Gå til innhold

Kjøpe MuVo2 4/5GB?


srbz

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en muvo2 4 GB som tilsynelatdende er på tilbud hos komplett (burde kanskje ikke si det, er bare 2 igjen :p ), men så kommer jeg på at nå kommer jo 5GB'eren, og om denne vil koste det samme som 4GB/evt om 4GB blir billigere når 5eren kommer...

 

saklige innlegg med begrunnelse for påstander foretrekkes... ;)

 

 

Et annet alternativ vil være å kjøpe en flashbasert spiller med mulighet for minnekort (SecureDigital, Multimedia Card etc), kom med forslag/anbefalinger til slikt dersom dere har noen... vil liksom ha litt plass...

 

EDIT: Som f.eks. denne, som jeg tror en kompis har, og er fornøyd med. Men jeg er litt skeptisk til qxl :ermm: sikkert uten grunn...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten så koster jo MuVo2 mye det samme som ipod mini, og har like mye plass... ipoden er vel kanskje ørlite granne større... heller mot MuVo2 fortsatt men hvis noen har innvendinger for/mot dette, så kom med dem... Tror jeg dropper flashbasert... Ville nok ikke være aktuelt før det var muligheter for noen GB @ flash til en billig penge....

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Ville gått for creative, men det er bare meg.

 

Aldri hørt om det merket der...

MuVo2? Det er Creative det...

 

Det er den Pocki saken fra qxl han ikke har hørt om.. det har ikke jeg heller... :)

Er glad i ipoden min jeg. .. :)

Det tror jeg på, vurderte opprinnelig en Jukebox Zen Xtra 30GB, men den var jo gigantisk. Til sammenligning så er jo iPod nesten halvparten så stor. Men den koster mye mer da, og jeg trenger sånn sett ikke mer enn 4GB, men en 15-30 hadde vært kos. Men så var det det med penger da...

Lenke til kommentar
Ville gått for creative, men det er bare meg.

 

Aldri hørt om det merket der...

MuVo2? Det er Creative det...

 

Det er den Pocki saken fra qxl han ikke har hørt om.. det har ikke jeg heller... :)

Er glad i ipoden min jeg. .. :)

Det tror jeg på, vurderte opprinnelig en Jukebox Zen Xtra 30GB, men den var jo gigantisk. Til sammenligning så er jo iPod nesten halvparten så stor. Men den koster mye mer da, og jeg trenger sånn sett ikke mer enn 4GB, men en 15-30 hadde vært kos. Men så var det det med penger da...

Ukens tilbud på Komplett er jo rimlig for den? =)

Jeg har bestilt den og jeg synes prisen er ok ;)

Lenke til kommentar
Forresten så koster jo MuVo2 mye det samme som ipod mini, og har like mye plass... ipoden er vel kanskje ørlite granne større... heller mot MuVo2 fortsatt men hvis noen har innvendinger for/mot dette, så kom med dem... Tror jeg dropper flashbasert... Ville nok ikke være aktuelt før det var muligheter for noen GB @ flash til en billig penge....

Nå har jeg gått og grublet lenge på MuVo2/iPod mini, og så fant jeg ut at iPod mini koster jo faktsik hele 2300 (på komplett ihvertfall), så da tror jeg valget faller på MuVo2 hvis jeg ikke finner ipoden billigere noe sted...

 

EDIT: Forresten, hva med denne: Creative Nomad Jukebox Zen Touch 20GB USB2.0, Retail? Er den veldig stor? ser jo målene da, det så jo ikke så veeldig mye mindre ut enn Zen xtra, men de så heller ikke mye større ut enn muvo2 (litt lenger da)

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
er den Creative Zen Xtra veldig stor i lomma? :(

tja, har du store lommer funker det nok. men den blir nok uansett veldig tung...

 

EDIT: "Vanlig" iPod (versjon 1 tenker jeg på) ser jo også snacks ut men det blir litt mye... tror uansett ikke jeg er villig til å betale mer enn 3000 for selve spilleren, så vanlig iPod blir nok ihvertfall helt på kanten...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Ikke kjøp muvo2, jeg hadde den før, men solgte den og kjøpte en iPod istedet fordi muvo'n hadde hardiskfeil, var vanskelig og bruke, dårlig lyd osv...

Kjøp heller en iPod Mini

Harddiskfeil er en produksjonsfeil som like så godt kan skje med alle hardiskspillere. MuVo2 bruker forøvrig en kjent harddisktype fra Hitachi.

 

MuVo har et annet brukergrensesnitt enn iPod. MuVo har ting som iPod mangler, og omvendt. Et stort pluss med MuVo er at den dukker opp som egen harddisk i Windows (i motsetning til iPod, som man får tilgang til i et installert program). Ellers er det ikke muligheter for å søke etter sanger. Men dette skal løses ved at mappesystemet til mp3-mappa på datamaskinen kopieres rett til MuVo-en.

 

Lyden er IKKE dårlig. Den har fått god kritikk i anmeldelsene. Du brukte vel ikke de medfølgende øreproppene? iPod har forøvrig fått kritikk for å ha en svak lyd med lite kraft.

 

I tillegg kommer det faktum at når man kjøper en iPod, så betaler man mye for hypen.

Lenke til kommentar
MuVo har et annet brukergrensesnitt enn iPod. MuVo har ting som iPod mangler, og omvendt. Et stort pluss med MuVo er at den dukker opp som egen harddisk i Windows (i motsetning til iPod, som man får tilgang til i et installert program). Ellers er det ikke muligheter for å søke etter sanger. Men dette skal løses ved at mappesystemet til mp3-mappa på datamaskinen kopieres rett til MuVo-en.

fatter ikke hvorfor creative bruker samme system på de andre mp3spillerne dems

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...