Gå til innhold

Shuttle + Vann går ann (Bilder)


Anbefalte innlegg

Jeg har blitt oppfordret til å ta bilder av vannkjølingen i min SN45GV2 og etter mye somling pga lite lyst til å grave i kabler fikk jeg gjort det til slutt. Bildene er ikke de beste pga dårlig belysning.

 

Her ser dere vannslangene kommer inn et lite hull beregnet for en classic printer kontakt, Slangene går til CPU og GPU.

3DCPUShuttle9864.jpg

 

 

Her er slangene til GPU og GPU vannblokken, til høyre er noen teite kabler det er lite å få gjort noe med

3Dkort8168.jpg

 

 

CPU kjøleren og en "FanMate" til å justere turtallet på radiator viften.

CPU92921.jpg

 

 

HD brønn med 2 harddisker og en DVD brenner, Plexi fronten er montert foran den ene harddiasken så kassen ikke skal ha et svart hull der diskettstasjonen egerntlig skal være

DVDdeksel48431.jpg

 

 

HD brønn bakfra.

HDDVD12962.jpg

 

 

Her er "Strømforskyneren" til vannpumpen drevet av 12V uttak fra PSU.

Stappa.jpg

 

 

Her ser dere hvor mye slangene til GPU kjøleren og GPU kjøleren stikker ut så dekselet ikke går på.

GPUkjlerstikkerut79120.jpg

 

 

Den eksterne vannkjølings delen, Fra venstre er det 120mm vifte, Radiator, pumpe og tank

Ekstern24864.jpg

 

 

Eksternboks klar til å settes sammen igjenn.

VifteRadpumpetank.jpg

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

resize bildene dine da... fett md vannkjøling i shuttle ja =)

 

men tenkt på hvordan du skal få stappet alt det der inne i en shuttle ?

 

shuttle_xpc_mod_1.jpg

 

 

 

sånn skal det gjøres :) stilrent og fint

 

 

*edit* legg merke til Tanken på toppen ;)

Endret av Zer0z
Lenke til kommentar

Resize! :scared:

 

Skikkelig stilig! :thumbup:

 

Edit: Det som er tingen med shuttle, det er at siden det ikke er så veldig stort omløp så er det nødvendigvis ikke nødvendig med en tank. Har lest om mange som bare bruker en t-line som fyll/"tank". Fungerer visst ganske bra. 120mm raddis skal det vell også gå ann å presse inn. :)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Hadde lite lyst til å begynne å skjære og modde den nye Shuttle kassen så det er derfor det er sånn.

 

Det funker ihvertfall og det er ganske mye væske i omløp, det er en liten tank mest for å bruke til utlufting, som dere ser så var det luft i slangene, men det var fordi jeg hadde satt på flere antiknekk fjærer.

 

Kverna se de to siste bildene, der er 120mm vifte, radiator, pumpe og tank foran pumpen.

 

Da var bildene lastet opp på nytt, beklager glippen.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Vannkjøling blir litt overkill i en Shuttle imo. Den bråker ikke så mye, og ytelsesforskjellen er vel ikke allverden?

 

Jeg kjøpte meg en Shuttle slik at det skulle bli lett å trekke med seg til Lan og sånt, så da ville poenget vært litt borte om jeg skulle hatt en slik en :p

 

Men utrolig kult, uansett, bra jobba :)

Det er faktisk mulig å intregrere hele greia inni selve boksen, men da må man droppe tanken.

Lenke til kommentar

kassen med pumpen, radiator og tank er mindre enn selve Shuttle boksen, lett å få med seg hvis jeg skal noen steder. Har planer om å få sveiset en alu kasse istedenfor denne eksperimentelle sponplate boksen.

 

Skal gjøre dette skikkelig, det er selvfølgelig ikke ferdig som dere ser. Selve vannledningene er det ingen problemer med å legge skikkelig opp, det er bare større sjanse for lekarsjer når det er mange deler satt sammen med f.eks rør.

 

Ledningene er heller ikke "bare bare" å modde å klippe til ønsket lengde... Det er mye som kan gjøres, men som blir for vanskelig uten nye HD kabel kontakter og sånn.

 

Den lille firkantede platen det står mist på bak DVD brenneren på bildet, har jeg prøvd å få montert sånn som den skal stå i kassens front der diskettstasjonen egerntlig skal være, pga kablene gikk det rett og slett ikke.

 

Den kabelen som er 4 grå ledninger buntet sammen og går fra en kontakt på hovedkortet til uttakene foran på Shuttle kassen irriterer meg veldig, stiv lang og 4 ledninger istedenfor 1 rundkabel.

 

Som dere ser er HD brønnen full, 2 harddisker avgir mye varme så viften i kabinettet bør være der, hvis dette hadde vært en lukket boks med vannkjøling på GPU og CPU og alle vannkjølings delene inni så hadde det blitt en trykk-koker.

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig mulig å lage det bedre enn det jeg har slengt sammen, har brukt alt som egerntlig er beregnet for ATX kasse uten å modifisere det nye kabinettet.

 

Orker ikke kjøpe nytt vannkjølings utstyr eller modde HD brønnen så den kan holde bare en HD og Laptop CD brenner.

 

Dette er hverken en Worklog eller "Dette er det beste jeg får til med min shuttle" tråd, men postet pga etterspørsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...