Gå til innhold

2.1-høyttalere med hodetelefonutgang


Anbefalte innlegg

...så høyttalerne blir mest sannsynlig nødt til å henge på veggen eller ligge under selve skjermen (hvis det er plass).

Da blir det dumt - kan ikke henges på veggen, og den 'klossen' du ser på bildet (følg linken) under hver satelitt er mellomtonen som skal reflekteres mot bordplaten (peker nedover) - hvis ikke høyttalerne står på en flate så blir lyden helt feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm. Etter en del undersøkelser har jeg funnet ut at Z-2200 har en såkalt «passthrough» hodetelefonutgang. Dette passer meg ekstremt dårlig, da halve poenget med dette høyttalersettet skulle være å få en forsterker med volumkontroll til hodetelefonene mine.

 

Dét kan altså så vidt jeg kan skjønne Z-2200 ikke være. Dette er fryktelig dumt. Jeg har undersøkt med Logitech direkte, og fikk der vite at absolutt alle høyttalersettene deres har passthrough hodetelefonutganger. Jeg kan derfor ikke kjøpe høyttalersett fra Logitech. :(

 

Jeg er derfor tilbake til rute én. Er det noen som kan hjelpe meg å finne et høyttalersett som oppfyller følgende krav:


  •  
  • Satelitt/bord-høyttalerne må ta liten plass
     
  • De bør helst kunne plasseres på mange forskjellige måter, f.eks. både stående og liggende. Gjerne også vegg-montérbare.
     
  • Subwoofer er ikke nødvendig
     
  • Hvis settet inneholder subwoofer, må den ikke være for stor
     
  • Det må være utgang for hodetelefon
     
  • Hodetelefonutgangen kan ikke være passthrough, det vil si at volumkontrollen på høyttalerne også fungerer på hodetelefonutgangen
     

Kort forklart vil jeg egentlig ha en hodetelefonforsterker med et par høyttalere påmontért. ;)

Da må jeg ha vært heldig for i skrivendes stund sitter jeg og justerer lydnivået på headsettet mitt med kontrollen til mine z-2200

 

Edit: Går ikke an å stille bassen da men...

Endret av SeT
Lenke til kommentar
Da må jeg ha vært heldig for i skrivendes stund sitter jeg og justerer lydnivået på headsettet mitt med kontrollen til mine z-2200

 

Edit: Går ikke an å stille bassen da men...

Hm. Snodig at Logitech-karen jeg snakket med ikke sa dette, da. Hva mener du egentlig med at det ikke går an å stille bassen? Muter ikke høyttalerne når man stapper i jack-pluggen til hodetelefon? I så fall, hvilken bass er det som ikke kan stilles?

Lenke til kommentar

Det kan vel tenkes at pass-through betyr at lyden går direkte - og kun via volumkontrollen - slik at eventuelle justeringer for bass/diskant (som de fleste 2.1-sett har) ikke er med i kretsløpet og du dermed ikke har mulighet til å justere dette på andre måter enn på selve PCen's lydkontroller.

 

Med andre ord det samme som 'direct' på en del hifi/hjemmekino-forsterkere hvor da alle brukerdefinerte innstillinger fjernes for å få lyden mest mulig lik originalen.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Et meget bra oppsett ville vel være noe slikt som:

Beyerdynamic DT880 Audiofil hodetelefon....kr 2 790,00

Rega Ear hodetelefonforsterker...................kr 1 790,00

Logitech Z-2200 2.1.....................................kr 1 195,00

Jeg er helt enig i at dette ville vært et veldig bra oppsett, men jeg tror du også må være enig i at det blir litt vel dyrt? :)

Lenke til kommentar
Det kan vel tenkes at pass-through betyr at lyden går direkte - og kun via volumkontrollen - slik at eventuelle justeringer for bass/diskant (som de fleste 2.1-sett har) ikke er med i kretsløpet og du dermed ikke har mulighet til å justere dette på andre måter enn på selve PCen's lydkontroller.

Mener du altså at det er mulig å justere volumnivå, men ikke individuell bass- eller diskant-nivå? I så fall er det helt perfekt. Behovet for å justere volumet er ganske mye større enn behovet for å justere bass- eller diskant-nivå til envhert tid. :)

Lenke til kommentar
Da må jeg ha vært heldig for i skrivendes stund sitter jeg og justerer lydnivået på headsettet mitt med kontrollen til mine z-2200

 

Edit: Går ikke an å stille bassen da men...

Hm. Snodig at Logitech-karen jeg snakket med ikke sa dette, da. Hva mener du egentlig med at det ikke går an å stille bassen? Muter ikke høyttalerne når man stapper i jack-pluggen til hodetelefon? I så fall, hvilken bass er det som ikke kan stilles?

Høytalerene mutes, jeg bruker volumkontrolleren til å styre volumet i headsettet, kan ikke justere bassen i headsettet med volumkontrolleren til z-2200 (Ganske logisk da men)

Lenke til kommentar
Høytalerene mutes, jeg bruker volumkontrolleren til å styre volumet i headsettet, kan ikke justere bassen i headsettet med volumkontrolleren til z-2200 (Ganske logisk da men)

Akkurat. Dette høres jo da helt perfekt ut. Skal jeg tørre å ta deg på ordet og bestille Z-2200, da? Tror du jeg vil bli fornøyd? Kan jeg klage til deg hvis jeg ikke blir det? ;)

Lenke til kommentar
Høytalerene mutes, jeg bruker volumkontrolleren til å styre volumet i headsettet, kan ikke justere bassen i headsettet med volumkontrolleren til z-2200 (Ganske logisk da men)

Akkurat. Dette høres jo da helt perfekt ut. Skal jeg tørre å ta deg på ordet og bestille Z-2200, da? Tror du jeg vil bli fornøyd? Kan jeg klage til deg hvis jeg ikke blir det? ;)

Eneste minuset jeg har funnet med høytalerene er at de er veldig sensitive for dårlige mp3'er... ellers.. husk på å spill inn sub'en.-..

Lenke til kommentar
Eneste minuset jeg har funnet med høytalerene er at de er veldig sensitive for dårlige mp3'er... ellers.. husk på å spill inn sub'en.-..

Ok, men da stoler jeg på deg i at volumkontroll fungerer på hodetelefoner o.l. Når det gjelder dårlig MP3 er det noe jeg ikke har. :) Og innspilling av sub-en; hvor lang tid tar det? Er sub-en vanskelig å plassere for å ikke bare få grumling?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da er Z2200 i hus og satt opp, og systemet fungerer helt utmerket. Volumkontrollen fungerer på hodetelefon-utgangen (i motsetning til hva Logitech sier), men tone-kontrollen fungerer ikke. Dermed er signalet «pass-through», men volumet er fortsatt mulig å påvirke med volumkontrollen -- akkurat slik jeg vil ha det. Volumkontrollen og hodetelefonutgangen fungerer til og med uten at systemet er påslått.

 

Moralen i denne saken er med andre ord at man ikke bør høre på hva Logitech har å si om sine egne produkter, for dét er bare løgn. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...