Gå til innhold

Quake 4 bilder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det så helt som Doom 3.

Jeg tviler Doom 3 greier å takle så store maps som Quake 3 hadde engang. Blir spennende å se hva de kommer opp med.

Doom 3 visste absolutt ikke en imponerende motor. De brukte shadere flittig til å lure folk at dette var visuellt bra men modellering,texturer scora 3/10 på min skala ihvertfall. Repetivt og monotont alt sammen

Skrevet

Jeg tviler Doom 3 greier å takle så store maps som Quake 3 hadde engang. Blir spennende å se hva de kommer opp med.

Doom 3 visste absolutt ikke en imponerende motor. De brukte shadere flittig til å lure folk at dette var visuellt bra men modellering,texturer scora 3/10 på min skala ihvertfall. Repetivt og monotont alt sammen

forventa du en textur jobb som de har på den nye Unreal motoren?

Skrevet (endret)

forventa du en textur jobb som de har på den nye Unreal motoren?

Tror vi sakl vere fornøyd eg :thumbup:

EDIT: Fikke ikkje sett non bilder :thumbdown:

Endret av Mala
Skrevet (endret)

Seff ser det litt ut som doom3 da Quake 4 bruker samme engine :roll:

Men spillet kommer nok for min del å bli bedre enn Quake 3...

Har jo spillt på mye Quake 3, men hadde spillt enda mere hadde det vært Single player. :D

Endret av M@R7!N
Skrevet
Syns det ligna litt på Doom3 både på gameplay og grafikk...

hva får deg til å si det?(har du spillt det?)

hvis du leser på det ene bildet står det: "Instead of scaring you, we're going all out to deliver a fast-paced adrenalin rush of combat".

Tror nok Q4 vil bli langt lysere, ha større områder, og ikke minst flere monster samtidig på skjermen.

Feelingen vil nok bli en helt annen, selv om screenshotsa ser ganske like ut.

Skrevet

Teksturer og lignende har vel heller lite med motoren å gjøre. Motoren gir sannsynligvis mange muligheter, og tvinger deg ikke til å bruke monton grafikk. Om motoren er brukt dårlig betyr ikke dette nødvendigvis at motoren i seg selv er dårlig.

Skrevet

Likt som DOOM3 ja. Det er egentlig litt nedsig, de klarer aldri å lage spillet like raskt som Quake 3, rett og slett fordi ikke hardwaren vil klare det.

Menmen, glede meg gjør jeg da. ;)

Skrevet
Syns det ligna litt på Doom3 både på gameplay og grafikk...

Gameplayet ligner?

Det er et FPS om det er det du mener, men om du hadde lest litt om Quake 4 også, står det at det kommer til og bli high speed action, både i SP og i MP, i MP skal det faktisk være ganske nært Quake 3 opplevelse.

Skrevet
Likt som DOOM3 ja. Det er egentlig litt nedsig, de klarer aldri å lage spillet like raskt som Quake 3, rett og slett fordi ikke hardwaren vil klare det.

Javel ja.. En expert her ser jeg.

Du husker kanskje når Quake 3 kom da? Hvis du ikke hadde et Geforce pro kort (som var det absolutt beste kortet på den tiden, og som kom omtrent på samme tid som quake 3) så var d omtrent umulig å spille spillet på noe annet enn low detail.

Ettersom Quake IV ikke har release før en gang i 2005 (forhåpentligvis) tror jeg ikke hardwaren vil bli et problem (skjermkort og cpu'er blir jo ikke akkurat treigere med tiden).

Skrevet

Du husker kanskje når Quake 3 kom da? Hvis du ikke hadde et Geforce pro kort (som var det absolutt beste kortet på den tiden, og som kom omtrent på samme tid som quake 3) så var d omtrent umulig å spille spillet på noe annet enn low detail.

Ettersom Quake IV ikke har release før en gang i 2005 (forhåpentligvis) tror jeg ikke hardwaren vil bli et problem (skjermkort og cpu'er blir jo ikke akkurat treigere med tiden).

Er du egentlig klar over hvor mye som skal til om skal spille DOOM3 engine så fort som man spiller i Quake 3? :wee:

Husk at DOOM3 optimalt skal ha 1 GB videominne for å fungere optimalt i Ultra Quality. DOOM3s gameplay går ikke spesielt fort, dermed kan man tenke seg til hva man trenger for å bruke enginen i så høy fart.

Om man skal kunne få slik høy fart, må spillet være sinnsykt godt programmert. Men oppgaven er såpass vanskelig at jeg ikke tror de klarer det. Bare en måte å finne det ut på, though: Vente. ;)

Skrevet

Er du egentlig klar over hvor mye som skal til om skal spille DOOM3 engine så fort som man spiller i Quake 3? :wee:

Husk at DOOM3 optimalt skal ha 1 GB videominne for å fungere optimalt i Ultra Quality. DOOM3s gameplay går ikke spesielt fort, dermed kan man tenke seg til hva man trenger for å bruke enginen i så høy fart.

Om man skal kunne få slik høy fart, må spillet være sinnsykt godt programmert. Men oppgaven er såpass vanskelig at jeg ikke tror de klarer det. Bare en måte å finne det ut på, though: Vente. ;)

Tror ikke Raven og id Software skal ha noe problem med og tweake denne motoren, de raskeste korta på markedet akkurat nå kjører doom 3 time demo på 66fps ca, om et års tid når Quake 4 kommer ut , er det nye GPUer, CPUer og mye annet stash som kommer til å hjelpe godt med her, ser ikke noe problem for at det skal kunne kjøres som Quake 3, og når Raven/id sier det så er det vel for en grunn, de utvikler trossalt spillet.

Skrevet

Tror ikke Raven og id Software skal ha noe problem med og tweake denne motoren, de raskeste korta på markedet akkurat nå kjører doom 3 time demo på 66fps ca, om et års tid når Quake 4 kommer ut , er det nye GPUer, CPUer og mye annet stash som kommer til å hjelpe godt med her, ser ikke noe problem for at det skal kunne kjøres som Quake 3, og når Raven/id sier det så er det vel for en grunn, de utvikler trossalt spillet.

Husk at allmennheten (som et onlinespill er avhengig av) ikke har GPU'er til flere tusen kr. Dette gjelder spesielt i USA, hvor veldig mange ikke har den nyeste hardwaren. Dette er kanskje overraskende for noen, men amerikanere flest bryr seg ikke så forferdelig om å ha mega-PC'er, så lenge de kjører spillene. Uansett, USA er et viktig marked som ikke kan droppes. Dermed kan ikke spillet bli så forferdelig krevende ved f.eks. low detail. For å få dette til ser jeg ingen annen løsning enn å sette spillhastigheten ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...