Gå til innhold

Beste LCD til spilling?!


The Stig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, vurderer en av disse to:

 

Samsung 710T

 

Samsung SyncMaster 172 X

 

Hvem av de er best?

Nja. En kamerat har 172x og det er en veldig bra skjerm synes jeg. Jeg ville nok ha valgt den.

Du kan jo lese testen av den her hvis du ikke har sett den. Er litt i uenig i mye av det negative den fikk om fargegjengivelse i den testen. Synes fargene er bra jeg :thumbup: Jeg har ikke lagt noe merke til Ghosting på den heller.

Endret av 50_Øre
Lenke til kommentar

Jeg ble anbefalt Nec 1760NX og er veldig fornøyd! Har ikke prøvd alle spill ennå, men ingen problemer i Doom3, FarCry osv. I CS, hvis jeg strafer forbi et hjørne kan det noen ganger se ut som om hjørnet blir litt blurra, altså henger noe igjen. Dette kalles vel også ghosting ja. Har ingen annen erfaring med LCD enn akkurat denne skjermen, så kan ikke si for sikkert at dette er typisk ghosting.

 

Men hvis man kjører spill som lett går over 100fps, som CS gjør, er det sannsynligvis ikke så veldig sprek og spennende grafikk på spillet, noe som ikke gjør ghosting så farlig i mine øyne. I Doom3 og andre virkelig krevende spill, får man kanskje ikke fps over 60, med mindre man har killermaskin med x800/6800, og da merker jeg ingen ghosting.

 

Litt rotete forklart da. men ghosting har vel sammenheng med fps? jeg har vel ikke driti meg ut der? man har større sjanse for å få ghosting med 100fps enn med 50-60????

Lenke til kommentar
Jeg ble anbefalt Nec 1760NX og er veldig fornøyd! Har ikke prøvd alle spill ennå, men ingen problemer i Doom3, FarCry osv. I CS, hvis jeg strafer forbi et hjørne kan det noen ganger se ut som om hjørnet blir litt blurra, altså henger noe igjen. Dette kalles vel også ghosting ja. Har ingen annen erfaring med LCD enn akkurat denne skjermen, så kan ikke si for sikkert at dette er typisk ghosting.

 

Men hvis man kjører spill som lett går over 100fps, som CS gjør, er det sannsynligvis ikke så veldig sprek og spennende grafikk på spillet, noe som ikke gjør ghosting så farlig i mine øyne. I Doom3 og andre virkelig krevende spill, får man kanskje ikke fps over 60, med mindre man har killermaskin med x800/6800, og da merker jeg ingen ghosting.

 

Litt rotete forklart da. men ghosting har vel sammenheng med fps? jeg har vel ikke driti meg ut der? man har større sjanse for å få ghosting med 100fps enn med 50-60????

Så vidt jeg vet har ghosting ingenting med fps å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg har 193T selv og merker egentlig lite til etterslep. Jeg spiller ganske mye fps, og det er vel her man egentlig merker etterslep mest. Kan hende jeg ikke er like kresen som Stikk-kont@kten...

På 193T er det 25ms responstid, mens nye 19" idag har 20ms. Dette kan da ikke ha så altfor mye å si?

Endret av balrog
Lenke til kommentar

Er det en plass der det finnes en video hvor man kan se ghosting? Jeg er veldig usikker på hva man mener med "mye ghosting" og "så lite ghosting at jeg nesten ikke merker det". Tydligvis så er dette en sak hvor smak og behag er viktig. Jeg har kun spilt på CRT skjerm, men skal kjøpe meg LCD. Skulle derfor sett eksempel på mye og lite ghosting.

Lenke til kommentar
Har bestemt meg for en Samsung SyncMaster 710T.

 

Dette er blant de nye skjermene som kom i "sommer-

oppdateringen" til Samsung. Fikk god omtale i testen her på HW også :D

 

Håper jeg gjør det rette valg, ingen siste ord her?

Jeg leverte min tilbake fordi jeg syntes at den var for lyssterk og pga mye baklys. De har også ett rykte på seg for at DVI koblingen ofte ikke virker. Bortsett fra det så var det en glimrende skjerm. Ingen sylskarpt bilde og ingen ghosting i spill Battlefield Viet. Lykke til! :thumbup: Kanskje jeg fikk ett mandagsprodukt? Husk å legge inn erfaring i produktguiden når du har fått testa den.

Lenke til kommentar
Jeg ble anbefalt Nec 1760NX og er veldig fornøyd! Har ikke prøvd alle spill ennå, men ingen problemer i Doom3, FarCry osv. I CS, hvis jeg strafer forbi et hjørne kan det noen ganger se ut som om hjørnet blir litt blurra, altså henger noe igjen. Dette kalles vel også ghosting ja.

Det ante meg, jeg har på gefylen at de fleste som skriver om skjermene sine her er litt for opptatt av å forsvare sitt eget kjøp til å være objektive, samt at de fleste har vendt seg til ghosting og dermed ikke legger merke til det.

 

Vet at jeg selv har gjort det på min Acer Al712 20ms, men hvis jeg bestemmer meg for å se etter det, er det lett å se. Forskjellen i stats er også merkbar når jeg setter min 17"CRT som primary monitor. Har bedre presisjon mens jeg roterer.

 

Men etter det jeg har lest på forumet, ser det ut til at NEC1760NX er den skjermen med minst ghosting. Skjønner ikke helt hvorfor du ikke velger denne, stikk-kontakten, når du bytter skjerm *kun* for å få lavere responstid ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...