Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Leveringsdatoer fra Ntg..


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har bestilt bredbånd fra Nexgentel for ca 3 ukers tid siden.

Fikk ikke så lenge etter det mail om at leveringsdato var satt til

15. denne mnd.

 

Har snakket med en del folk som har Ngt,

og har fått inntrykk av jeg må regne med lengre leveringstid en oppgitt.

 

Det stod også å lese i mailen fra Ngt at "router" vil bli levert i god tid.

Nå er jo alt relativt, men det er ca. 8 dager til jeg skal bli koblet opp og enda ikke fått noe uttstyr. Tok derfor nettopp å ringte kundeservice for å høre status. Personen skulle sjekke, men fant ikke noe mer ut at de ble sendt ut fortløpende. Han kunne heller ikke opplyse om et nr jeg kunne ringe for å snakke med montør for å sjekke status. Og kunne bare si det som man kan forvente av en konsulent "de pleier å dukke opp". Om dette er et utsagn i forhold til prossedyrer fra nexgentel eller den virkelige situasjoen er vanskelig å si.

 

Ut i fra dette lurer jeg på:

1. Når pleier routeren / utstyret å komme i forhold til installasjonsdato?

2. Dukker installatøren opp på installasjonsdato og hvilket selskap utfører dette (Bravida) og har noen i såfall et nummer jeg kan ringe for å sjekke status?

 

venter som en unge på bredbånd,

etter 6 års kamp for å få bredbånd der jeg bor,

med dusinvis av mail og tlfer til alle oppratører mellom himmel&jord,

strømleverandører og for ikke å nevne brev til depertmenetet så jeg meg lei å flyttet til Oslo.

 

ps: dette blir større enn juleaften

 

.sTian

Endret av [apartnet]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg venta kun 3 uker på internett fra nextgentel.

Routern kommer 1-2 dager før linja blir satt opp.

Du burde oppgrader routern til den nyeste frimwaren når du får den da får du bedre ping i f eks counter-strike :)

Det gjør du ved og gå på http://endring.nextgentel.no .

så hvis du skall hoste en cs server over internett så må du ringetil nextgentel og be de åpne port 27015 de oppgradere oxo firmwaren hvis du sier det til de... :=)

Lenke til kommentar

Jeg håper inderlig at de klarer å opprettholde datoene de setter, for nå har jeg fått beskjed om at nettet mitt kommer 9 september, og det er bare noen dager til... Fikk ruteren min i dag. Litt kjipt å ha telefonkontakt i stua, og pc inn på soverommet. Må ha en kabel på lengde med amazonas. Og før noen smartinger kommenterer det: Jeg vet at man kan bruke trådløst...

Lenke til kommentar

Først må de gjøre klart i sine sentraler. Dette kan ta tid. Når det er gjort blir du kontakta av montør om dette trengs. Han bruker vel å ringe noen dager i forveien for å avtale tid med deg.

 

Selv opplevde jeg (og andre) at det ble stadig utsatt også på datoen som var satt. Har inntrykk av at dette gjelder mest i nye områder der de har åpnet for mulighet, men ikke har så mange kunder ennå.

 

Men når du først har fått det i hus: helt kurant!

Lenke til kommentar

Jeg sitter og er fly forbanna på NGT nå.

Overtok et fungerende abb på den hybelen jeg flyttet inn i her i Trondheim. Overføringen skulle kun være en formalitet, men NGT presterte å koble ned linja. Nå har det gått nesten 2 uker, og de har enda ikke klart å få fingern ut av *****. Å ringe "support" er et helvete, sitte 40 minutter med mobil på øret, for så bli kuttet når du får support fyren på tråden. FAEN ta NGT. Har ADSL linje fra Catch hjemme, der er det ingen ventetid på support, og folk som tar tak i problemene.

Er helt avhengig av internet da mange av kursene mine er nettbaserte.

NGT == ApekattFirma!

 

Øystein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...