Gå til innhold

Pixelfeil på laptop ved kjøp


Lunitari

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har nå hatt saken oppe til behandling i forbrukerrådet, som har gitt oss medhold. Det ligger også et retningsgivende vedtak i Forbrukertvistutvalget som sier at kunde har rett til å prøve produktet. En lignende sak var oppe allerede i 1999. Skal ringe pcutstyr i morgen, så får vi se hva som skjer.

Lenke til kommentar

har nå vært i kontakt med pcutstyr, men de sier fortsatt nei pga at mitt navn ble lagt inn under installasjonsprosessen ( preinstallert os). Hvis jeg hadde visst at jeg ikke ville bli fornøyd med produktet, hadde jeg ikke åpnet esken engang, men gikk ut fra at en pc i denne prisklassen stod til mine forventninger!

 

Kommer aldri til å handle hos pcutstyr igjen, og anbefaler ingen andre å gjøre det heller. Vi blir nå stående uten både penger og pc til saken er behandlet i forbrukertvistutvalget, men han må betale renter på hele beløpet...

 

pluss all dårlig reklame! Lurer på hvordan han regner ut at dette lønner seg....

Forbrukerrådet sender han et brev i dag, med henvisning til retningsgivende sak i forbrukertvistutvalget, pluss en uttalelse fra jurist hos departementet som har vært med på proposisjonen i odelstinget....

Lenke til kommentar

Herregud sier jeg bare..klarer ikke å komme på noe bedre med den holdningen de har.

 

At du skrev navnet ditt ved oppstart av maskinen er helt nødvendig..

 

Det er slik det funker på maskiner med preinstallert os.. du MÅ gjøre det når du starter opp.

 

En litt annen kommentar.. Vet om en som kjøpte en HP laptop på expert. Han startet opp det preinstallerte winxp, brukte sitt navn. Så reformaterte han maskina fra home til pro. Først da oppdaget han noen døde pixler, gikk tilbake til expert og fikk byttet i en ny tilsvarende maskin.

 

Så når en vanlig butikk som kun forholder seg til reklamasjon klarer å ta tilbake en laptop hvor winxp på den er startet, så skal pcutstyr ikke ha noen problemer med det.

 

De på forbrukerrådet har vel nevnt at når saken endelig løses, i din favør selvfølgelig, har du krav på renter og en viss sum for tapt arbeide\fortjeneste.

Lenke til kommentar

Kanskje trives PC Utstyr bedre i jussen's irrganger enn på markedsplassen ?

Kan det være at PC Utstyr's reklamering på Hardware.no egentlig er et skalkeskjul ment for å skaffe seg sparringpartnere ?

Fra spøk til ros .

Er imponert over "Lunitari"s innsats og saklighet og for måten forumet fikk bli delaktig i saksgangen.

Lenke til kommentar

Så lenge programvaren ikke er registrert hos Microsoft under kundens navn tror jeg nok PCUtstyr kommer til å få slite med å argumentere for sitt syn her.

 

Når dette er sagt så kan det faktisk hende at PCUtstyr nå gjør dette for å få testet ut hva loven egentlig er laget for å dekke. I såfall bør det vente en saftig kompensasjon for kunde når saken etter all sannsynlighet tapes. I tillegg kunne den da ha vært håndtert betydelig mer smidig fra PCUtstyr sin side.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmå: det er ikke et næringskjøp du har gjort, ikke sant ? Dvs. du har vel ikke kjøpt maskinen via et firma ? Da gjelder jo ikke forbrukerkjøpsloven.

 

Ellers må jeg bare si meg enig i at dette er hårreisende "tolkning" av pcutstyr.no , håper folk blæster denne tråden så andre får vite om praksisen deres.

 

Hardware.no kunne med fordel også laget en artikkel om dette, som samler offisielle uttalelser fra hver av de 10-20 største webshopene.

Dette er gjerne litt mer relevant enn hvilken webshop som er 2 kroner billigere på et produkt til 10.000.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

 

Vi synes denne saken er kjedelig og lite hyggelig. Vi har valgt å få klarhet i slike tilfeller som dette og venter en skriftlig redegjørelse fra Forbrukerrådet innen få dager.

Det er helt klart delte meninger internt hos Forbrukerrådet, og det har vi dessverre erfart i dette innlegget. Var det et klart svar på dette fra Forbrukerrådet fra første øyekast ville vi fulgt dette.

Vi ønsker å følge lovverket og det er derfor vi ønsker et svar i denne konkrete saken.

De retningslinjer som er gitt til oss fra Forbrukerrådet er fulgt i denne saken, og viser det seg at dette ikke er korrekt må vi klart se på dette.

Som sagt kommer vi tilbake innen kort tid med en uttalelse fra Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

 

Vi synes denne saken er kjedelig og lite hyggelig. Vi har valgt å få klarhet i slike tilfeller som dette og venter en skriftlig redegjørelse fra Forbrukerrådet innen få dager.

Det er helt klart delte meninger internt hos Forbrukerrådet, og det har vi dessverre erfart i dette innlegget. Var det et klart svar på dette fra Forbrukerrådet fra første øyekast ville vi fulgt dette.

Vi ønsker å følge lovverket og det er derfor vi ønsker et svar i denne konkrete saken.

De retningslinjer som er gitt til oss fra Forbrukerrådet er fulgt i denne saken, og viser det seg at dette ikke er korrekt må vi klart se på dette.

Som sagt kommer vi tilbake innen kort tid med en uttalelse fra Forbrukerrådet.

Selvfølgelig bør det være returrett på en bærbar pc med pixelfeil på skjermen! For meg ville en slik maskin vært 100% uten bruksverdi. Og man må nødvendigvis starte pc'en for å sjekke dette.

 

Hvis dere ikke har tenkt å endre praksis på dette området, så kommer jeg aldri til å kjøpe noe fra pcutstyr.no igjen. Garantert. For ikke å snakke om alle jeg kommer til å fraråde å bruke pcutstyr.no.

 

Selv har jeg faktisk bare gode erfaringer fra tidligere handler hos dere, men jeg blir skremt av denne typen holdninger. Litt kundeservice er ikke å forakte, jeg tror dere hadde tjent på det i lengden.

Lenke til kommentar

Jeg skal aldri handle ifra Pcutstyr.no hvertfall!

Jeg kjøpte en bærbar pc fra hwb for en stund siden, jeg startet pc'en å så at det var 2 pixelfeil.

Ringte derfor inn til hwb, de sa at jeg bare kunne bruke angreretten.

Så sendte inn pc'en, 3 dager senere fikk jeg ny pc uten pixelfeil.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Det er helt klart her at Pctstyr.no ikke vet foskjell på reklamasjon og angrerett.

Det kan da ikke være så vanskelig for et firma som skal være den profesjonelle part og skjønne forskjell. Noen burde be om å få skolepengene sine tilbake.

Hvorfor klarer Multicom, Netshop, Komplett, Mpx med flere og skjønne det......?!?

Er det så vanskelig?

 

 

Forundret.....

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

 

Vi synes denne saken er kjedelig og lite hyggelig. Vi har valgt å få klarhet i slike tilfeller som dette og venter en skriftlig redegjørelse fra Forbrukerrådet innen få dager.

Det er helt klart delte meninger internt hos Forbrukerrådet, og det har vi dessverre erfart i dette innlegget. Var det et klart svar på dette fra Forbrukerrådet fra første øyekast ville vi fulgt dette.

Vi ønsker å følge lovverket og det er derfor vi ønsker et svar i denne konkrete saken.

De retningslinjer som er gitt til oss fra Forbrukerrådet er fulgt i denne saken, og viser det seg at dette ikke er korrekt må vi klart se på dette.

Som sagt kommer vi tilbake innen kort tid med en uttalelse fra Forbrukerrådet.

Da det ikke er første gangen de har sin mening av loven så burde de jo skrive det på sin hjemme side, så klart stort på forsiden så alle ser det.

Da hadde de slupet alle problemende, og kunden kunne avgjøre om de vile handle hos et firma som tyder loven sånn.

Hadde vært bedre for kunden, og muligens dem da de slapp og krangle med kunden om det (hvis det da ble igjen så mange kunder)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...