem. De er mennesker de og, og de er faktiskt veldig greie mennesker og :)

 

Sånn, da kan dere rable ned hvor ille min personlighet er, og hvor "kul" jeg er.

 

edit: skrivefeil.

Endret av LoS
Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men jeg ser faen ikke noe galt i å jobbe i kassa på rimi, eller noen andre butikker for den sakensskyld!

Sier du det samme om de som jobber på platekompaniet, hifi klubben osv osv?

Å jobbe i kassen i en butikk er ikke noe som krever noe voldsomt med utdanning, derfor blir det brukt som eksempel på en jobb som hvem som helst kan ta. Det er en jobb man tar fordi man trenger penger, ikke fordi man har et brennende ønske om å blippe maten til folk gjennom en blippe-dings.

 

Det er ingenting galt med å jobbe som ekspeditør, men jeg kan umulig tenke meg at det er en utfordrende og givende jobb.

 

Jobber du på platekompaniet, har du mest sannsynlig en brennende interesse for musikk på et generelt grunnlag, samt ekstensiv kunnskap om musikk og musikk-historie. Du vil jobbe sammen med andre, tilsvarende mennesker, og du kan bruke kunnskapene dine til å hjelpe kunder. Det samme gjelder for hi-fi-klubben.. du jobber i et miljø hvor interessen (som oftest hovedinteressen) din er det folk ønsker å snakke med deg om.

Lenke til kommentar
andre betaler barnebidrag til et par forskjellige..

Strengt tatt er det vel bare flaks for mange av oss at ikke vi også er i den situasjonen... :p

 

Det er mange måter å være kul på, trådstarters punkter er ikke noen av de slik jeg ser det. Det er kult å være seg selv, der alle andre feiger ut å går for billige etterligninger skapt av en pengesugne reklameguruer.

 

Kjøp øl sjøl!

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Jeg tror alle skjønner hva trådstarter mener med "å være kul" her..

 

Og nei, det er IKKE kult å være "kul" !! Herregud, må le av alle ghettofolka som er på skolen og driter i alt, de er jo "2cool4school".. :ohmy:

 

Man trenger ikke å være "kul" bare fordi man drikker, røyker osv, men tror de fleste skjønner hva som er ment..

Lenke til kommentar

Til psilocybe:

Selvsagt skjønner jeg poenget ditt, men jeg prøver bare å sette ting litt på spissen for å få det litt i perspektiv.

Jeg har jobbet 2 år i kassa i en matbutikk mens jeg hadde et par friår fra skolen, og det gav meg faktisk veldig mye.

Ble kjent med mange mennesker, og det hjalp meg til å overvinne noe av "sjenertheten" min eller hva jeg nå skal kalle det.

Selv om det er en jobb som ikke gir så mye status, så syns jeg det var en givende jobb.

Dessuten var det kjempe bra arbeidsforhold, og uten å kunne uttrykke meg om hvordan arbeidsplassen(e) min(e) kommer til å være i fremtiden, så var det stedet det beste jeg hittil har jobbet på. Mange gode medarbeidere og en kjempe grei sjef.

Men man kan jo si som du sier om platekompaniet og hifi klubben på samme måte med en matbutikk. Har du interesse for å lage mat f.eks, så jobber man i kjøttavd.

Samme med frukt selv om dette kanskje ikke er så utbredt ;)

Og når det gjelder selve kassajobben så kan det jo faktisk hende at man liker å komme i kontakt med mennesker.

Vet at blant annet Meny, Ultra kjeden og Elkjøp har egne skoler for de som jobber der, slik at de kan ta videre utdanning innenfor det de jobber med.

Så neste gang du ser en du kjenner i kassa så ville jeg ikke tenkt noe negativt om personen, for muligens har han/henne gått utdanning etc innenfor det personen driver med.

Selvsagt har du jo også de som bare sitter der og gir totalt føkk i alt og alle, og er der kun for penger. Regner med at det er de du sikter til.

Jeg bare føler at alle ble tatt under en kam og vil gjerne rette på det.

 

Ble muligens uoversiktlig og kronglete skrevet, men har så mye å uttrykke meg om når det gjelder det så det er uoversiktlig i hodet mitt også ;)

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men jeg ser faen ikke noe galt i å jobbe i kassa på rimi, eller noen andre butikker for den sakensskyld!

Sier du det samme om de som jobber på platekompaniet, hifi klubben osv osv?

Patetisk å diskriminere slik, for dere er absolutt ikke noe bedre enn de som dere klager over.

Greit nok det med dophue, alkiser og det der, men å gjøre narr av folk som faktisk jobber, selv om de ikke er verdens mest betalte dataingenører som ALLE her på forumet sikkert skal bli, blir for dumt.

 

 

 

Men det var jo bare min mening.

 

 

 

 

 

Edit: skrivefeil blant all agresjonen min ;)

Hvis du jobber i kassa på rimi så er det et tegn på at du ikke har noen bra utdannelse. Eller du kan ha utdannelse og ikke ha fått jobb innen det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...