tovalb Skrevet 8. september 2004 Rapporter Del Skrevet 8. september 2004 Hei, skal skaffe meg adsl fra enten telenor eller tele2 og lurer på hvilket modem jeg skal kjøpe? Eller skal jeg benytte meg av modemet adsl-leverandøren tilbyr? Kan tilføye at det ikke skal være trådløst, og det skal kun benttytte en maskin. All hjelp mottaes med takk Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. september 2004 Rapporter Del Skrevet 8. september 2004 Jeg ville gått for det modemet adsl-leverandøren tilbyr. Du slipper da å konfigurere og sture for å få det til å virke på den løsningen ISP'en bruker. Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 8. september 2004 Rapporter Del Skrevet 8. september 2004 Topcom selger adsl-modemer, både trådløst og trådbundet. De leverer også modemer til Telenor, så mange av kundene som bestiller ADSL derfra får dette i startpakka. Det fungerer også mot andre isp'er, som nextgentel, upc, catch osv... Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 20. september 2004 Rapporter Del Skrevet 20. september 2004 Det fungerer også mot andre isp'er, som nextgentel, upc, catch osv... Hvor har du det i fra? Tviler på at NextGenTel er på denne listen... Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 20. september 2004 Rapporter Del Skrevet 20. september 2004 (endret) hvorfor skulle ikke det gå? Endret 20. september 2004 av Lunitari Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 20. september 2004 Rapporter Del Skrevet 20. september 2004 Um, fordi NGT benytter PPPoA mens Telenor benytter PPPoE? Er du sikker på at du kjenner flere NGT kunder som benytter privatkjøpt ADSL modem? I såfall skal jeg skaffe meg ett! Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 20. september 2004 Rapporter Del Skrevet 20. september 2004 http://tools.topcom.net/datasheets/[email protected]%20-%20E.pdf det er dette du mener, ikke sant? Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 20. september 2004 Rapporter Del Skrevet 20. september 2004 Ja, f. eks... Det står riktignok at den støtter PPPoA, men så er dette en router og ikke ett rent modem som jeg trenger Uansett er jeg usikker på om NGT tillater andre modem enn de systemet deres er satt opp for å støtte - men jeg er på usikkert område her... Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 20. september 2004 Rapporter Del Skrevet 20. september 2004 http://tools.topcom.net/datasheets/[email protected]%20-%20E.pdf http://tools.topcom.net/datasheets/Xplorer...71A%20-%20E.pdf hva ngc tillater eller ikke skal ikke jeg ittale meg om heller.... det må du nesten sjekke med dem.... Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 20. september 2004 Rapporter Del Skrevet 20. september 2004 Joa, det har jeg forsøkt mange ganger, men det er ingen på kundesupport som vet forskjell på en router og en tannbørste :/ Takk for linkene Lenke til kommentar
Lunitari Skrevet 20. september 2004 Rapporter Del Skrevet 20. september 2004 you're welcome har selv en webracer654 fra topcom etter mitt modem, og alt har fungert uten problemer i over et halvt år nå.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. september 2004 Rapporter Del Skrevet 21. september 2004 Det står riktignok at den støtter PPPoA, men så er dette en router og ikke ett rent modem som jeg trenger Vel, både PPPoA og PPPoE som Online bruker krever pålogging så skal du ha et reint modem må du ha en PPPoA-klient på maskinen din som tar seg av dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå