Graimer Skrevet 12. september 2004 Skrevet 12. september 2004 Hei Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg litt med å velge mellom å starte med 3dmax eller maya. Vil helst ha noe jeg kan lage utrolige kule ting med, men at det også skal være litt lett Vil også ha tips til noen fine sider med tutorials til det programmet dere synes jeg burde starte med fordi det er så mange sider med tutorials som er dårlige Vær snill og hjelp meg
highlander Skrevet 12. september 2004 Skrevet 12. september 2004 Jeg har bare erfaring med 3ds max og jeg er fornøyd med evt resultater jeg har fått.
Daniel Skrevet 12. september 2004 Skrevet 12. september 2004 Vel, jeg vil anbefale deg å prøve Blender. Jeg begynte med det, og bruker det ennå. Kraftig program, gratis, mindre enn 10MB. Litt vanskelig å sette seg inn i i begynnelsen, men det har et genialt brukergrensesnitt når man lærer seg det, kjemperaskt å finne fram til alt man trenger.
C. Alshus Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Hei Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg litt med å velge mellom å starte med 3dmax eller maya. Vil helst ha noe jeg kan lage utrolige kule ting med, men at det også skal være litt lett Vil også ha tips til noen fine sider med tutorials til det programmet dere synes jeg burde starte med fordi det er så mange sider med tutorials som er dårlige Vær snill og hjelp meg Både Maya og Max er store programmer som det tar klang tid å lære seg. Hva med å prøve noe enklere?
HolgerL Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 (endret) Vil helst ha noe jeg kan lage utrolige kule ting med, men at det også skal være litt lett Da skal du prøve Bryce. Det er utrolig enkelt, og du kan lage "utrolig kule ting". Dette gjør du: -Skaff deg Bryce. -Trykk på knappen som lager en kule. -Trykk på knappen som lager et hav. -Trykk på knappen som lager skyer. -Trykk på knappen som gjør at kula ser ut som metall. Vips, nå har du en "utrolig kul ting". (Det funker faktisk) Endret 15. september 2004 av HolgerLudvigsen
medi8or Skrevet 15. september 2004 Skrevet 15. september 2004 Hei Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg litt med å velge mellom å starte med 3dmax eller maya. Vil helst ha noe jeg kan lage utrolige kule ting med, men at det også skal være litt lett Hvilket som helst av programmene er mer enn bra nok til å lage "utrolig kule ting" med. Om programmet er "lett" kommer an på deg, ingen av dem har en "Make cool" knapp.. Noen liker brukergrensesnittet til Maya, andre like Max. Selv liker jeg godt Lightwave.
Gjermis Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Vet ikke om det bare er meg, men 99% av alle bryce-rendere jeg ser på internett ser ikke ut. Hvilket ambisjonsnivå har man hvis man lærer seg det programmet? Selv bruker jeg 3ds max, men Maya fungerer like godt. Kommer litt an på hva du vil oppnå, men jeg har ikke ordentlig grunnlag for å uttale meg lengre enn det.
Velmont Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Alle disse programmene har blodpris. Om en ikke har en studentutgave da. - Blender "leverer" bilder som ser fantastiske ut, og ganske ofte kan sloss mot de store pakkene, Maya, LightWave osv. - Men kan en f.eks LightWave godt så er det nok lett å lage noe flott Blender har problemer med å matche, det mangler en del til å komme så høyt opp. Men da skal du kunne 3D programmet ditt godt også, + være flink :]
Prowl Skrevet 16. september 2004 Skrevet 16. september 2004 Som Velmont sier er det veldig dyre programmer du sier du skal velge mellom, jeg råder deg til å legge lista litt lavere, med mindre du har alt for mye penger og veldig lite å bruke dem på.
Graimer Skrevet 18. september 2004 Forfatter Skrevet 18. september 2004 Takk for alle svarene:) Tenker jeg skal prøve meg på bryce.. hvem version er best??/hvem er nyest?? Hilsen Frode aka Graimer
Goophy Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Corel Bryce 5 er vel nyest. Et annet ganske enkelt 3dProgram er Xsara 3D 5, har ikke vært borti det, men hører mange sier det er bra å starte med...
apoxdigital Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Bryce = da blir du bannet fra 3D miljøet automatisk, fy fy Lightwave = bra i sine dager, men nå er det blitt et "b-program". Alias Maya = det beste, hvis du vil fokusere på film og 3D film (som meg). Masse flott til Maya som jeg ikke orker å ramse opp da du neppe forstår det, men anbefaler deg å begynne å bruke Maya. Let etter tutorials på : www.cgtalk.com www.3dtotal.com www.3dcafe.com 3D Studio Max = utrolig bra og masse muligheter, har i det siste begynt å ta opp kampen mot maya innenfor film-miljøet. 3Dsm7 som kommer i desember skal visst være rimelig heftig og ha ShaderModel 3.0 integrert i viewporten bl.a. Bruker selv Maya og 3D Studio Max, men et annet alternativ er Softimage XSI. Sjekk ut de linkene jeg ga deg. I grunnen så er prinsippet det samme i alle 3d pakker, det kommer mer på hva du liker best. Uansett anbefaler deg å begynne å lære Maya umiddelbart
HolgerL Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Kanskje litt bombastisk der, apoxdigital. Men du har et poeng i det du sier da.
Goophy Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Problemet med Maya og 3DSM er at de koster så altfor mye. Selv "studentlisens" er svindyrt.
apoxdigital Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 (endret) Problemet med Maya og 3DSM er at de koster så altfor mye.Selv "studentlisens" er svindyrt. Studentlisens svindyrt for Maya ? Alias er snille, studentversjonen hos Alias er gratis, for 3DStudioMax koster den rundt 1000kr og den har ingen watermarks eller begrensninger, bortsett fra at du ikke kan tjene penger på det du lager. http://www.alias.com/eng/education/index.shtml Kanskje litt bombastisk der, apoxdigital. Men du har et poeng i det du sier da. Sa det bare helt kortfattet og enkeltoppfattende, skal vi gå langt inni detaljer kan jeg ramse opp ei hel side Endret 18. september 2004 av apoxdigital
Goophy Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Men "studentlisensen" for Maya har sånn vannmerkedrit. Jeg fikk Maya 5 for 399,- etter å ha tatt noe sertifiseringsgreier. Greit nok det... Var faktisk Unlimited versjonen.
apoxdigital Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Men "studentlisensen" for Maya har sånn vannmerkedrit.Jeg fikk Maya 5 for 399,- etter å ha tatt noe sertifiseringsgreier. Greit nok det... Var faktisk Unlimited versjonen. Det er helt ok, iom at en slik kraftig 3D pakke blir "gratis". Man kan jo alltid ta warez veien for å slippe de store utgiftene, men så fort man gjør noe seriøst ut av 3D synes jeg man bør bruke liesenserte versjoner.
Goophy Skrevet 18. september 2004 Skrevet 18. september 2004 Ja, å laste ned sånt i warez-form er bare tåpelig. Jeg startet selv med edu-versjonene av Maya og irriterte meg ganske mye over vannmerket, men jeg lærte jo en god del i tillegg... Var jo det som var intensjonen, så jeg skal vel ikke klage...
Zyndrone Skrevet 19. september 2004 Skrevet 19. september 2004 Spillmodding.no har en del norske guider til 3dsmax for nybegynnere
Graimer Skrevet 20. september 2004 Forfatter Skrevet 20. september 2004 Kanskje litt teit og spørre om, men hvordan saver jeg osv./får fram menyen i bryce 5??? ikke ctrl+s jeg vil exporte osv... men bare si hvordan jeg får fram menyen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå