Gå til innhold

Rabatt på 1000 kr eller oppgr. fra 3.2 til 3.4 Ghz


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har innhentet et tilbud på kjøp av en PC. Som en del pakka har jeg fått valget mellom:

 

1) Oppgradere fra 3.2 GHz til 3.4 GHz uten tillegg i pris

 

eller

 

2) Rabatt på ca. 1000 kr (tilsvarer hva det eg. koster å oppgradere til 3.4 GHz)

 

Har egentlig mest lyst til å ta rabatten på 1000 kr ettersom jeg føler at 0.2 GHz økning er såpass lite. Det koster mer enn det smaker selv om jeg blant annet skal bruke maskinen til spill.

 

Er dere enig i dette eller bør jeg velge 1) ? Kjappe tilbakemeldinger mottas med stor takk !

 

BF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC'en ble som følger:

 

Intel® 925X Express brikkesett med ICH6-R

 

Integrert Gigabit Nettverkskort

 

Intel® Pentium® 4 Prosessor 540 med HT teknologi (3.2GHz, 800MHz FSB, 1MB cache)

 

1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x512]

 

320GB SATA Harddisk RAID 0 Stripe 2x160GB, 7.200RPM m. 8MB DataBurst™

 

256MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X800 XT med DVI/VGA - TV-out via S-video port og dual monitor support

 

Dell 2001FP HAS 20" (20" VIS) UltraSharp™ Digital flatskjerm

 

16x DVD+R/RW og 16x DVD-ROM

 

Creative Labs Sound Blaster® Audigy™ 2 (Dell) digitalt lydkort, PCI, Dolby Digital 5.1 og IEEE1394

 

Dell AS500 Soundbar (til 1703FP, 1901FP og 2001FP)

 

 

Den håper jeg holder noen år uten oppgradering.

 

BF

Lenke til kommentar

Phonix: får norsk tastatur istedetfor engelsk.

 

Var ikke klar over at RAID 0 oppsett ikke er så bra....takk for tipset.

 

Dersom man handler hos Dell så er det verdt å være klar over at de har rabatt på skjermene sine. MEN det gjelder bare dersom du kjøper skjermen løs og ikke dersom du kjøper skjermen som en del av en PC-pakke. F.eks. den skjermen jeg har kjøpt koster ca. 9400 kr som en del av PC-pakken og ca 8600 kr dersom den kjøpes løs. Sa dette til selgeren og han ga meg prisen på 8600 kr istedetfor...800 kr spart...holder akkurat til den repeateren jeg skal kjøpe :D Følte egentlig at jeg fikk en ganske grei deal med Dell.

 

BF

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...