Gå til innhold

Amd intel og Mhz...


Anbefalte innlegg

jeg har amd, neste gang jeg kjøper pc så kjøper jeg intel. det er verdt hver krone ekstra. dette fordi det er irriternde når PC-en bråker om nettene og amd'en/hovedkortet (whatever) er så ustabilt. er ganske lei av at maskina fryser, klikker, lagger, ulovlige operasjoner osv... slipper jo dette med intel - intel er det beste valget for noen, for andre er kanskje amd det beste valget. men at amd yter bedre per mhz og gir mere for pengene betyr ikke at det er en bedre cpu, p3 yter mere per mhz enn amd og er rimeligere men er jo ikke bedre av den grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-06 21:38, El_PoLLa skrev:

jeg har amd, neste gang jeg kjøper pc så kjøper jeg intel. det er verdt hver krone ekstra. dette fordi det er irriternde når PC-en bråker om nettene og amd'en/hovedkortet (whatever) er så ustabilt. er ganske lei av at maskina fryser, klikker, lagger, ulovlige operasjoner osv... slipper jo dette med intel - intel er det beste valget for noen, for andre er kanskje amd det beste valget. men at amd yter bedre per mhz og gir mere for pengene betyr ikke at det er en bedre cpu, p3 yter mere per mhz enn amd og er rimeligere men er jo ikke bedre av den grunn.


dette kan diskuteres .

jeg hadde P3 før .. aldri hatt en så ustabil pc før (bytta hovedkort (med nytt chipsett hver gang))

nå har jeg AMD har ikke hatt et problem enda.....

(jeg må bare legge til jeg har kunn får BSOD en gang siden jeg bytta og da søkte jeg på M$ sida etter "BSOD" :lol: :lol: )

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 21:46, Kebab GUD skrev:

Quote:


On 2002-05-06 21:38, El_PoLLa skrev:

jeg har amd, neste gang jeg kjøper pc så kjøper jeg intel. det er verdt hver krone ekstra. dette fordi det er irriternde når PC-en bråker om nettene og amd'en/hovedkortet (whatever) er så ustabilt. er ganske lei av at maskina fryser, klikker, lagger, ulovlige operasjoner osv... slipper jo dette med intel - intel er det beste valget for noen, for andre er kanskje amd det beste valget. men at amd yter bedre per mhz og gir mere for pengene betyr ikke at det er en bedre cpu, p3 yter mere per mhz enn amd og er rimeligere men er jo ikke bedre av den grunn.


dette kan diskuteres .

jeg hadde P3 før .. aldri hatt en så ustabil pc før (bytta hovedkort (med nytt chipsett hver gang))

nå har jeg AMD har ikke hatt et problem enda.....

(jeg må bare legge til jeg har kunn får BSOD en gang siden jeg bytta og da søkte jeg på M$ sida etter "BSOD"
:lol:
:lol: )

 

Min er veldig stabil,Har aldri noen problemer med intel,Bare win 95/98/Me har hvert ustabilt, men ikke win 2000/XP
Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 21:37, Kebab GUD skrev:

Quote:


On 2002-05-06 21:32, DCP skrev:

Quote:


On 2002-05-06 21:28, Anubis skrev:

Quote:


On 2002-05-06 20:20, Kebab GUD skrev:

AMD skårer best på alle tester enda så ..



 

tull. sjekk ut tester på anandtech o.l

Enig med deg der.

p4 leder godt foran amd.

og palomino coren er oppbrukt. <-- kan ikke få mye mer ut av den nei

mens northwooden fortsatt har en stund igjen

vel palomino er gammel....og 0.18

Northwood er ny ...........og 0.13

det er en stor forskjeld.. vent på T-Bred eller Barton..

 

Åååååååååja. Isted skrøt du over hvordan AMD "pushet" så mye utav 0.18mikron, mens nå så er plutselig Athlon og Co dårlig, fordi de bygger på 0.18 mikron.

Du motsier jo deg selv annenhvert sekund.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 19:49, siDDIs skrev:

p4 begynner å ta langsomt av nå


eg ser at ein p4 1.6ghz er raskare enn palomino på 1.6ghz i nokon av dei nye programmvarene


 

Legg fram noe mer om dette!

 

Tror dere kan stoppe å diskutere. Med all den idiotiske informasjonen som er postet her beviser jo hvor mye peiling dere egentlig har. (Sikter verken til enkelte eller alle)

 

_________________

AMD Athlon XP 2100+ x2

Søren de ble lansert

 

ASUS A7M266-D

Fullt SCSI U3 Grensesnitt

ASUS v8200 GeForce3 Deluxe

 

[ Denne Melding var redigert av: Vegard20 på 2002-05-06 22:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 21:57, Radiax skrev:

Quote:


On 2002-05-06 21:37, Kebab GUD skrev:

Quote:


On 2002-05-06 21:32, DCP skrev:

Quote:


On 2002-05-06 21:28, Anubis skrev:

Quote:


On 2002-05-06 20:20, Kebab GUD skrev:

AMD skårer best på alle tester enda så ..



 

tull. sjekk ut tester på anandtech o.l

Enig med deg der.

p4 leder godt foran amd.

og palomino coren er oppbrukt. <-- kan ikke få mye mer ut av den nei

mens northwooden fortsatt har en stund igjen

vel palomino er gammel....og 0.18

Northwood er ny ...........og 0.13

det er en stor forskjeld.. vent på T-Bred eller Barton..

 

Åååååååååja. Isted skrøt du over hvordan AMD "pushet" så mye utav 0.18mikron, mens nå så er plutselig Athlon og Co dårlig, fordi de bygger på 0.18 mikron.

Du motsier jo deg selv annenhvert sekund.

du misforstår.. grunden palomino er "oppbrukt" er fordi den er gammel .. betyr ikke den er dårlig.. dust

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 21:59, Vegard20 skrev:

Quote:


On 2002-05-06 19:49, siDDIs skrev:

p4 begynner å ta langsomt av nå


eg ser at ein p4 1.6ghz er raskare enn palomino på 1.6ghz i nokon av dei nye programmvarene


 

Legg fram noe mer om dette!

 

Tror dere kan stoppe å diskutere. Med all den idiotiske informasjonen som er postet her beviser jo hvor mye peiling dere egentlig har. (Sikter verken til enkelte eller alle)

 

_________________

AMD Athlon XP 2100+ x2

Søren de ble lansert

 

ASUS A7M266-D

Fullt SCSI U3 Grensesnitt

ASUS v8200 GeForce3 Deluxe

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Vegard20 på 2002-05-06 22:05 ]</font>

 

http://www.Anandtech.com :smile: dei har visst blitt Intel fans og :razz:

Lenke til kommentar

aaah.. den evige krangel mellom intel og AMD fans... så barselig.

 

Jeg driter i om en CPU brenner opp når du tar av kjøleren.. du skal jo ikke ta av kjøleren.. og en bitteliten ting.. jeg har sett en video på at PC'n slår seg av når vifta detter av, kjøleren detter av osv. Dette var riktignok en Athlon MP eller XP... Så det er ikke bare intel som har sånne ting....

 

Send meg en pentium 4 og jeg tar den gjerne imot. Det er bare det at intels prosessore er litt dyre for meg, så jeg kjøper AMD duron jeg. Det holder i massevis. Særlig når du bare må betale 500Kr for 1Ghz.

 

[ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-05-07 00:32 ]

Lenke til kommentar

Jeg tror vi alle skal være glade for at det er delte meninger om hvem som er best, for den dagen den ene ikke klarer å henge med utviklingen til den andre, og så taper sine markedsandeler, så kommer vinneren til å skru opp prisen til det dobbelte.

 

Beinhard konkurranse er alltid bra for oss sluttbrukere.

 

(Trodde aldri jeg skulle legge inn melding på en av disse AMD vs. Intel -trådene.) :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-07 12:54, Killer_DT skrev:

Denne diskusjonen kommer visst opp annenhver uke! Begynner å bli et ganske uppbrukt tema.


Intel er best! argumentene er allerede sagt.


 

Vel alle tråder starter jo med Intel relasjoner så jeg tror du har skjegg i postkassa nå.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-07 12:54, Killer_DT skrev:

Denne diskusjonen kommer visst opp annenhver uke! Begynner å bli et ganske uppbrukt tema.


