Gå til innhold

TV2 Nettavisen innrømmer pro-Kerryisme


Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

I De forente stater finnes det et mangfold av medier som til sammen gir et balansert syn på ting. I Norge er media helt ensrettet. Det finnes ikke en eneste avis eller fjernsynskanal som ikke støtter opp om sosialdemokratiet. Norge er jo rene diktaturet sammenliknet med De forente stater.

Du kan jo starte din egen avis.

 

Ellers finnes det folk som benytter utenlandske medier i tillegg til de norsk. Da får man virkelig den fulle bredden av det som finnes av politikk i verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nazibilde

Godwin's Law (also Godwin's Rule of Nazi Analogies) is an adage in Internet culture that was originated by Mike Godwin in 1990. The law states that:

As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one.

 

Det er standard taktikk blant enkelte å assosiere de man ikke liker med noe negativt. Slik som for eksempel nazismen. På den måten kan man en gang for alle plassere et sotrt negativt stempel på dem man ikke liker. Og i en diskusjon slipper man å forholde seg til slitsomme ting som argumenter og fakta, man kan bare peke på stempelet og greit ugyldiggjøre alle argumenter på den måten.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Spenol, jeg leser ikke FOX. Hvorfor da skulle jeg skrive noe til dem? Spesielt nar jeg vet at jeg aldri far noe svar fra dem uansett? Og dessuten trenger ikke FOX dikte opp ting for a sverte Kerry, han gir plenty av materiale utenom. Men venstresiden trenger a dikte opp ting om Bush, som de til stadig gjor. Jeg skal ikke si at FOX ikke driver med noe lignende som f.eks. TV2 gjor, men jeg har ikke sett det fordi jeg ikke leser FOX.

 

Men Spenol, jeg skal ta oppfordringen din og finne en sak pa FOX som er feilaktig mot Kerry. OK?

 

Det er forresten ganske latterlig av deg a fremstille FOX med Nazisme. Har jeg noen gang gjort det mot NYTimes, LATimes, CNN, osv? Nei. Det er igjen og igjen venstresiden som sammenligner hoyresiden med Hitler, og ikke omvendt. Hvorfor er dette mon tro?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

alexf, det er en venstreside innen amerikansk politikk, og de stotter opp om Demokratene, men Demokratene er sa klart ikke noe "venstre" parti. Man ma se pa det forholdsvis med amerikansk politikk. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
alexf, det er en venstreside innen amerikansk politikk, og de stotter opp om Demokratene, men Demokratene er sa klart ikke noe "venstre" parti. Man ma se pa det forholdsvis med amerikansk politikk. :)

Ja, nettopp. Jeg forstår ikke hvorfor norske sosialister støtter Kerry.

Fordi de ikke har annet valg...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
skal du stemme i det amerikanske valget seixon? på hvem i såffal?

Nei. Kan ikke stemme for Bush, og vil faen ikke stemme pa Kerry. Vurderte protest-stemme for Nader, men er ikke verdt bryet med a skaffe meg "absentee ballot".

Lenke til kommentar
skal du stemme i det amerikanske valget seixon? på hvem i såffal?

Nei. Kan ikke stemme for Bush, og vil faen ikke stemme pa Kerry. Vurderte protest-stemme for Nader, men er ikke verdt bryet med a skaffe meg "absentee ballot".

ja. Bare lurte. Siden jeg synes å huske at du ikke skulle stemme på Bush i alle fall, også har du ikke akkurat virket fornøyd med kerry i det siste ;)

Lenke til kommentar
alexf, det er en venstreside innen amerikansk politikk, og de stotter opp om Demokratene, men Demokratene er sa klart ikke noe "venstre" parti. Man ma se pa det forholdsvis med amerikansk politikk. :)

Ja, nettopp. Jeg forstår ikke hvorfor norske sosialister støtter Kerry.

Det er vel heller snakk om å være mot Bush.

 

På samme måte som mange av de som stemmer SV gjør det som en motvekt mot økt oppslutning om FrP. :nei:

 

For mange er det nemlig veldig viktig å være 'anti'.

Lenke til kommentar
Nei... er ikke vaert bryet med a skaffe meg stemmeseddel...

Er da ikke noe stress det? Alt du trenger er å fylle ut et lite "postkort",som du sikkert kan få fra ambassaden, ellers finnes det også amerikanske bevegelser som har diverse arrangement(Oslo) hvor de sikkert også deler ut slikt. :shrug:

Siden det ble så mye "rot" ved forrige valg er det kanskje viktigere en noensinne at folk engasjerer seg og faktisk stemmer.

Lenke til kommentar
alexf, det er en venstreside innen amerikansk politikk, og de stotter opp om Demokratene, men Demokratene er sa klart ikke noe "venstre" parti. Man ma se pa det forholdsvis med amerikansk politikk. :)

Ja, nettopp. Jeg forstår ikke hvorfor norske sosialister støtter Kerry.

Det er vel heller snakk om å være mot Bush.

 

På samme måte som mange av de som stemmer SV gjør det som en motvekt mot økt oppslutning om FrP. :nei:

 

For mange er det nemlig veldig viktig å være 'anti'.

Leste i Returs US eller kanskje det var USA Today, at 90 % av de som stemte bush, de stemte på bush, mens 70 % av de som sier de vil stemme Kerry, stemmer MOT Bush, ikke på Kerry..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Er jo mange fattige som velger å ikke stemme selv om de virkelig vil fordi ved å registrere seg så kan de bli kallt inn til juritjeneste, og da kan de miste jobben. Trist.

Du kodder, sant? Sannsynligheten for a bli kalt inn er veldig, veldig liten, og jeg tror du kan nekte a gjore det. Fin bortforklaring, men den holder ikke.

Er da ikke noe stress det? Alt du trenger er å fylle ut et lite "postkort",som du sikkert kan få fra ambassaden, ellers finnes det også amerikanske bevegelser som har diverse arrangement(Oslo) hvor de sikkert også deler ut slikt.
Ja, men siden jeg ikke bor i Oslo, blir dette litt stress, for ambassaden og slikt er der.
Leste i Returs US eller kanskje det var USA Today, at 90 % av de som stemte bush, de stemte på bush, mens 70 % av de som sier de vil stemme Kerry, stemmer MOT Bush, ikke på Kerry..
Duh. Det er egentlig veldig fa som liker Kerry. Massemedia og mange folk gjorde jo narr av Kerry og slikt nar det var pa den tiden at man trodde Dean skulle bli valgt....
Lenke til kommentar
<Sensurert av moderator> Bildet var en bush/amerikansk vri på en montasje av nasipropaganda.

Simen1 Advarseløkning, 07/09/2004 : 19:08

 

"Følgende bilde http://homepage.mac.com/leperous/.Pictures/FAUXNews.jpg ble brukt i en tråd om amerikansk politikk. Jeg synes det er svært upassende å koble hitlers nasipolitikk med amerikansk politikk på denne måten."

 

 

Hva slags fascisme er dette? Hvis det ikke er lov å poste en satirisk politisk tegning på et diskusjonsforum for politikk kan du få lov til å stengen kontoen min, for da gidder jeg faen ikke å ha noe med dette overmodererte forumet å gjøre.

 

Til opplysning sammenlignet jeg ikke Hitlers "nasipolitikk" med amerikansk politikk, men med Fox News sin ekstreme patriotisme. Derfor er advarseløkningen FULLSTENDIG ubregrunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...