Gå til innhold

3X250 gb, et psu og en ide kontroller. hvilke?


EDB

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Planer om og lage en ganske stor filserver (hvorfor har ikke noe med denne tråden og gjøre ;D)

Da har jeg tenkt og ha 3X250gb ide, en psu og et kontroller kort.

Jeg har tenkt på 3 av disse.

Denne psu'n.

Dette kontroller kortet.

For og få plass til diskene: drevramme. Noen som har erfaringer med den?

Trenger jeg en bedre vifte for og holde de kalde?

Noen som har noen andre forslag til psu, hd'er eller kontroller kort?

Psu til under 500,- helst, kontroller kortet skal ha ata 133, min. 2 porter og raid er ikke nødvendig. Diskene skal være 250gb, merket spiller ingen rolle, og heller ikke støy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har bare 15A på det poweret ditt der, så du kan ikke dra all verden, men til en maskin som ikke skal spilles på og ikke ha flere enn 4 disker så holder den nok til ditt bruk.

Ikkje det? hmm... har da ganske mye på mitt jeg,

 

2 harddisker, DVD-Brenner, CD-Brenner, Radeon9800Pro, AthlonXP2500@3200, 5 120mm vifter, Firewire harddisk(som får strøm via FW), Gamepad, Bluetooth CL1 adapter og en masse anna rask, har ingen problemer med att 12V på denne vert for svak eg, ikkje ein gong med 2 ekstra harddisker som eg til tider har inni når eg er på LAN o.l. så den skulle nokk holde plenty selv hvis man spiller.

Lenke til kommentar
Du har bare 15A på det poweret ditt der, så du kan ikke dra all verden, men til en maskin som ikke skal spilles på og ikke ha flere enn 4 disker så holder den nok til ditt bruk.

Ikkje det? hmm... har da ganske mye på mitt jeg,

 

2 harddisker, DVD-Brenner, CD-Brenner, Radeon9800Pro, AthlonXP2500@3200, 5 120mm vifter, Firewire harddisk(som får strøm via FW), Gamepad, Bluetooth CL1 adapter og en masse anna rask, har ingen problemer med att 12V på denne vert for svak eg, ikkje ein gong med 2 ekstra harddisker som eg til tider har inni når eg er på LAN o.l. så den skulle nokk holde plenty selv hvis man spiller.

Nå er det ikke alt av det du ramset opp som går på 12v da.

 

CPU'n din alene tar forresten ca. 7ampere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...