Gå til innhold

Finnes 9700pro enda?


peiper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan lete på bruktmarked.no og se om du finner noen der. Eller så er det vel qxl. Sistnevnte har jeg dårlig erfaring med.

Ikke helt trygt på qxl nei. Leste om en som skulle kjøpe seg pc, men da han hadde betalt på postoppkrav og åpnet pakken, viste det seg å være kattesand. :p

Haha, uflaks!

Lenke til kommentar

Er ikke ute etter kattesand nei!

 

Fant faktisk et par stykket på bruktmarked.no, ikke pro da, men vanlige. Ikke så stor forskjell på det.

 

Faren med å handle brukt, er vel at en eller annen nisse har prøvd å modde. Med fatale følger. Derfor jeg lurte på om noen vet av nettbutikker, eller vanlige butikker :tease: som kanskje har en eller to på lager.

 

 

For å sammenligne forskjellige chipset kan denne linken være nyttig

 

http://www.3dkort.dk/Sammenlign/sammenlign.shtml

 

9700pro har slettes ikke så dårlige specs, til tross for alderen.

Lenke til kommentar

Ikke helt trygt på qxl nei. Leste om en som skulle kjøpe seg pc, men da han hadde betalt på postoppkrav og åpnet pakken, viste det seg å være kattesand. :p

Vel, sjekk erfaringene til brukeren du kjøper fra på QXL... ;)

Har over 100 positive karakterer selv (bare kjøp da, har aldri solgt noe) :whistle:

Har enda tilgode å bli lurt på QXL (hvis noen lurer deg på QXL så skjer det stort sett bare en gang, er vanskelig å få regga seg på nytt der hvis du først blir svartelista...) :)

 

Tho, kjipt for de som blir lurt da... :mad:

Lenke til kommentar
Ikke helt trygt på qxl nei. Leste om en som skulle kjøpe seg pc, men da han hadde betalt på postoppkrav og åpnet pakken, viste det seg å være kattesand. :p

Tja, man kan jo også nevne de hundre andre samme dag som ikke fikk kattesand. Jeg har forøverig et Sapphire Radeon 9700pro kort. Funker fett det!

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du akkurat ha et R9700 PRO kort? Det finnes jo dugelig med alternativer. R9800 PRO får du jo for en billig penge nå til dags, som er utrolig mye bedre.

Er på lavbudsjett. En 9800pro koster minimum 1700, litt mer for en 256 bit versjon. En 9700pro yter ca 80% av en 9800pro, og burde etter alderen på kortet ha krøpet under tusenlappen i pris. (noe den har i USA). Men det ser ikke ut som om dette kortet selges mere. Så da blir det vel en 9800pro, når den daler litt mer i pris. Burde vel se den under 1500 om ikke altfor lenge :roll:

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke så mye bedre i gjennomsnitt ant. fps, men etter hva jeg husker gjorde Radeon 9800 Pro det merkbart bedre når det kom til minimum antall fps. Men når det er sagt, er ikke Radeon 9700 Pro et dårlig skjermkort. Jeg har hatt det i et og et halvt år, og dette skjermkortet har jeg vært utrolig godt fornøyd med. Nå var tiden inne for en utskifning til noe nyere på min hovedmaskin(se profil), men kortet er fortsatt i bruk, og kommer til å være det lenge ennå.

Lenke til kommentar
Det er kanskje ikke så mye bedre i gjennomsnitt ant. fps, men etter hva jeg husker gjorde Radeon 9800 Pro det merkbart bedre når det kom til minimum antall fps. Men når det er sagt, er ikke Radeon 9700 Pro et dårlig skjermkort. Jeg har hatt det i et og et halvt år, og dette skjermkortet har jeg vært utrolig godt fornøyd med. Nå var tiden inne for en utskifning til noe nyere på min hovedmaskin(se profil), men kortet er fortsatt i bruk, og kommer til å være det lenge ennå.

Me2... ingen vits å bytte nå, ikke før prisene til et GF6800GT ligger på ca. 2K......

(Har også et FX 5900XT med 2,2ns minne)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
9800 Pro er ca 10% raskere - derimot er 9700 Pro ca 20% raskere enn 9700...

 

9800 pro finnes til ca 1800 hos Komplett (Powercolor) - om man sammenligner med GF5700 Ultra til ca 1700 hos samme sjappe- ser man tydelig hvor man får valuta for pengene.

 

9800 pro: ca 44k AQM - kr 1800

GF5700U: ca 29K AQM - kr 1700

Riktig, og når vi føyer til

 

R9700Pro: ca 39k AQM - ca kr 1000-1200

så ser man poenget.

 

Hvis man først skal over på nvidia, så vil nok en 6800 til kr 2400 gi mye mer for pengene som jeg ikke har akkurat nå. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...