Gå til innhold

2 stk 17" ELLER 1 stk 20"?


Tromax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjem an på bruksområde.

Eg speler ikkje. Er mest på nettet (forum), høyrer på musikk, driv litt med web/html og sånt.

Eg hadde gått for 2x 17". Ingen tvil.

Utruleg behageleg når ein driv på i Adobe Photoshop, for eksempel. Ha alle verkty og menyer på eine skjermen, og resten på den andre.

Lenke til kommentar

Kjøp 2 x 17" med smal ramme rundt skjermen. 1cm på hver skjerm lager ikke store problemer. Da får du bra responstid på en 17" skjermen. Jeg sitter for øyeblikket med 2 skjermer og det er deilig med mye plass når jeg driver med videoredigering og 3D modelering. For du har vel tilsammen større oppløsning når du har to 17 tommere.

Lenke til kommentar
Jeg bruker maskinen til 70% spilling, 30% video og lydproduksjon.

 

Hva er best? 2 stk 17" ELLER 1 stk 20"?

* Til spilling: 20" fordi mange spill ikke støtter to skjermer og fordi midtstolpen blir i veien.

* Til videotittling: 20" fordi du ikke vil ha midtstolpen midt i trynet på skuespillerene.

* Til videoproduksjon: 2x17" fordi du kan ha redigeringsprogrammet på den ene skjermen og resultatet/preview på den andre.

* Til lydproduksjon: 2x17" fordi 2x1280x1024=2,6 Megapixler og 1x20" er 1x1600x1900=1,9 Megapixler. Jo flere megapixler jo flere knapper og saker kan du ha oppe på skjermen samtidig. Midtstolpen "ødelegger" heller ikke noe sånn som på videotitting.

* Til lommeboka: 2x17" er vesentlig billigere enn 1x20".

Lenke til kommentar
Jeg har en 20,1" lcd skjerm og den funker til spilling som bare pokker....med 20" får du større bilde og bedre ytelse siden 2 skjermer fordeles ytelsen av skjermkortet på begge og blir dermed dårligere....nei gå for 20 og nyt spillingen i bredformat :thumbup:

Trodde at kun 1 skjerm ble brukt til spill selv i twin-mode.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig alt det snakket om 2 skjermer?? Skjønner ikke poenget med det. Men så vet jeg ikke noe om emnet heller. Er det sånn " trie it once and you will never go back " greie?

Her kan du se ett eksempel på bruksområde for skjerm nummer 2

 

desktop2.jpg

 

Større bilde

 

 

 

Når de gjelder trådstarters spørsmål: Jeg hadde gått for en 20-tommer, og en billig CRT 19-tommer som sekundær, du får de til 500 kr brukt, så om du har plass, og ikke bryr deg om estetikk er det en bra "mellomvariant".

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...