Gå til innhold

Hvilken CRT skjerm får man mest for penge for?


BrukerSlettet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei der

Jeg skal også kjøpe skjerm , eller rettere sagt en hel data, men er usikker på valg av skjerm.

 

Tenkte jeg skulle kjøpe en ny 19" fra komplett og da så jeg først og fremst på :

Hansol 920 P

eller

Samsung SyncMaster 957 P

 

Men selv om jeg er skeptisk til å kjøpe brukt så frister det å kjøpe en 21" fra jm-data.

F. eks. den som ligger som ukas tilbud nå 21" Tandberg til 1390kr

Eller bør jeg kanskje by på skjermene jmdata har liggende på qxl?

 

Noen som har tanker om hva jeg vil komme best ut med?

Ny 19" eller brukt 21"?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Men selv om jeg er skeptisk til å kjøpe brukt så frister det å kjøpe en 21" fra jm-data.

F. eks. den som ligger som ukas tilbud nå 21" Tandberg til 1390kr

Jeg vil sterkt fraråde deg billig skjermene fra JM-Data. Har en kompis som kjøpte en 21" Tandberg i fra dem. Det er en parabol antenne. Den er så rund at man må snu seg for å se hva som står på sidene. Dessuten er det dårlig bilde og den har ikke noe å stille opp med når det gjelder oppløsning og hertz.

 

Kjøp heller Samsung Syncmaster 957MB eller 959NF. Det er konge skjermer :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet i databransjen i mange år og har testet en drøss med forskjellige skjermer. Mit råd er å gå for en skjerm med flatt billedrør, f.eks en Trinitonskjem. Kjøp heller en 19" med flatt billedrør enn en 21" uten. For det første så kan du kjøre høyere oppløsning på en bra trinitonskjerm kontra en dårlig "rund" 21" tommer. Skerjmbilde er også mye mye bedre på en triniton, eller andre skjerme med flatt billedrør enn på skjermer med buet billedrør.

Lenke til kommentar

Takker for hjelp i mitt valg av skjerm.

 

Er fremdeles usikker, men tror jeg utelukker brukt skjerm, så da blir det vel en ny 19" på meg ja,

Jeg bor ikke på østlandet nei, og frakten til Mandal ligger vel på en 400kr, så det er enda en grunn , iallefall for meg til å utelukke dette.

 

Kjøper nok fra komplett slik at jeg får alt levert derfra, det er noe redusert pris ute å går der gjennom norek.

 

Så da blir det enten Samsung SyncMaster 957 P

eller

Samsung SyncMaster 957 MB

 

Er sistnevnte verdt de 700kr den koster mer enn den førstnevnte?

 

Takker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...