Gå til innhold

Chris Sawyer's Locomotion kontra Transport Giant

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I know, nok en thread om dette, men jeg har til gode å se en som sammenligner disse to.

Chris Sawyer's Locomotion har nettopp blitt sluppet i Demo versjon, og Transport Giant har nettopp blitt omtalt av Gamer.no

Nå skal jeg innrømme at jeg har mistet litt oversikt om hvem av disse som kan omtales som "Transport Tycoon DeLuxe 2". Litt urettferdig å starte med en sammenligning nå, ettersom Locomotion kun fins i Demo, men alle her som har spilt litt TTDX, samtidlig testet både Locomotion og Giant har vel ei formening hvem av disse kan regnes som det beste.

Jeg har kun testet demo av Transport Giant, men ble ikke umiddelbart overbevist.

Hva er de største "forskjellene" på disse to? At begge er "bygge-tog-bane" spill er vel ingen hemmelighet. Derimot vil jeg anta at det ligger noen forskjeller i gameplay, eller er det like likt der også?

Husker det var en heftig diskusjon av Giant og 45/90 graders svinger. :ermm:

Har Locomotion samme sving-system? Eller er det kun 90 gradere der også? Et blide for de som ikke aner hva jeg snakker om, eller bare ikke gidder lese posten jeg linket til.

Hvordan fungerer stasjonene? Husker "gamle" TTDX fort ble avansert (Lyssignaler anyone :whistle: )om du skulle ha noen flere tog gående på ei skinne. Samtidlig ble det også fort fult rundt en lasteplass for lastebiler. Ikke minst for å snakke om et stadig trangere luftrom rundt flyplasser. Har noe av dette blitt forbedret i noen av spillene?

Mange spørsmål, håper bare jeg får svar på noen før jeg velger et av disse spillene.

EDIT: Ingen?

Endret av Shicca
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har Locomotion samme sving-system? Eller er det kun 90 gradere der også?

Nei.

Locomotion er stort sett likt som Transport Tycoon Deluxe - bare nyere, bedre, og langt flere muligheter.

Skrevet

Selvfølgelig er det Locomotion som er TTDX's rette etterfølger, av den simple grunn at Chris Sawyer lager Locomotion, mens JoWooD lager Transport Giant. TG er mer en slags oppfølger til Industry Giant, spill som jeg ikke hadde noen kjempesans for. Locomotion derimot... =)

Skrevet

sitter å spiller TTDX på skole maskinene ! er ganske artig, skulle tro maskinene også ble lager i 1995 ! vi er 2 stk. som er skikkelig dilla på det spillet, og Locomtion, har ikke sett på det ennå ! men jeg syntes ikke noe om Transport Giant ! var litt for ikke TTDX

Skrevet

Jeg kjøpte fullversjonen av Locomotion på fredag, og har kost meg med det i hele helgen. Føler meg virkelig hjemme i dette spillet. :love: Akkurat som i TTDX dagene, selv om det er noe småtteri her og der som kunne vært forbedra :roll:

Skrevet

Locomotion er klart best av dem to. Selv om det faktisk ikke er mulig å starte noe "Endless game" i Locomotions. Er litt kjipt. Ser ut til at eneste måten å spille på er mot konkurrenter, og mot et mål. Transport Giant har også baner som er 5x større eller noe. Men jeg liker allikevel bedre Locomotions :)

Skrevet
Locomotion er klart best av dem to. Selv om det faktisk ikke er mulig å starte noe "Endless game" i Locomotions. Er litt kjipt.

Man kan lage egene scenarioer, og spille disse så lenge man vil. Det er også mulig å fortsette etter man har fullført kravene til scenarioet man spiller.

Skrevet

jeg testa locomotion her om dagen, men fjerna det med en gang, spiller heller OpenTTD istedet(noe jeg gjør). locomotion var umorro imho, kanskje noe bedre skinner og grafikk, men ikke så veldig, alt var så altfor stort og klumpete for meg.

Lenge leve OpenTTD :w00t:

(OpenTTD kan skaffes fra www.openttd.com , og er forbedringer for TTD, gratis, selvsagt)

Skrevet (endret)

Locomotion falt så absolutt ikke i smak her, for et utrolig irriterende system når det gjelder bygging av veier, jernbane osv. Pluss at å bygge nye fly, biler, tog og gi dem ordre er 10 ganger mer tungvint enn noengang. Jeg fatter ikke at de faktisk har laget ting dårligere enn i TTD. Tilogmed grafikken er faktisk svakere etter min mening, nei, her blir det kun openTTD og ingenting Locomotion fremover.

Endret av apollox
Skrevet

En ting jeg ikke skjønner helt o omtalen av locomotion som gamer.no har lagd:

Spillbarhet:9

Grafikk:3

Lyd: 4

Flerspiller:7

Varighet:9

Hvorfor får den 9 tilsammen da?? Virker helt feil på meg,men nå vet ikke jeg åssen system gamer.no bruker...

Btw..Tolging ikke sant shicca.?

Skrevet

Hvorfor får den 9 tilsammen da?? Virker helt feil på meg,men nå vet ikke jeg åssen system gamer.no bruker...

Btw..Tolging ikke sant shicca.?

Det blir jo feil å basere et karaktersystem på gjennomsnittet, og derfor har de vel sikkert tilpasset det litt. Det er ikke grafikken som står i høysetet i et slik spill, det er spillbarhet for det meste.

Hvis spillet skulle fått karakter etter gjennomsnittskarakterene, ville jo totalkarakteren blitt helt feil, og endt opp på 6,4 - altså en 6'er i stedet for en nier.

Men nå har jeg ikke tid til å forklare mer, for nå er Locomotion ferdig installert. 199 kroner for et spill = :w00t:

Skrevet
199 kroner for et spill =  :w00t:

Egentlig en bra pris, men for dette spillet er det altfor mye, da du kan laste ned et bedre spill gratis her : www.openttd.org

smak og behag.

199,- for det spillet er et kjempekupp når du ser underholdningsverdien!

Skrevet

Som jeg skrev i en annen tråd om emnet:

Alt for mange som trur det står snittet på bunnen, ja. :\ Men så er det jo også de som mener at et spill uten eye-candy ikke fortjener gode karakterer, da.

Det ER ikke gjennomsnittet som står på bunnen, det er HELHETSINNTRYKKET. Hvilket svarer til en god nier i dette tilfellet.

Skrevet

Jeg synes kanskje ikke spillet fortjente 9, men det er i så fall ikke pga dårlig grafikk eller lyd, men fordi det er en del ting jeg savner i spillet.

Skrevet

Vel, grunnen til at jeg i det heletatt ikke nølte med å kjøpe spillet, var at det var såpass billig. Så spillet på Spiderman til 199 kroner, og tenkte at det måtte jeg ha. Slik bra det. Nå har det blitt endel drikking etter jeg kjøpte det tidligere i dag, men det er likevel verdt MINST en 8er. Fin omtale forresten!!! :)

Skrevet
Håper bare at det kommer et "Locomotion Deluxe" som forbedrer orginalen like mye som Transport Tycoon --> Transport Tycoon Deluxe.. Kanskje Sawyer ser behovet for Maglev igjen? ;)

Open Locomotion :love:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...