Gå til innhold

Kjøp av raid kontroller..


STrat2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du virkelig et hovedkort som ikke støtter mer enn 2 disker tilsammen eller trenger du RAID for å lage volumer med større plass totalt?

Har ikke plass til mer en 2 disker på hovedkortet nei.. jeg trenger raid for å få koblet til en eller flere disker til..

Hadde kanskje vurdert å bruke pengeney på nytt hovedkort istedenfor en løs IDE kontroller, men det koster jo kanskje noe mer og drar kanskje med seg andre nye komponenter dersom du ikke har CPU / minne som passer på det nye kortet. Ca 400 kr for IDE kontrolleren er jo ikke allverden, selv om det føles litt bortkastet i forhold til hva du får onboard på nye hovedkort. Dersom du kortsiktig skal billigst mulig ut av det er vel en PCI IDE kontroller en grei løsning. Det er forøvrig ikke en RAID kontroller du har satt opp, men bare en vanlig IDE disk kontroller som ikke har RAID funksjoner.

Lenke til kommentar
Hehe.. Har ikke mer en 2ghz p4.. så vist jeg skal kjøpe nytt hovedkort så må jeg nokk kjøpe ram og cpu i samme slengen så.. Men det hadde vell kanskje vært det beste.. men det er litt dyrt syns jeg.. skal jo bare utvide plassen

Tja, det er ikke mange hundrelappene ekstra for brukbart Socket 478 hovedkort med plenty av disk kontrollere. CPU'en og minnet du har kan nok benyttes uten problem og du har mulighet til å oppgradere CPU / minne i neste omgang når du trenger ekstra ytelse.

Lenke til kommentar
Du er klar over at du kan ha 2 disker pr. IDE-kanal?

(Har du et seriøst sparsommelig utstyrt hk, eller har du 2 cd-rom?)

hehe.. burde vel kanskje ha nevnt at jeg har 2 cd-rommer og 2 disker så.. har ikke plasser igjenn der..

Hva er poenget med å ha 2 CD-ROM enheter i en maskin???

Endret av DragonXP
Lenke til kommentar
Du er klar over at du kan ha 2 disker pr. IDE-kanal?

(Har du et seriøst sparsommelig utstyrt hk, eller har du 2 cd-rom?)

hehe.. burde vel kanskje ha nevnt at jeg har 2 cd-rommer og 2 disker så.. har ikke plasser igjenn der..

Hva er poenget med å ha 2 CD-ROM enheter i en maskin???

Har en CD-RW og en DVD-rom.. hehe

Lenke til kommentar
Du er klar over at du kan ha 2 disker pr. IDE-kanal?

(Har du et seriøst sparsommelig utstyrt hk, eller har du 2 cd-rom?)

hehe.. burde vel kanskje ha nevnt at jeg har 2 cd-rommer og 2 disker så.. har ikke plasser igjenn der..

Hva er poenget med å ha 2 CD-ROM enheter i en maskin???

Har en CD-RW og en DVD-rom.. hehe

Kanskje bedre å bruke pengene på en slik og selge de 2 andre enhetene du har på bruktmarketed? Da får du plass til disken din på eksisterende kontroller.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301942&cks=PRL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...