Intel er best! argumentene er allerede sagt.


 

Dette var ikke ment som noen "Intel er best, nei amd er bedre tråd.."

 

Denne tråden var kun ment får å få folks meninger om at Amd begynner å henge ganske godt etter intel i prossesor teknologi..

 

Amd har ikke gitt noe nytt på en god stund (untatt at dem klokka palominio kjernen opp med 100mhz til og kalte den 2100+), mens derimot intel spytter ut 0.13 mikrons brikker og høyere og høyere Mhz på både cpu og busshastighet...

Lenke til kommentar

for tiden er intel amd overlegne, P4 har kanskje dårligere ipc (instructions per clock) enn amd, men dette tar de pent igjen med at de kjører mye høyere frekvens.

 

at amd kjører rating på cpu'ene sine er ikke så rart, athlonXP 1733 ser veldig stusselig ut mot en P4 2100 mhz, men i virkligheten yter de ca likt, ergo kallte amd den for en athlonXP 2100+.

 

angående ustabile pc'r... kjører med via hovedkort og amd cpu, overklokket med 54% (duron 650 på 1000) den er 100% stabil (skrur kun maskina av i helgene når jeg ikke bruker den)

 

har 3 kompiser som har kjørt amd, han ene kjøpte ny maskin nå, selvfølgelig intel, ikke fordi han var ufornøyd med amd, men fordi intel gir mest for pengene hvis man overklokker. P4 1600 mhz som kjører fint på 2300 mhz til 1660 kr er et godt kjøp for tida

 

derfor vil jeg si at folk som har ustabile maskiner har følgende grunner til dette:

1) programvare med feil

2) dårlig kjøling

3) feil oppsatt bios

4) overklokking

5) inkompatible deler (noe vanligere hos amd)

6) hardware med feil (alt fra cpu, hovedkort, ram og harddisk til strømforsyning osv)

Lenke til kommentar

Dere Intel-fans er noen imponator-personer, som sikkert er nerder, eller it-konsulenter uten noe liv.

 

FACTS:

 

Du har X kroner og skal bruke dem på datautstyr (PC). Hva gir da mest ytelse for penga?

 

A) Å kjøpe en Intel P4 2000 MHZ til 3274 kr, og et ATI PCI skjermkort til 136 kr (Totalt 3410 kr på psdata)

 

Eller

 

B) Å kjøpe en AMD Duron 1000 MHZ til 489 kr, og et Microstar GF3TI4400 skjermkort til 2798 (Totalt kr 3287)

 

 

Svaret er Selvfølgelig B! Og det er til og med billigere! BILLIGERE OG BEDRE! BEDRE OG BILLIGERE!!!

 

 

Kan ikke dere Intel-fans bare bøye dere i støvet for AMD? Uten ADM hadde vi sitti her med P3 slot-1 450 MHZ, og betalt 12000 spenn for en prosessor.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-07 17:46, Das Bimmer skrev:

Dere Intel-fans er noen imponator-personer, som sikkert er nerder, eller it-konsulenter uten noe liv.


FACTS:


Du har X kroner og skal bruke dem på datautstyr (PC). Hva gir da mest ytelse for penga?


A) Å kjøpe en Intel P4 2000 MHZ til 3274 kr, og et ATI PCI skjermkort til 136 kr (Totalt 3410 kr på psdata)


Eller


B) Å kjøpe en AMD Duron 1000 MHZ til 489 kr, og et Microstar GF3TI4400 skjermkort til 2798 (Totalt kr 3287)



Svaret er Selvfølgelig B! Og det er til og med billigere! BILLIGERE OG BEDRE! BEDRE OG BILLIGERE!!!



Kan ikke dere Intel-fans bare bøye dere i støvet for AMD? Uten ADM hadde vi sitti her med P3 slot-1 450 MHZ, og betalt 12000 spenn for en prosessor.





 

Som sakt ovenfor.. det er ikke hva som er best av amd og intel som er saken her.. Saken er at AMD er gammeldagse og intel er moderne

 

Er det så jævlig vanskelig å lese poster?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...