Gå til innhold

Er det bare Dell som har WUXGA skjermer?


anders72

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe ny bærbar PC. Har i dag en Dell Latitude med 1400 x 1050 oppløsning. Vil nå ha en bedre PC med også høyere skjermoppløsning. (En kompis har en Dell med 1600 x 1200 på jobb, og synes ikke det er noe smått)

 

Ser mange bra tilbud på bærbare PC'er rundt omkring, men de fleste har bare skjermoppløsning på 1440 x 900.

 

Er det bare Dell og Sony som leverer WUXGA (1920 x 1200) skjermer?

 

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell har fantastiske skjermer da  :love:

Helt enig. Jeg kan ikke få skamrost den 1400x1050 skjermen som sitter i min Dell Latitude D600 skikkelig...

Er ikke jeg som jeg allerede har utbasunert, men folk må da få mene det de vill.

Vil fraråde alle å kjøpe dell jeg.

Kanskje ting har endret seg siden du kjøpte den Inspiron-maskinen. 8200 begynner å dra på årene, og mye har skjedd siden du kjøpte den sist.

Lenke til kommentar
Dell har fantastiske skjermer da  :love:

Helt enig. Jeg kan ikke få skamrost den 1400x1050 skjermen som sitter i min Dell Latitude D600 skikkelig...

Er ikke jeg som jeg allerede har utbasunert, men folk må da få mene det de vill.

Vil fraråde alle å kjøpe dell jeg.

Kanskje ting har endret seg siden du kjøpte den Inspiron-maskinen. 8200 begynner å dra på årene, og mye har skjedd siden du kjøpte den sist.

du kjøpte kanskje ikke den dyreste 1600x1200 utgaven?

 

jeg kjøpte den dyreste 1600x1200 Ultrasharp (tror jeg det var den kaltes) UXGA skjermen på min 8200 for 2 år siden, og det var den beste skjermen jeg har sett ever!

Innsyn, skarphet, fargegengivelse, kontrast, innsynsvinkel. Den var suveren på alt!

Alle som så den fikk "wow så bra er ikke min" opplevelse...

 

(gikk på NITH i 3 år, så jeg så MANGE typer laptop skjermer)...

 

dessverre er skjermene til Dell omtrent det eneste som trekker opp...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Tror nok kanskje det har blitt litt forbedring siden 8200... :p

 

Jeg har en Inspiron 8600 med 1680 x 1050, og jeg må bare si at jeg er veldig fornøyd! Dette er en bra skjem, uten tvil, og skal du ha mange vinduer åpne kan du jo kanskje vurdere enda høyere oppløsning? Men som sagt, jeg er fornøyd med oppløsningen og skjermen på min dell.

Lenke til kommentar
Dell har fantastiske skjermer da  :love:

Helt enig. Jeg kan ikke få skamrost den 1400x1050 skjermen som sitter i min Dell Latitude D600 skikkelig...

Er ikke jeg som jeg allerede har utbasunert, men folk må da få mene det de vill.

Vil fraråde alle å kjøpe dell jeg.

Kanskje ting har endret seg siden du kjøpte den Inspiron-maskinen. 8200 begynner å dra på årene, og mye har skjedd siden du kjøpte den sist.

du kjøpte kanskje ikke den dyreste 1600x1200 utgaven?

 

jeg kjøpte den dyreste 1600x1200 Ultrasharp (tror jeg det var den kaltes) UXGA skjermen på min 8200 for 2 år siden, og det var den beste skjermen jeg har sett ever!

Innsyn, skarphet, fargegengivelse, kontrast, innsynsvinkel. Den var suveren på alt!

Alle som så den fikk "wow så bra er ikke min" opplevelse...

 

(gikk på NITH i 3 år, så jeg så MANGE typer laptop skjermer)...

 

dessverre er skjermene til Dell omtrent det eneste som trekker opp...

jo faktisk så kjøpte jeg den dyreste, trodde det var noe galt med den først så jeg hadde den på service, men alt var vist i orden.

Maskinen er ca 1.5 år nå så min er iallefall nyere enn din så det burde ikke være problemet.

batteritiden er også helt tragisk har aldri fått et fulladet batteri til å vare mer en 1.5 time (skrudde den på å lot den stå uten å bli brukt til den skrudde seg av (tok selvfølgelig vekk st.by og hibernatefunksjon)).

Det var vist også normalt i følge servicefolkene, flott hva :roll:

Aldri mer dell på meg iallefall.

Lenke til kommentar
Jaketten: jo faktisk så kjøpte jeg den dyreste, trodde det var noe galt med den først så jeg hadde den på service, men alt var vist i orden.

Maskinen er ca 1.5 år nå så min er iallefall nyere enn din så det burde ikke være problemet.

batteritiden er også helt tragisk har aldri fått et fulladet batteri til å vare mer en 1.5 time (skrudde den på å lot den stå uten å bli brukt til den skrudde seg av (tok selvfølgelig vekk st.by og hibernatefunksjon)).

Det var vist også normalt i følge servicefolkene, flott hva 

Aldri mer dell på meg iallefall.

 

Selv om du har hatt dårlig erfaring med en spesiell modell betyr vel ikke det at de nye modellene kan være ok. Har som sagt en Insp. 8600. Der er skjermen veldig bra, og batteriet varer greit over 4 timer ved tekstbehandling.

 

Er egentlig godt fornøyd med dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...