Gå til innhold

WD 200GB var 186.4 men ble 128 etter formatering.

Audun B

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hey,

kjøpte meg en ny hdd for noen uker siden. En WesternDigital 200Gb, satte den i og formaterte den inne i Windows (XP) Admistrative Verktøy -> Datamaskinbehandling -> Diskbehandling

Og den ble 186.4 gb, jeg tenkte "jaja greit nok det lissom, mener at de regner 1 gb som 1000 mb så det blir litt mindre."

Men i dag så formaterte jeg C: og la inn XP på nytt, da fant jeg ikke disken i det hele tatt i Windows, så gjorde jeg akkurat det samme som jeg gjorde første gangen. Men Denne gangen ble den bare 128GB :ohmy: Noe jeg ikke aksepterer i det hele tatt. 186 gikk greit, men 128, NO WAY. :no:

Noen som har noen glupe råd eller? Og hvordan skal jeg få tilbake de manglene gigabytene?

Disken med windows står som master og er koblet til master kabelen, og WD- disken er satt som slave og er koblet til slave kablelen.

Pliz trenger hjelp!

----

Vet at det er mange andre tråder om akkurat det samme, men jeg synes ikke akkurat at de apelerte til min situasjon.

----

På forhånd takk.

MvH

Audun B

Endret av Audun B
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

har du lagt inn SP1?

winxp har problemer med disker over 130 gb når du ikke har SP1.

så last ned alt av oppdatereinger på windows update å se om det hjelper

Edit: var litt for treg i dag :p

Endret av Dennis87
Skrevet

Men:

200GB fra fabrikkens siden skal være: 200*1000/1024=195.3125 GB

Men disken ble ikke større en 186.4 den første gangen. Skal den ikke bli større? Har en 120 GB og den er bare 115bg. :(

Skrevet
søke før du poster ? Det er en sticky tråd på dette spørsmålet, da det blir stilt sikkert 50 ganger i døgnet.

YO, sitter på modem her. Så det tar lang tid og koster flesk å sitte å lete etter gamle tråder. Og der er faktisk ikke noen regel mot å starte en ny tråd.

Just so you know.

Love ya Saft-is :!:

Skrevet

Vel, stickyen står med fet skrift øverst i lagringsmedier-kategorien (og stickyer er alltid en fordel å lese), men siden du ikke gidder å finne den selv, skal jeg gjøre det enkelt for deg:

Værsågod

Skrevet
søke før du poster ? Det er en sticky tråd på dette spørsmålet, da det blir stilt sikkert 50 ganger i døgnet.

YO, sitter på modem her. Så det tar lang tid og koster flesk å sitte å lete etter gamle tråder. Og der er faktisk ikke noen regel mot å starte en ny tråd.

Just so you know.

Hvor mye flesk koster det deg å klikke på den kategorien du har postet i, klikke på sticky tråd nummer 2, og lese første innlegg, som dekker alt du har spurt om ?

Tipper du har brukt lenger tid og mer telefonpenger på å sitte og forsvare din lathet.

Skrevet

Just so you know.

Hvor mye flesk koster det deg å klikke på den kategorien du har postet i, klikke på sticky tråd nummer 2, og lese første innlegg, som dekker alt du har spurt om ?

Tipper du har brukt lenger tid og mer telefonpenger på å sitte og forsvare din lathet.

Stemmer nok det Saft-is. Men det er mamma som betaler :p

Yeye, får sjekke det neste gang da, er kanskje litt sent nå. :innocent:

Skrevet
Men:

Men disken ble ikke større en 186.4 den første gangen. Skal den ikke bli større? Har en 120 GB og den er bare 115bg. :(

Prøv heller (200*1000^3)/1024^3.

Skrevet
Men:

Prøv heller (200*1000^3)/1024^3.

Jaggu juling, stemmer det. De regner med 1000 helt ned til bytes dem ja, glemte det :blush: . Da blir det riktig ja. Hehe.

Skrevet

hei. dette skjedde med meg etter å ha brukt partisjonsprogrammet i windows.

Bytt om så disken blir master/slave (altså en annen "plass" enn den den har nå), så er det mulig at problemet løses.

IKKE bruk det windows partisjonsprogrammet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...